BIM januari 2016
Hej allihopa!
Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
Finns det några fler därute? Dela gärna med er!
Hej allihopa!
Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
Finns det några fler därute? Dela gärna med er!
Hej :)
Här ska vi också börja försöka i och med årsskiftet. :) Jag är 26 och min sambo är 36.
Vi smyger lite försiktigt igång nu i december i och att min p-stav tas ut 30/11 men jag räknar med att det kommer ta några försök innan det kanske händer... Längtar men vill inte riktigt förvänta mig något heller, hoppas det går att förstå vad jag menar...
Hej! Jag och min man (jag 26 år och maken 34 år) har redan börjat försöka. Räknar dock med att det kan ta tid då min ägglossning strular. Den strulade redan i början på året, varpå min barnmorska tipsade om p-piller (eftersom vi ändå inte försökte bli gravida då), då det kunde hjälpa till att lura kroppen att kicka igång allting. Slutade i oktober, ingen ÄL då, om jag inte får det denna månaden heller kommer jag kontakta läkaren för att få hormoner som kan kicka igång det hela.
Vi har varit gravida tidigare för ett antal år sedan, men valde då att göra en tidig abort som fungerade utan komplikationer.
Så även om vi redan börjat försöka så tvivlar jag starkt på att det kommer ske något innan årsskiftet, utöver framtida hormonsprutor jobbar jag själv på att kicka igång maskineriet med hjälp av bra kost, ordentlig sömn, träning, att undvika stress och kemikalier osv.
Hur ser det ut för er nu? Vad använder ni för p-medel innan ni startar bebisverkstad?
Ja om man läser och hör olika så blir man ju något förvirrad. Man vill ju såklart ha svar direkt och vara förberedd på vad som komma skall..
Samma här, lång väntan på att min mens ska komma efter operationen. Det har gått 5 veckor.
Tips om det inte redan är försent.. Läs inte för mycket och ta allt med en nypa salt. Jag har blivit mer stressad och ångrar lite att jag gick med här
Fint att läsa era personliga berättelser! Jag håller tummarna för er! Fick för övrigt tillbaka min ägglossning igår så nu är jag superlycklig!!
Hänger gärna på här är inne på 5:e försöket har bim 1/1.. Se om det är något tur datum..
Hej!
Vi planerar att börja försöka i januari! Har enligt appen ägglossning den 2 & 28 januari. Har en bebis som är 7 månader!
Ska sluta dricka alkohol och äta socker dem 1 januari, dels för att jag väger lite för mycket och dels för jag inte vill riskera att ha druckit alkohol om jag blir gravid.
Kom på att jag måste börja ta folsyra!! Har ni börjat än? :) krAm!
VÄLKOMNA ALLIHOPA! Vi borde ha en BIM lista om ett tag när de flesta vet sitt datum. Jag tar dock inte på mig det ansvaret så om det finns någon intresserad
Själv har jag ÄL de här dagarna. Spännande
kram
Bra initiativ sebbejonte! själv avvaktar jag med BIM. Den är osäker.... haha kram
Bim 1/1, första barnet