• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • Lilla Luna

Ovanlig värk i tjejmagen men misstänker att det kan vara mens på g. Varför annars komma på BIM/bim-1? Trodde mensen kom tidigare idag men inget. Kommer nog ikväll/natt eller imorgon.

Enda symptomet är ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha och de började för någon dag sedan.

• Vinja
    Babydreamer skrev 2016-01-12 21:43:31 följande:
    En vaginal ultraljudsprob är ganska liten och det som kan göra lite ont är när de trycker lite med den på äggstockarna men säg till gynekologen om det är för obehagligt så får de helt enkelt ta det lite mer varsamt.
    ALSI skrev 2016-01-12 22:10:58 följande:
    En vanlig gynundersökning är mer obehaglig än ett VUL. De har ordentligt med glidmedel på proben som de sticker in, så jag tycker inte det känns alls otäckt.
    Tack horni! Kanner mig faktiskt mindre nervos redan!

BIM imorgon, so far inga tecken pa mens, men jag forsoker att inte tanka pa det. Har haft sa forut och sen kommer den alltid under natten/tidigt pa morgonen, sa vill inte fa upp hoppet for mycket

• Lilla Luna

Tog ett test efter att ha hållt mig i 4-5 timmar.

Negativt. Kan skymta var strecket ska vara, enbart. Mensen kommer nog imorgon.

• vanjastina
    Mammamiia10 skrev 2016-01-13 10:59:50 följande:

Vanjastina: jag är på äl +7 tror jag.. Vet inte vad jag ska tro.. Enda stunden känner man massor o när man inte tänker på det känner man inget.. Så jag tror att jag känner efter för mycket. När man bara väntar går ju tiden så fruktansvärt långsamt.. O sen blir man så besviken om man testar o får minus.. Nästan bättre o vänta tills mensen kommer bara.. Om man har det tålamodet alltså.. Haha..

Förstår hur du menar. Jag har absolut inget tålamod, ÄL +7/8 imorgon och funderar redan på att ta ett test även fast det garanterat är för tidigt! Knäpp man är :p
  • Mammamiia10
    vanjastina skrev 2016-01-13 16:42:07 följande:
    Förstår hur du menar. Jag har absolut inget tålamod, ÄL +7/8 imorgon och funderar redan på att ta ett test även fast det garanterat är för tidigt! Knäpp man är :p
    Haha samma här. Längre än till imon kommer jag inte kunna låta testet va plussade nämligen med sonen på bim -6 o det är jag på imon.

Men jag har inga förhoppningar. Är det blankt kan jag slappna av lite så mensen kan få komma o jag kan sluta fundera på vad alla symtom beror på.. Då beror de ju bara på att mensen är påväg..

Får se om du testar då med?! Hihi
  • HCS

Blev skitnervös nu! Tog ett cb bara för att dom ändå kommit med posten idag. Hållit mig i ett par timmar bara. Syns det? (Fler bilder på bloggen )

• Cfmilla
    HCS skrev 2016-01-13 19:16:59 följande:

Blev skitnervös nu! Tog ett cb bara för att dom ändå kommit med posten idag. Hållit mig i ett par timmar bara. Syns det? (Fler bilder på bloggen )

Kollade på din blogg, och jag tycker mig aaaana något, ungefär som mitt var igår! Jag har två cb hemma och tänker ta ett i morgon. Vad är du på? Äl+?
  • vanjastina
    HCS skrev 2016-01-13 19:16:59 följande:

Hm, kanske anar ngt!
  • Cfmilla
    HCS skrev 2016-01-13 19:50:06 följande:

Äl +13 idag. Vilken dag är du på? :) Blir det andra i morgonbitti! Håller tummarna för oss båda då!

Äl+12 i morgon, borde ha bim på lördag, men min cykel har vart lite konstig.

Haft symptom?
Svar på tråden BIM januari 2016