BIM januari 2016
Hej allihopa!
Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
Finns det några fler därute? Dela gärna med er!
Hej allihopa!
Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
Finns det några fler därute? Dela gärna med er!
Precis pratat med farbror doktor, har fått min levaxin dos höjt från 75 till 100, ett litet glädjeskutt, återbesök om 6v. Läkaren sa att man HELST ska sträva att ligga på ett värde 1,0, jag ligger nu på 2,6, tog prov i sep, men det har säkert ökat nu till typ 3,0..brukar öka rätt så frekvent.
Däremot så gjordes inget PCO test förrän efter ett år av försök och när man slussas vidare för utredning. Hur görs det hos er andra?
Japp samma här!! När ska du testa??
Står nu i kö till barnmorska direkt. Orkar inte med ovissheten som flödar. Att bara vänta och tro saker är inte min sak.
Ringde 1177 men de är ju inte vidareutbildade inom kvinnosjukvård så de kunde inte riktigt hjälpa mig. Hoppas på ett bra svar nu,
När jag försökte hitta svar på internet kom jag över en artikel om missed abortion/missfall. Där står det att varken mannen eller kvinnan ska ta Iboprofen (tex Ipren).
citat "Det smärtstillande läkemedlet ibuprofen, exempelvis Ipren, ska varken kvinnor eller män äta om de vill försöka få barn. Ibuprofen kan påverka både ägglossning, implantation (när det befruktade ägget fäster i livmoderslemhinnan) och sädesvätska."
Jag älskar Ipren när jag har mens, tycker det smärtstillar bäst. Men har undvikit det annars då jag vet att det inte är så bra. Trodde dock inte att det kunde ha så stora betydelser.
Sen hade vi det där känsliga med övervikt som hänger kvar från barn ett som kan påverka att få barn två. Jag har blivit överviktig och har tagit tag i det nu, men det känns fruktansvärt att jag själv kan ha påverkat något. Jag är lite sådär gömt överviktig, är rätt lång och så, så man märker inte direkt... Har blundat för det men det är ett faktum att jag faktiskt gått upp i vikt och hamnat på övervikt. Blev iofs gravid direkt trots övervikt, men fick MA. Ingen i vården sa något om vikten, kanske för att det inte syns så mycket på mig men det kan ju påverka. Tänker på hälsosamtalet så barnmorskan ingentingen om det, då fick hon ju min vikt och längd. Aja. Viktigaste är väl att bli hälsosam nu.
www.villhabarn.se/content/317-Nya-ron-om-orsaker-till-missfall
Min mens kom nu så var helt klart spök på mitt! Håller tummarna stenhårt för er andra och hoppas att vi inte ses i februaritråden!
Här har molvärken kommit igång nu så gissar på att mensen är här ikväll eller imorn. Fan. Blir så jäkla besviken varje gång!
Fick detta idag. Syns det? Vet inte vad jag ska tro..
Låter vettigt men klart svårt! Vet hur det är. Styrkekramar!
Har pratat med en barnmorska nu som var väldigt bra. Men tårarna rinner ändå. Vet att hon har rätt i det hon säger men det är svårt att ta in.Hon sa att jag ska notera denna mensen och antal dagar. Sen ska jag bara vara, försöka ha kul och leva ett bra liv. Inte ta ÄL-tester. Sen ska jag få min februarimens och efter den mensen kan jag börja notera tecken på ÄL. Detta för att kunna slappna av mer och låta kroppen göra sitt jobb mer ifred. I de som inte är i detta just nu så är det ingen tid alls. Men just nu känns varje dag som en evighet.Antar att noterar jag äl-sekret i nästa cykel kommer jag vilja ha sex. Men inte ta tester.Sen sa hon att jag ska hålla ägglossning osv för mig själv. Hon sa aldrig riktigt varför men kan gissa att det är pga inte min man ska känna att vi bara har sex när det finns chans till bebis och att det kan bli oromtantiskt och i sin tur bli lustdödande.Och folsyra! Det var JÄTTEviktigt att ta flera månader innan man försöker bli gravid. Och alkohol från mens till ÄL, men inte efter ÄL så man slipper noja.Hon ville inte svara på hur länge man måste gå med konstig cykel innan man får hjälp. Hon upprepade bara "det är alldeles för tidigt ännu".Sen ville hon återigen försöka få mig att se livet runtomkring just detta. Att inte låta hela livet kretsa kring att bli gravid. Lättare sagt än gjort. Men hon har ju rätt. Känns som man hamnar i ett slags "bli-gravid-träsk". Får se om jag pausar även härifrån, kan vara en bra idé också.
Jag ser nånting men svårt att se om det är rosa.
Fick detta idag. Syns det? Vet inte vad jag ska tro..