• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • ikna

Ingen som kör på CBs fertilitetsmonitor här inne? Den har funkat klockrent för oss, väl värt pengarna.

• Flurriburr

Idag kom den... Den där jäkla mensen :( så inget denna månad så hoppar väl ur denna tråd och går vidare till februari-tråden! :) sambon och jag var tydligen inte helt inne på samma spår gällande bebis, men vi har pratat och bestämt oss för att börja försöka nu (vilket jag trodde vi redan gjorde, hehe). Så nästa månad blir vårt officiella första försök!

• Mammamiia10
    Cfmilla skrev 2016-01-21 12:52:55 följande:

Fantastiskt - verkar bli en lång cykel igen. Ingen mens och cd 33 ... Har dock super pms, grinig och lätt irriterad som få. Hoppas den kommer snart!

Samma här! Visst är det fantastiskt med långa cykler. Inte..

Är på dag 40 nu och börjar känna av att den kan komma snart...
    Hoppas på inatt!

Så jag kan börja med min apiforce, har redan börjat för två dagar sen med rosenrot, se om det hjälper..

Hoppas du slipper vänta för länge!
  • Anateresa
    HCS skrev 2016-01-21 12:52:25 följande:
    Gravidkollen och Rfsu är segast. Sen spelar det nog inte så stor roll. Är du gravid får det streck oavsett vilket test du köper. Men vill du ha tidigare så välj inte dessa. Även tl har blivit segare. CB plus är bäst tycker jag. (även om de gett ljusblå/grö spökstreck sissta tiden.
    jag kunde inte hålla mig från att testa tidigt bara

har ett cb digitalt liggande hemma men vill testa närmare BIM med det men hade väl hoppats att mina billiga stickor från tradera skulle visa nåt. de ska tydligen ha en känslighet på 10miu. vill nog ändå inte upp än :)
  • Testartest
    Bremer92 skrev 2016-01-21 13:15:15 följande:

Jag hoppar på tråden nu efter att ha läst igenom alla 119 sidor, jag och sambon har försökt med ett syskon sedan aug-15.

Jag har BIM om 2dagar, idag kom först ljusrosa blödning som jag hoppas är nid och sen mer blodaktigt efter att ha "myst" igår, har haft "irritationsvärk"/lätt molvärk sedan ÄL och hoppas inte att det är kärringen som kommer.

Sambon påpekade igår att jag svettas mer på nätterna (vilket jag också märkt) men vet inte hur länge det hållt på. Fryser och nästan feberfrossa blandat med trötthet på kvällarna.

Håller på att bli tokig på min överanalysering, dumt nog kommer jag inte ihåg hur det har varit vid förra graviditeten. Det enda jag vet är att illamåendet och ömma bröst kom efter positivt gravtest.

Någon som känner igen sig eller någon som är påläst om nid?

Rätt lika som här hör jag... fast jag har en rejäl blödning nu, väldigt röd-..
  • Testartest
    HCS skrev 2016-01-21 12:50:02 följande:
    Varför testar du inte bara? Borde absolut synas om det är något om du passerat bim. För visst har du gjort det?
    Ja bim var i tisdags
  • Bremer92
    Testartest skrev 2016-01-21 15:13:34 följande:

Rätt lika som här hör jag... fast jag har en rejäl blödning nu, väldigt röd-..

Det är ju såååå trökigt och jobbigt att först vänta ca 2v mellan äl och bim för att sen bli fruktansvärt besviken att det inte blivit något.

Har du annars haft lätt att bli gravid?

Jag blev gravid 4mån efter sista ppiller med sonen -13, sen blev jag gravid 2v efter uttagen h-spiral våren-15 men den graviditeten fick avbrytas pga av hjärnskador hos foster.
  • Testartest
    Bremer92 skrev 2016-01-21 15:45:13 följande:
    Det är ju såååå trökigt och jobbigt att först vänta ca 2v mellan äl och bim för att sen bli fruktansvärt besviken att det inte blivit något.

Har du annars haft lätt att bli gravid?

Jag blev gravid 4mån efter sista ppiller med sonen -13, sen blev jag gravid 2v efter uttagen h-spiral våren-15 men den graviditeten fick avbrytas pga av hjärnskador hos foster.
    Nej jag verkar inte ha lätt att bli gravid... varit det en gång i tjugoårsåldern bara men det blev mf...
    Har för kort mellan mens och ÄL så det är inte alltid mensen hinner ta slut innan ÄL och sen ibland har det varit tvärtom, att mensen börjat för nära inpå ÄL och då hinner ju inget fästa...
    Har haft symptom varje månad innan bim i 3-4 månader nu men blivit lika besviken varje gång... 
  • Bremer92
    Testartest skrev 2016-01-21 16:05:20 följande:

Nej jag verkar inte ha lätt att bli gravid... varit det en gång i tjugoårsåldern bara men det blev mf...

Har för kort mellan mens och ÄL så det är inte alltid mensen hinner ta slut innan ÄL och sen ibland har det varit tvärtom, att mensen börjat för nära inpå ÄL och då hinner ju inget fästa...

Har haft symptom varje månad innan bim i 3-4 månader nu men blivit lika besviken varje gång... 

Gud va frustrerande!! Hoppas att det någon gång går vägen för er snart!!
  • Testartest
    Bremer92 skrev 2016-01-21 16:18:00 följande:
    Gud va frustrerande!! Hoppas att det någon gång går vägen för er snart!!
    Ja. Tack. Har "bara" försökt sen juli så det är ju egentligen inte så lång tid. Men ändå..
Svar på tråden BIM januari 2016