• frofro

BIM januari 2016

Hej tjejer, hoppar in här jag med! bim 3 januari, tredje försöket

• frofro
    vanjastina skrev 2015-12-16 11:28:04 följande:

Någon här som provat apiforce (bidrottninggele) tidigare? Jag tänkte testa denna månaden, fram till äl!

Jag äter bdg, fast hela månaden för att få bättre hy. Började precis innan mensen kom förra veckan så ska bli spännande att se om det gör någon skillnad!
  • frofro
    sebbejonte skrev 2015-12-17 08:48:25 följande:

Hur går det för er alla? Jag närmar mig ägglossning. Den 23-24 infaller den. Känner redan nu av lite värk i magen. Vi skulle köra varannan dag denna gången men kan inte låta bli varann haha så det har ändå blivit varje hittills.

Ägglossning på fredag eller lördag här! Så nu ligger vi som kaniner! sex varje dag är ju bättre än varannan om båda är friska så kör på så ofta ni är sugna med gott samvete
  • frofro
    sebbejonte skrev 2015-12-17 11:58:42 följande:
    Friska är vi ju men jag börjar undra om hans spermier är dåliga :/ för jag är så fertil och han har aldrig gjort någon gravid trots sina 32 år. Han har inga barn, jag har varit gravid 5 ggr. Detta är vårt fjärde försök och dom andra månaderna har vi haft sex 2-3 ggr/dag o ändå inte blivit gravida så vi skulle prova varannan för o se vad som hände.

Jag är för nojjig o orolig tror jag
    Oj, ja 2-3gg per dag är ju rätt mycket! men det är ju inte heller konstigt att det inte tagit sig på tre försök, man kan inte släppa ett guldägg varje ägglossning även om man är jättefertil finns ju spermatest för hemmabruk ni kan testa, iofs säger det väl ingenting om kvaliteten på spermier bara kvantiteten men kan ju alltid vara skönt att veta att det FINNS spermier.
  • frofro
    Kstadtjej87 skrev 2015-12-17 13:48:49 följande:

Hej tjejer, en lite fråga jag har ägglossnings känningar idag. Är de från idag eller imorn man räknar ägglossningen från? Tänkte testa gravtest lite innan denna gången så va lite fundersam hur jag ska räkna dagarna sen : )

hmm.. det är svårt att säga, vissa känner av innan, andra under och en del efter själva ägglossningen. du kan ju alltid börja tempa så ser du när ägglossningen varit i och med att tempen stiger :)
  • frofro
    sebbejonte skrev 2015-12-17 14:07:31 följande:
    Nej tre försök är ju ingenting egentligen. Ja vi köpte ett sånt test från clearblue och det var negativt :/ har googlat en massa o det verkar som dom är rätt dåliga men man blir ju jäkligt orolig

Vi är båda 32 år och känns surt att försöka ett år innan man får hjälp om han nu inte har spermier
    Kan förstå att man blir orolig även om testen bara är rätt kassa hemmatest! Har ni ringt läkare om att ta riktigt spermaprov? läste nämligen om en ett par som testat negativt på hemmatest och då fick tid till ett riktigt prov hos läkaren utifallatt någonting var fel så de inte skulle behöva slösa ett år. :)
  • frofro
    sebbejonte skrev 2015-12-17 15:40:28 följande:

Ska man ringa vårdcentralen då eller vart vänder man sig?

Ja, jag vet faktiskt inte, vc eller privat? googla spermaprov + staden du bor i så kanske nåt kommer upp?
  • frofro

Äh, att äta lite onyttigt runt jul påverkar inte så länge man äter mer hälsosamt vanligtvis! Njut av att ni haft en så trevlig jul istället, det är garanterat bättre för en eventuell graviditet!

/ ska iväg på julbord nr 4 idag

• frofro
    Lilla Luna skrev 2015-12-26 22:15:11 följande:

Ja. Han vill ha barn. Men han vet inget om äl utan är mer "det får bli när det blir". För mig som har lite koll är det irriterande då jag tycker vi ska mysa massor nu.

Så var min man också först för han trodde att det skulle ta sig typ direkt ändå... nu ett år senare är det han som ser till att vi ligger varje dag vid äl

Man får försöka tänka att själv vill man bli gravid helst igår medans mannen kanske behöver några månader av bebisverkstad för att komma in i längtan, så man får försöka mötas någonstans där i mitten.
  • frofro

någon mer som ligger runt äl+8? några symptom att dela med er av?

• frofro

Var är bim-listan förresten? ska vi inte ha den i tråden?

måste ändra min bim till 29/1!

• frofro
    sebbejonte skrev 2015-12-30 09:31:24 följande:
    Den finna i tråden på flera ställen men jag lägger inte upp den hela tiden då den tar mycket plats. Jag slänger upp den igen o ändrar ditt datum till 29
    Ah, det har jag missat! :) är på försök 4 efter MA nu förresten :)
  • frofro
    pärlsnäcka skrev 2016-01-01 13:17:28 följande:

Vilken är eran mens första dag? Är det när de små brun/röda flytningarna kommer eller är det när den kraftiga mensen slår till?

För mig blev det 3 dagar med lite skvätt.. Vet inte hur jag ska räkna :(

När det börjar blöda rikligt! :)
  • frofro

Alltså vad är chansen att ett gravtest är negativt på äl+13 om man är gravid? Inte så jättestor va? Brukar nämligen få spottings i typ tre-fyra dagar innan mensen men inga spottings än! Fast negativt test så känns ju inte så lovande...

• frofro
    ensamärstark skrev 2016-01-02 23:07:10 följande:

Detta måste vara fel på testet va? Blev så fundersam över det starka ÄL testet bara två dagar efter mensens slut idag så tog denna ..

Gud vad spännande! håller alla tummar och tår för att det bara är färgmängden i mitten av stickan det är fel på!
  • frofro

16 dagar efter äl nu och fortfarande bara spottings, verkar som att min nästa bim blir i februari trots allt. Jag som hade hoppats på två chanser nu i januari för att förkorta lidandet lite!

Svar på tråden BIM januari 2016