Inlägg från: pärlsnäcka |Visa alla inlägg
  • pärlsnäcka

BIM januari 2016

ensamärstark skrev 2016-01-01 13:27:19 följande:

Brunt o rosa räknar jag endast som spottings. Mensens första dag är den dag det kommer rött färskt blod. Oavsett mängd

Tack för svar :) då vet jag exakt att mensen kom igår.. nyårsafton startade med fosterställning och spya.... gick sedan över efter ett par timmar! Hehe
  • pärlsnäcka
    soofa skrev 2016-01-01 23:59:30 följande:

Det som du beskriver räknar jag som spottings, först när det liksom rinner färskt blod räknar jag som mensens första dag.

Tack :) fick samma svar från flera på den frågan. Det underlättar mitt räknande ;) ska lära mig min cykel!
  • pärlsnäcka
    Hansson88 skrev 2016-01-02 09:44:02 följande:

Jag tog en liten paus efter vårt missfall. Jag slutade tempa och kolla senret, Ägglossningstest osv. Sen kände jag det där suget igen efter redan en månad och köpte hem ett stort paket med Ägglossningstest och köpte basaltermometer ost för vanlig.

Nu, gravid!

Jag behövde denna pausen för att stressa ner och hitta balans igen.

Jag började tempa samma dag som mensen tog slut. Jag köpte även clearblue's Ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Fick aldrig fast gubbe. Min erfarenhet av clearblue är värdelös. Inte ens graviditetstesten har visat positivt trots att jag varit spränggravid.

Jag litade på kroppen och det fungerade bäst.

Behöver ni en paus så ta en paus. Känn efter och lyssna på din kropp och själv.

Missfall är en enorm sorg och det tar tid att hitta tillbaka till balansen. .

Kram på dig!

Fint skrivet och klokt beslut att stressa ner och hitta balansen. Grattis till din gravitidet :)

Jag har ett utomkveds i bagaget och var gravid i v 6 tror man och fick både "mens" och ett negativt test så jag visste inte att jag var gravid förrän på akuten. Litar därför inte heller på testerna och har flertalet ggr fått ERROR med NC digitala ÄL test .

Befinner mig nu på mensens dag 2 ;) oron att ÄNDÅ inte veta om jag är gravid får mig nästan att vilja ta ett test trots mensen. Vill inte bli av med min enda äggledare :(

Egentligen borde jag ta paus från allt i några månader - får överväga det :)

Kram!
  • pärlsnäcka
    SSK13 skrev 2016-01-02 17:35:40 följande:

Kommit till stugan vi ska hyra här i Sälen nu. Mitt humör sjönk drastiskt när jag såg hur rummen är planerade, vi kommer sova i våningssängar. Jag och min man kommer få dela rum med en 3- och 4åring. Undrar hur vi ska få till det denna veckan, attans att ÄL inträffar just denna veckan! Vi är här med min mans systers och hennes familj.

Finns säkert många mysiga ställen i sälen där ni kan ha rajtantajtan ;) i liften kanske? Haha ha

Kram
  • pärlsnäcka
    sebbejonte skrev 2016-01-03 15:34:41 följande:

Hur går det för er som passerat BIM?

BIM-lista Januari

1/1 Kstadtjej87 4:e försöket, första barnet

Kissekatten2014 5:e försöket

Pärlsnäcka första barnet

Lizzie09 första barnet

Sajocawa 2:a försöket efter MA, andra barnet

Min mens är snart över så du kan skriva bim 31/1 Tack :)
  • pärlsnäcka

Hej finisar :)

Nu är mensen slut. Kollade på Fifty chades of grey hemma igår, självklart avslutades myskvällen på bästa sätt ;) hahah

Men nu blir jag så stressad över att snart börja med ÄL-tester igen.. Jag hade jättegärna skippat dem helt och bara köra varannan dag i typ 2 veckor men pga ett tidigare utomkvedshavandeskap så måste jag ha koll på när ÄL sker för att sedan boka tidigt ultraljud om jag plussar..

Mår lite upp-ner inombords över den här stressen :( Självklart vill vi ha barn men att det ska vara så här intensivt hela tiden hade jag inte räknat med...

Lyckost de som blir gravida enligt plan från första början utan några som helst komplikationer.

Heja oss som försöker! Å framförallt oss som varit med om operationer, missfall, abort m.m m.m.

Jag är glad över att vi är fertila och tror innerligt att det snart går vägen! Pratade med en tjej på jobbet som tydligen också fick utomkveds, detta för 2 år sedan, därefter blev hon gravid igen och gjorde abort. Det är alltså inte omöjligt att det hamnar i livmodern trots en äggledare. Vet att det är några här inne med samma bakgrund.

Kram på er allihopa och STRESSA NER! :) <3

Tänk så här: går det inte inom kort så kanske det blir en VÅRbebis som är min högsta önskan...... ;)

• pärlsnäcka
    eid skrev 2016-01-04 21:52:27 följande:

Jag har en fundering gällande att försöka bli gravid och träning. Jag tränar rätt hårt 4-6 gånger i veckan, någon som vet om det kan påverka "bebisverkstaden" negativt? 

Tror bara att det är positivt! Ju bättre fysisk kroppen har desto lättare kan graviditeten bli.. iallafall vad gäller stark rygg och övrig kondition :) fortsatt träna hårt är mitt råd tills du plussar, dvs lev som vanligt tills plusset. Samma med alkoholen. Sen har jag hört att mångsidig träning är bra MEN INGA TUNGA LYFT. Kramisar
  • pärlsnäcka

Hej goingar :)

Vad innebär tempning? Låter som ett billigare alternativ till äl tester. När var hur ? Tack :)

• pärlsnäcka
    Linda b1986 skrev 2016-01-07 15:11:38 följande:

Sista stickbilden från mig! Nu slutar jag testa och hoppas att de håller hela vägen! Gick iväg på lunchen och testknarkade! Wii jag är gravid!!!:)

Grattis! När gjorde du första testet? ÄL + ?

• pärlsnäcka

HEJ ALLIHOPA!

364st olästa inlägg... Jag fick ett nytt jobb efter årsskiftet och vi har pga det och lite annan stress valt att avvakta med barn i några månader. (Kondomen var dock ingen hit ;) )

Det har varit väldigt skönt att släppa familjeliv ett tag och rekommenderar det starkt.

Istället för Folsyra har jag köpt Kvinna Kosttillskott som också innehåller folsyra. Så med det i kombination med att jag försöker skriva ner mens och ÄL hoppas jag att jag är redo framåt sommaren igen.

Lycka till tjejer! Kram i massor

Svar på tråden BIM januari 2016