• Anonym (vattendrickande)

Det kanske är jag som har fel? Men det känns då inte så!

Min mans barn har för vana att försöka förhala sänggåendet genom div saker, som tex dricka vatten.

Han får dricka EN gång, inte mer. Så långt allt väl.

Men, nu har han börjat skrika om han inte får vatten från kannan i kylen, en sån där Britakanna med filter. Kannan köptes för att jag har ett barn med asperger som är väldigt känslig för smak. Mitt barn tycker inte om vattnet direkt från kranen utan tar alltid vatten från kannan.
    Det enda vi andra behöver tänka på om kannan är att fylla på om vi tar från den, det går inte i så himla mycket pga filtret som sitter där och mitt barn har full koll på hur många ggr vattnet räcker till. Om där inte finns vatten när hon går dit så blir det jobbigt, då måste hon fylla på vatten som måste rinna igenom och bli kallt och just sånt är jobbigt för henne.

Jag har nu sagt till min man att han inte får ta vatten från kannan om han inte fyller på sen, men min man menar att det blir för jobbigt då hans barn skriker som besatt om han hör kranen rinna och tror att vattnet är taget från kranen. Han känner alltså ingen smakskillnad utan ligger och lyssnar efter kranen. Barnet har fått följa med upp och sett hur vi gör, men det hjälper inte. Att ha honom med varje gång går inte heller så bra då han speedas upp till max av det och börjar springa sin väg, ska gömma sig osv saker som hans pappa verkligen avskyr.

Min man verkar inte förstå hur det påverkar mitt barn att inte ha vatten när hon är törstig, såna saker är jättejobbiga för henne och jag tycker faktiskt att det tillhör hyfs att fylla på om man tar vatten från en kanna som eg tillhör någon annan.

Har jag så fel i det? Visst kan jag fylla på kannan när min man gått in till barnet om det är så, men jag är inte alltid tillgänglig när hans barn nattas.

Eftersom det här är familjeliv så måste jag väl säga också att vi har testat med senare nattningar utifall att hans son inte är trätt, men han ÄR trött, han är bara van vid att kunna förhala hos mamman hur länge som helst. Han har också svårt att landa här, han har svårt med bytena vid umgänge. Vi har helgumgänge om det spelar någon roll och vi kan inte ha varannan vecka, dels pga avstånd och dels pga att barnet. Vi har testat flera varianter under längre perioder men nu kommit fram till den som verkar fungera bäst för barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-05 21:56
    SNÄLLA! Läs hela mitt inlägg och gärna också de andra, klicka på visa endast under mitt namn, innan ni kommenterar, jag orkar inte svara på samma sak flera gånger. Tack.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-07 22:06
    Problemet är numer ett annat . mamman har flyttat långt bort med sitt barn så nu nystar vi i hur det kan fungera med umgänge ändå.

• Svar på tråden Det kanske är jag som har fel? Men det känns då inte så!
    Ess skrev 2015-11-07 18:55:20 följande:
    Bs, hon ska flytta till sin kille och det har inget alls med sonens mående att göra, bara hennes eget.
    Hon har flyttat till egen lgh där som vi har förstått det. Så pass mycket vett hade hon iaf att hon inte flyttade ihop med någon som sonen aldrig träffat. Hon svarade äntligen när maken ringde och de har träffats när sonen haft sitt umgänge hos oss och någon gång då sonen varit hos sina morföräldrar.

Hon flyttade för att de skulle kunna träffas mer och skällde ut maken för att han inte "unnade henne att bli lycklig".
  • Anonym (Poolfroof)
    JagHatarStyvmammor skrev 2015-11-12 15:21:39 följande:

Men KÖP EN TILL KANNA DÅ???

Brita-kannorna kostar 220 kr. Jag har en, min kille har en, de är jättebra verkligen. Men dyra.
  • JagHatarStyvmammor
    Anonym (Poolfroof) skrev 2015-11-12 15:41:29 följande:
    Brita-kannorna kostar 220 kr. Jag har en, min kille har en, de är jättebra verkligen. Men dyra.
    Vi har tre sådana. Vi började med en, men med tanke på hur segt vattnet rinner, så fick vi skaffa en till och sedan fann vi en på extrapris så vi köpte den med.
    Det är en liten summa för att få husefrid.

Som läget är nu så kommer umgänget att ske via telefon och skype. Det vi kan göra är att stämma mamman för att få boendet men dels har som sagt barnet redan börjat nytt dagis och dels bor vi väldigt trångt så det känns inte som läge nu. Vi fortsätter att leta större boende oavsett och får se om det blir någon ändring framöver,

• Anonym (Pap)
    Anonym (vattendrickande) skrev 2015-11-12 16:08:29 följande:

Som läget är nu så kommer umgänget att ske via telefon och skype. Det vi kan göra är att stämma mamman för att få boendet men dels har som sagt barnet redan börjat nytt dagis och dels bor vi väldigt trångt så det känns inte som läge nu. Vi fortsätter att leta större boende oavsett och får se om det blir någon ändring framöver,

Så skönt för dig och ditt barn - nu får ni ha vattenkannan ifred!
  • Anonym (äh)
    Anonym (Pap) skrev 2015-11-13 09:13:02 följande:

Så skönt för dig och ditt barn - nu får ni ha vattenkannan ifred!
    Var inte så nedlåtande.
  • HenryIronstead

Jag som trodde det bara var vi Stockholmare som hade tråkig smak på vattnet... Antagligen är alla tappvattenrör från 1930- talet.... Skumt att man måste byta avloppsstammar men aldrig tappvattenrören.

Ni som skrivit i tråden är väl säkert utspridda i landet, eller?

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • RosaSmurf
    Anonym (Poolfroof) skrev 2015-11-12 15:41:29 följande:

Det är inte dyra i det långa loppet....
  • Venne

Låt barnet va med och förbereda sitt vatten och fylla på kannan INNAN det är dags att lägga sig?

• inte lätt att vara kund

Blir lite förvånad över många här. Läser man inte trådstarten?

Vattenproblemet finns ju inte nu.

TS uppdatera gärna om hur det går för er om du känner att du orkar.

Jag tänker på er och känner med er! Kram till er

Svar på tråden Det kanske är jag som har fel? Men det känns då inte så!