• Blomman94

BIM januari 2016

Jag vill också vara med!

Beräknad äl 9januari enligt NC.

Min mens är dock lite halvskum o har varit senaste tre månaderna. Skulle få min mens igår, men har jag oskyddat sex dagen innan mens så får jag bara en blödning under en halv dag? Ngn mer de är så för? Skit konstigt.. Så den försvann lika snabbt igen..

Har köpt äl test o hoppas på att det blir positiva test kring den 9 januari! Första barnet o första försöket för mig o sambon!

• Blomman94

God fortsättning på er allihopa! Nu hoppas vi på många plus o 2016-bebisar!

Har en liten fråga som någon kanske kan hjälpa mig besvara? :)

Använder mig utav Natural Cycles som räknar ut min äl. Har alltid regelbunden mens men nu denna gång skulle jag få min mens 27/12 vilket jag fick, men den försvann efter ett dygn o kom tillbaka med dunder och brak igen 29/12. Min äl flyttades enligt appen från den 9 januari till den 12 januari.

Ska jag lita på att de är den 12? Vill inte gärna missa den..

• Blomman94
    ensamärstark skrev 2016-01-03 11:38:35 följande:

Som jag trodde . Ena från igår o andra nu på morgonen.
    Helskumt.

Ser också ett streck.
  • Blomman94

Hej tjejer, kan ni hjälpa mej lite?

Har regelbunden mens, skulle få mens 27 december.
    Fick spotting den 27, 29 kom mensen.
    Ska jag räkna mensens första dag från den 27 eller 29?

Räknar jag från den 27 december ska jag ha äl idag, men har testat enda sedan i onsdags med clearblue o dom är negativa :(

• Blomman94
    misslina skrev 2016-01-10 21:25:40 följande:
    Räkna från när du börjar blöda ordentligt! Alltså från den 29
    Tack snälla för att du tog dig tiden att svara! :)
  • Blomman94

Ser ni någon stegring? Ska ha äl idag, har inte testat än då jag brukar göra det vid 16 tiden. Men det längst ner är från igår och visade negativt på clearblue.

• Blomman94

Hej!
    Är på äl +5 idag.
    Har aldrig flytningar, inte ens vid äl har jag flytningar.

Nu idag har jag jättemkt vita flytningar! Haft sjukt ont i magen ända sedan äl, det gick över igår men känner att det gör jätteont i äggstockarna när jag böjer mig ner eller typ "tar i" med magen.

Ngn som har en aning eller gissning om vad det kan bero på? Eller är de helt enkelt bara slumpen? :)

• Blomman94
    vanjastina skrev 2016-01-17 14:20:29 följande:

Hjälp nu får jag faktiskt lite panik, haha. Tog ett test till efter att ha hållt mig i 5 timmar, och jag ser ett svagt streck på det med. Igår var det verkligen helt blankt, kunde inte ens ana vart det skulle vara ett streck till.

Jag tror faktiskt att det tog sig denna månad, herregud, kan det va sant?..

Väldigt otydligt men tkr mig se lite rosa högst upp :)
  • Blomman94
    Blomman94 skrev 2016-01-17 14:25:10 följande:
    Väldigt otydligt men tkr mig se lite rosa högst upp :)
    ändrade lite på ljusstyrkan.. Nog är där ett streck tycker jag :)
  • Blomman94
    strongisthenewme skrev 2016-01-19 11:42:19 följande:

Jag sitter med hjärtat i halsgropen..
    Kunde inte hålla mig längre, BIM -6, taget med morgonurin.

Drog ner lite på ljusstyrkan, men tycker mig se ett svaaagt ljusrosa streck?! Behöver inte vinkla testet för att se det.
    Eller så är det mina ögon som spelar mig ett spratt..

Visst är där ett rosa streck, tydligt i mina ögon! :D
  • Blomman94
    ALSI skrev 2016-01-19 20:50:10 följande:

Och där var det rosa på papperet! Fattar inte vad kroppen håller på med! Efter vad vi såg på VUL i onsdags borde det vara typ 5 dagar efter ÄL bara! Hur skulle ägget ens haft möjlighet att fästa?! Hade behövt något positivt nu :( är ju bara första riktiga försöket efter vår änglason, men hoppades så mycket!

Nidis? Vanligt 5-7 dagar efter äl enligt barnmorskan här :)
  • Blomman94

Ngn med erfarenhet av predictor Early? Tog ett sånt idag 6 dagar innan bim, som man "ska/kan" göra med dom testen. Negativt..

Hoppas innerligt att det är fel :( har haft molvärk sedan äl, fått så mkt flytningar sedan några dagar tillbaka o de har jag aldrig. Samtidigt som de testet mäter redan vid 5 så tycker jag de borde blivit positivt om jag nu skulle vara gravid.. Får nog också hoppa över till februari tråden. :(

• Blomman94

Jag behöver er hjälp, även om ni inte kan/vet svaret på mina frågor så snälla skriv vad ni tror o bolla bollen lite med mig.

Jag får lätt svamp efter mens då jag har sköra slemhinnor, allt som oftast torr där nere o får inte speciellt mkt äl-sekret.

Köpte hem lactal nu, för o köra en behandling i en vecka i hopp om att ph balansen blir bättre. Missade givetvis att man inte ska använda sig utav det om man försöker bli gravid, då de är spermiedödande.

Min fråga är nu:
    - om jag börjar använda det idag, och en vecka framåt. så har jag ungefär en vecka kvar fram till ägglossning efter behandlingen. Tror ni fortfarande det är "dåligt" o använda den? Ska jag helt enkelt strunta i det? Eller hur ska jag tänka? Googlat hela dagen o försökt få svar i hur länge efteråt det är negativt i syftet om att bli gravid. Åh blir rolig! Snälla hjälp mej..

• Blomman94
    klaraanders skrev 2016-02-01 09:32:33 följande:

Jag

Jag skulle köra en kur nu och hoppas på att det är pågrund av torra hinnor du får svamp. Jag fick ofta svamp förr när jag använde preventivmedel (torrare hinnor då) efter en kur fick jag mer flytningar. Kanske ger det dig mer äl-sekret. Jag tror att spermierna simmar sämre i torra slemhinnor nu om du inte skulle behandla svampen.
    Tack snälla för ditt svar!

Men du tror det är "lugnt" då? Tänker om de tar flera veckor/månader innan de försvinner.. Eftersom dom inte rekommenderar att man ska använda när man försöker bli gravid. Hade vart så mkt enklare om dom skrev lite tydligare, typ "använd inte 2 månader innan planerad graviditet" eller "användes helst två veckor innan ägglossning vid planering av graviditet" Haha :)
Svar på tråden BIM januari 2016