BIM januari 2016
Hej allihopa!
Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
Finns det några fler därute? Dela gärna med er!
Hej allihopa!
Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
Finns det några fler därute? Dela gärna med er!
Jag
Jag behöver er hjälp, även om ni inte kan/vet svaret på mina frågor så snälla skriv vad ni tror o bolla bollen lite med mig.
Jag får lätt svamp efter mens då jag har sköra slemhinnor, allt som oftast torr där nere o får inte speciellt mkt äl-sekret.
Köpte hem lactal nu, för o köra en behandling i en vecka i hopp om att ph balansen blir bättre. Missade givetvis att man inte ska använda sig utav det om man försöker bli gravid, då de är spermiedödande.
Min fråga är nu:
- om jag börjar använda det idag, och en vecka framåt. så har jag ungefär en vecka kvar fram till ägglossning efter behandlingen. Tror ni fortfarande det är "dåligt" o använda den? Ska jag helt enkelt strunta i det? Eller hur ska jag tänka? Googlat hela dagen o försökt få svar i hur länge efteråt det är negativt i syftet om att bli gravid. Åh blir rolig! Snälla hjälp mej..
Jag
Jag hade BIM i lördags/söndags om jag ska gå på min magkänsla (fyra veckor efter förra mensen). Enligt naural cycles har jag BIM på fredag. Men jag tycker att det är konstigt att cykeln skjuter på sig så dant, innan jag använde preventivmedel och innan bebisverkstad var alltid mensen punktlig.
Någon mer som cykeln börjat krångla för bara för att de börjar med bebisverkstad?
Hur går de för er tjejer??? själv är jag på bim+4, men får inget pluss, testade mig imorse men inget nån här som plussat sent o vill ge mig en gnutta hopp?
Jag känner mig lite smått förstörd..nu i februari är det 9e försöket.. Det bluppar upp på Facebook och instagram om folk som ska ha bebis i år. En del direkt efter avslutad högskoleutb, andra månaden efter giftermålet osv.. Det känns som att det går så lätt för andra men så svårt för oss..jag kanske är fjantig men nu börjar det göra ont på riktigt, har hela tiden haft inställningen att det kan ta tid...men nu istället så blir tankarna, det har inte gått dem senaste 9 ggr, varför det då gå nu?
Samtidigt som det finns dem som försöker i flera år också så får jag känslan att jag inte har rätt ska känna såhär eftersom vi inte har försökt allt för länge.
Den här processen är rätt så ensam som kvinna med en längtan enorm efter barn
Min beräknade mens i januari var den 26e. Alltså för 7 dagar sedan.
Gjorde ett digitalt test där det visade EJ gravid.. som en käftsmäll i ansiktet :(
Min beräknade mens i januari var den 26e. Alltså för 7 dagar sedan.
Gjorde ett digitalt test där det visade EJ gravid.. som en käftsmäll i ansiktet :(
Testade i förrgår med graviditetskollens test men inget streck :(
Efter en vecka av äl-tester med svagt streck såg dagens test ut att visa stegring. När kan jag tänkas ha ägglossningen??
Har oregelbunden cykel men enligt tidigare dagar bör jag ha äl idag. Har lite molvärk men tycker det är svårt att tyda sekretet....
Vad tror ni??
Var gravid men blev ett tidigt missfall... :'(
Jag vill inte ge dig falska förhoppningar :/
För mig låter det som att det lika gärna kan vara mensen som är på väg. Jag hade förr aldrig symtom innan mens. Men senaste tiden har det kommit mer o mer varje månad o jag har varit säker på att "nu är jag gravid!" För nya symtom kommit men likväl kommer mensen ändå :(
Jag hopps dock självklart för er skull att SU är gravid men du får nog ha lite is i magen! lätt! Jag vet ;) lycka till!
Var gravid men blev ett tidigt missfall... :'(
[quote=76351851][quote-nick]fernandasmamma skrev 2016-02-18 15:42:46 följande:[/quote-nick][/quote]
Tack! tog 6 månader att bli gravid, nu får man väll vänta lika länge till :'(