• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • loisan

Hej :)

Här ska vi också börja försöka i och med årsskiftet. :) Jag är 26 och min sambo är 36.

Vi smyger lite försiktigt igång nu i december i och att min p-stav tas ut 30/11 men jag räknar med att det kommer ta några försök innan det kanske händer... Längtar men vill inte riktigt förvänta mig något heller, hoppas det går att förstå vad jag menar...

• Wonderwoman

Hej! Jag och min man (jag 26 år och maken 34 år) har redan börjat försöka. Räknar dock med att det kan ta tid då min ägglossning strular. Den strulade redan i början på året, varpå min barnmorska tipsade om p-piller (eftersom vi ändå inte försökte bli gravida då), då det kunde hjälpa till att lura kroppen att kicka igång allting. Slutade i oktober, ingen ÄL då, om jag inte får det denna månaden heller kommer jag kontakta läkaren för att få hormoner som kan kicka igång det hela.

Vi har varit gravida tidigare för ett antal år sedan, men valde då att göra en tidig abort som fungerade utan komplikationer.

Så även om vi redan börjat försöka så tvivlar jag starkt på att det kommer ske något innan årsskiftet, utöver framtida hormonsprutor jobbar jag själv på att kicka igång maskineriet med hjälp av bra kost, ordentlig sömn, träning, att undvika stress och kemikalier osv.

Hur ser det ut för er nu? Vad använder ni för p-medel innan ni startar bebisverkstad?

• loisan

Jag hoppas att din ägglossning kickar igång snart Wonderwoman! Det är skönt att vetenskapen kan komma med stöttning om det behövs sen och jag håller tummarna.:)
    Jag hoppas att min kommer igång ordentligt när jag tagit ut min p-stav men man kan ju inte förvänta sig att allt händer på en gång. Kroppen behöver nog vänja sig lite för min del efter åren med p-stav.

Jag räknar lite ner nu till att vi ska ta ut staven men ja det är mycket annat som händer samtidigt hos oss just nu. Husrenovering... Skönt på sätt och vis genom att huvudet har fullt upp och man kan fokusera på annat i väntan på +et.

Gör du något specifikt när det gäller kost eller träning?
    Hur ser det ut för pärlsnäcka? =)

• pärlsnäcka
    loisan skrev 2015-11-09 08:17:50 följande:

Hej :)

Här ska vi också börja försöka i och med årsskiftet. :) Jag är 26 och min sambo är 36.

Vi smyger lite försiktigt igång nu i december i och att min p-stav tas ut 30/11 men jag räknar med att det kommer ta några försök innan det kanske händer... Längtar men vill inte riktigt förvänta mig något heller, hoppas det går att förstå vad jag menar...

Välkommen Jag är 25 och han 29. Så ingen stress

Har du regelbunden mens med p-staven? Hur förväntas mensen och ägglossningen komma fram efter den 30/11? Vet man det?

Ser fram emot att följas åt!
  • pärlsnäcka
    Wonderwoman skrev 2015-11-09 10:37:17 följande:

Hej! Jag och min man (jag 26 år och maken 34 år) har redan börjat försöka. Räknar dock med att det kan ta tid då min ägglossning strular. Den strulade redan i början på året, varpå min barnmorska tipsade om p-piller (eftersom vi ändå inte försökte bli gravida då), då det kunde hjälpa till att lura kroppen att kicka igång allting. Slutade i oktober, ingen ÄL då, om jag inte får det denna månaden heller kommer jag kontakta läkaren för att få hormoner som kan kicka igång det hela.

Vi har varit gravida tidigare för ett antal år sedan, men valde då att göra en tidig abort som fungerade utan komplikationer.

Så även om vi redan börjat försöka så tvivlar jag starkt på att det kommer ske något innan årsskiftet, utöver framtida hormonsprutor jobbar jag själv på att kicka igång maskineriet med hjälp av bra kost, ordentlig sömn, träning, att undvika stress och kemikalier osv.

Hur ser det ut för er nu? Vad använder ni för p-medel innan ni startar bebisverkstad?

Hejsan!

Så ni har tjuvstartat, okejråå Hoppas din kropp kommer igång fint som den ska. Tycker inte att du ska vara orolig.. Samtidigt är det en väldigt bra inställning du har - att du räknar med att det kan ta sin lilla tid. Tummen upp!

Jag vet inte vart jag ska börja, har alltid kört med p-piller, på senare år cerazette som uteblir mensen..när jag slutade för kanske 2 år sedan (pga temperamentet haha) kom aldrig mensen igång. Den svarade på "Provera?" i 3 mån men inte efter den kuren..

Därefter har den varit oregelbunden och jag har inte haft något intresse av att ha koll på ägglossningen.

Sista halvåret tycker jag ändå att mensen varit regelbunden. Plötsligt ville vi satsa på barn så vi har kört oskyddad sen i somras..

Tyvärr råkade jag ut för ett utomkvedshavandeskap 8 okt och opererade bort höger äggledare. Se 1177. Vi har tagit det förvånadsvärt bra då vi inte visste att jag var Positiv DÄRFÖR är det en BIM i januari och måste använda kondom 2-3månader.

Oj vad långt det blev.........förlåt
  • loisan
    pärlsnäcka skrev 2015-11-09 18:21:45 följande:

Välkommen Jag är 25 och han 29. Så ingen stress

Har du regelbunden mens med p-staven? Hur förväntas mensen och ägglossningen komma fram efter den 30/11? Vet man det?

Ser fram emot att följas åt!

Med min stav har jag inte haft någon mensen alls så det känns som om det kan ta tid att komma igång igen med ägglossning o allt. Frågat barnmorskan lite, som säger att det borde gå igång på en gång trots att det kan ta upp till sex månader efter vad jag läst... Vi får väl se vad som händer.. Sambon är fin och säger att det är inte något vi kan påverka just nu så han tycker vi tar det som det kommer.

Roligt att ha några fler som också ska börja försöka, känns lite bättre ????
    pärlsnäcka skrev 2015-11-09 18:45:43 följande:

Tyvärr råkade jag ut för ett utomkvedshavandeskap 8 okt och opererade bort höger äggledare. Se 1177. Vi har tagit det förvånadsvärt bra då vi inte visste att jag var Positiv DÄRFÖR är det en BIM i januari och måste använda kondom 2-3 månader.

Tråkigt att höra men jag hoppas du/ni mår bättre nu och strongt av er att börja försöka nu igen!
  • pärlsnäcka

Ja om man läser och hör olika så blir man ju något förvirrad. Man vill ju såklart ha svar direkt och vara förberedd på vad som komma skall..

Samma här, lång väntan på att min mens ska komma efter operationen. Det har gått 5 veckor.

Tips om det inte redan är försent.. Läs inte för mycket och ta allt med en nypa salt. Jag har blivit mer stressad och ångrar lite att jag gick med här

• Wonderwoman

Fint att läsa era personliga berättelser! Jag håller tummarna för er! Fick för övrigt tillbaka min ägglossning igår så nu är jag superlycklig!!

• pärlsnäcka
    Wonderwoman skrev 2015-11-14 18:54:25 följande:

Fint att läsa era personliga berättelser! Jag håller tummarna för er! Fick för övrigt tillbaka min ägglossning igår så nu är jag superlycklig!!

Najs! Vad skönt att din ägglossning visar sig. Då håller vi tummarna för att ert rajtantajtan ger resultat inom kort! :)
Svar på tråden BIM januari 2016