BIM januari 2016
Hej,
Hoppar gärna med här. Jag tog slutade med p-ring i juni och har prickat ägglossning 5ggr sen dess men mensen har kommit efter varje försök. Nu hoppas vi pricka äl igen, isf är BIM 4/1.
Hej,
Hoppar gärna med här. Jag tog slutade med p-ring i juni och har prickat ägglossning 5ggr sen dess men mensen har kommit efter varje försök. Nu hoppas vi pricka äl igen, isf är BIM 4/1.
Innan jag använde preventivmedel hade jag riklig mens i tre-fyra dagar (sen svag mens i två dagar till ca) samt mensvärk första och ibland andra dagen med. Med p-ring hade jag mindre mens och ibland hoppade jag över att ha mens alls. När jag slutade med p-ringen kom mensen tillbaka som vanligt ganska fort men senaste två gångerna har jag haft mens i två dagar och då ganska sparsamt samt ingen mensvärk. Är det vanligt att perioden byter karaktär sådär? Är så orolig att det skulle vara nå fel på min ägglossning nu när jag verkligen vill bli gravid.
Jag har Äl om en vecka (enl NC) det blir 6e försöket första barnet.
Någon här som provat apiforce (bidrottninggele) tidigare? Jag tänkte testa denna månaden, fram till äl!
Jag g blir förvirrad. Nu har jag en känsla i magen som jag tror är ägglossningssmärta. Hade ägglossningsliknande flytning i lördags, och kroppstemperaturen höjdes något i lördags med. Nu undrar jag, brukar ni ha ont i magen efter ägglossning eller bara i samband med? Jag vill inte testa med äl-stickor, blir bara besviken om jag vet att jag missat äl. Då går jag hellre och hoppas att vi har träffat rätt
Nu börjar BIM närma sig för mig. Om jag ska gå på fyra-veckor-efter-förgående-mens-regeln som jag alltid gick på förr så ska mensen komma på söndag. Om jag ska lita på Natural Cycles så ska den komma på tisdag. Jag tänker inte testa mig förrän mensen är ganska försenad (om den blir det).
Jag är verkligen inte mottaglig för ett till minus och vet inte vad jag ska göra nästa månad för att det ska bli ett pluss då. Hur gör ni som har försökt en stund för att hålla humöret och hoppet uppe?
Jag har i ungefär en veckas tid haft ont i äggstockarna, när jag har vart ute och promenerat så har det liksom dragit lite i nedre delen av magen vid rörelse av ena benet. Vet inte om det är något symptom eller bara något som kan vara ändå. Jag känner igen känslan men vet inte om det har hållt i så länge förr, innan gravid planerna så var man inte lika uppmärksam på sin kropp:)
Jag har testat bidrottninggelé som jag har läst ska ge kraftigare ägglossning och högre fertilitet i två månader utan resultat (denna månad utan). Nu när jag var på apoteket sa en kvinna att jag skulle börja ära "gravid" tabletter nu innan. Det var bra förberedelse med. Men är det bara bra för barnet? Jag vill ha något som gör mig mer fertil typ. Antar dock att det inte finns några mirakelpiller, isf skulle väl alla redan äta det:)
Så kom mensen tre dagar för tidigt..ännu en månad det inte ville sig:(
Märklig fråga kanske. Men finns det något sätt man kan fördröja ägglossningen på? Jag har äl på lördag enligt min app men jag och killen kommer inte att ses förrän måndag:/
Nu fick jag mens nästan exakt två veckor för tidigt. Vad kan det betyda?
Jag har trott mig ha koll på ÄL då jag använder natural cycles. Har haft låg temp nu senaste veckorna som innan ägglossning.
Min BIM var 30/1 ingen mens ännu. Hoppas
Jag
Jag behöver er hjälp, även om ni inte kan/vet svaret på mina frågor så snälla skriv vad ni tror o bolla bollen lite med mig.
Jag får lätt svamp efter mens då jag har sköra slemhinnor, allt som oftast torr där nere o får inte speciellt mkt äl-sekret.
Köpte hem lactal nu, för o köra en behandling i en vecka i hopp om att ph balansen blir bättre. Missade givetvis att man inte ska använda sig utav det om man försöker bli gravid, då de är spermiedödande.
Min fråga är nu:
- om jag börjar använda det idag, och en vecka framåt. så har jag ungefär en vecka kvar fram till ägglossning efter behandlingen. Tror ni fortfarande det är "dåligt" o använda den? Ska jag helt enkelt strunta i det? Eller hur ska jag tänka? Googlat hela dagen o försökt få svar i hur länge efteråt det är negativt i syftet om att bli gravid. Åh blir rolig! Snälla hjälp mej..
Jag hade BIM i lördags/söndags om jag ska gå på min magkänsla (fyra veckor efter förra mensen). Enligt naural cycles har jag BIM på fredag. Men jag tycker att det är konstigt att cykeln skjuter på sig så dant, innan jag använde preventivmedel och innan bebisverkstad var alltid mensen punktlig.
Någon mer som cykeln börjat krångla för bara för att de börjar med bebisverkstad?