• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • frofro
    sebbejonte skrev 2015-12-17 11:58:42 följande:
    Friska är vi ju men jag börjar undra om hans spermier är dåliga :/ för jag är så fertil och han har aldrig gjort någon gravid trots sina 32 år. Han har inga barn, jag har varit gravid 5 ggr. Detta är vårt fjärde försök och dom andra månaderna har vi haft sex 2-3 ggr/dag o ändå inte blivit gravida så vi skulle prova varannan för o se vad som hände.

Jag är för nojjig o orolig tror jag
    Oj, ja 2-3gg per dag är ju rätt mycket! men det är ju inte heller konstigt att det inte tagit sig på tre försök, man kan inte släppa ett guldägg varje ägglossning även om man är jättefertil finns ju spermatest för hemmabruk ni kan testa, iofs säger det väl ingenting om kvaliteten på spermier bara kvantiteten men kan ju alltid vara skönt att veta att det FINNS spermier.
  • Kstadtjej87

Hej tjejer, en lite fråga jag har ägglossnings känningar idag. Är de från idag eller imorn man räknar ägglossningen från? Tänkte testa gravtest lite innan denna gången så va lite fundersam hur jag ska räkna dagarna sen : )

• frofro
    Kstadtjej87 skrev 2015-12-17 13:48:49 följande:

Hej tjejer, en lite fråga jag har ägglossnings känningar idag. Är de från idag eller imorn man räknar ägglossningen från? Tänkte testa gravtest lite innan denna gången så va lite fundersam hur jag ska räkna dagarna sen : )

hmm.. det är svårt att säga, vissa känner av innan, andra under och en del efter själva ägglossningen. du kan ju alltid börja tempa så ser du när ägglossningen varit i och med att tempen stiger :)
  • sebbejonte
    frofro skrev 2015-12-17 13:33:23 följande:

Oj, ja 2-3gg per dag är ju rätt mycket! men det är ju inte heller konstigt att det inte tagit sig på tre försök, man kan inte släppa ett guldägg varje ägglossning även om man är jättefertil finns ju spermatest för hemmabruk ni kan testa, iofs säger det väl ingenting om kvaliteten på spermier bara kvantiteten men kan ju alltid vara skönt att veta att det FINNS spermier.

Nej tre försök är ju ingenting egentligen. Ja vi köpte ett sånt test från clearblue och det var negativt :/ har googlat en massa o det verkar som dom är rätt dåliga men man blir ju jäkligt orolig

Vi är båda 32 år och känns surt att försöka ett år innan man får hjälp om han nu inte har spermier
  • frofro
    sebbejonte skrev 2015-12-17 14:07:31 följande:
    Nej tre försök är ju ingenting egentligen. Ja vi köpte ett sånt test från clearblue och det var negativt :/ har googlat en massa o det verkar som dom är rätt dåliga men man blir ju jäkligt orolig

Vi är båda 32 år och känns surt att försöka ett år innan man får hjälp om han nu inte har spermier
    Kan förstå att man blir orolig även om testen bara är rätt kassa hemmatest! Har ni ringt läkare om att ta riktigt spermaprov? läste nämligen om en ett par som testat negativt på hemmatest och då fick tid till ett riktigt prov hos läkaren utifallatt någonting var fel så de inte skulle behöva slösa ett år. :)
  • sebbejonte
    frofro skrev 2015-12-17 14:55:56 följande:

Kan förstå att man blir orolig även om testen bara är rätt kassa hemmatest! Har ni ringt läkare om att ta riktigt spermaprov? läste nämligen om en ett par som testat negativt på hemmatest och då fick tid till ett riktigt prov hos läkaren utifallatt någonting var fel så de inte skulle behöva slösa ett år. :)

Nej det har vi inte. Kanske skulle göra det.
  • Bananen92
    sebbejonte skrev 2015-12-17 08:48:25 följande:

Hur går det för er alla? Jag närmar mig ägglossning. Den 23-24 infaller den. Känner redan nu av lite värk i magen. Vi skulle köra varannan dag denna gången men kan inte låta bli varann haha så det har ändå blivit varje hittills.

ÄL i helgen, söndag enligt min app men tror det diffar på några dagar. Började mysa i början av denna vecka så vi kör lite var och varannan dag när vi känner för det. :) Bra sugen att köpa äl-tester, men det blir nog nästa månad om det inte blir något denna gång.
  • sebbejonte
    Bananen92 skrev 2015-12-17 18:02:21 följande:

ÄL i helgen, söndag enligt min app men tror det diffar på några dagar. Började mysa i början av denna vecka så vi kör lite var och varannan dag när vi känner för det. :) Bra sugen att köpa äl-tester, men det blir nog nästa månad om det inte blir något denna gång.

Jag körde ägglossningstest förra månaden för att se om ägglossningen infaller när jag tror och det gjorde den. Jag har ju regelbunden mens :)
  • frofro
    sebbejonte skrev 2015-12-17 15:40:28 följande:

Ska man ringa vårdcentralen då eller vart vänder man sig?

Ja, jag vet faktiskt inte, vc eller privat? googla spermaprov + staden du bor i så kanske nåt kommer upp?
Svar på tråden BIM januari 2016