Inlägg från: inte lätt att vara kund |Visa alla inlägg
  • inte lätt att vara kund

Det kanske är jag som har fel? Men det känns då inte så!

Anonym (vattendrickande) skrev 2015-11-05 22:19:55 följande:

Herregud, du vet ju inte vad du pratar om. Det handlar om ett barn med asperger. Just detta är en sak hon har svårt för. Att umgås med folk är en annan. Vi tränar på massor med saker dagligen som andras barn lär sig automatiskt.

Hej

Du verkar vara en fin mamma. Ditt barn behöver kannan då ska hon kunna ha den ( om den ny inte fylls på, vilket den inte gör.)

Din man verkar inte riktigt förstå allvaret i sjukdomen. Kanske kan han följa med på ett möte.

Sedan tyckte jag förslaget med ett glas var bra. Hans barn ser det säkert som orättvist och är lite litet för att se skillnaden. då kanske "grejen" försvinner också om ni inte lägger så stor vikt på hans barns vatten.
    Anonym (Varför?) skrev 2015-11-05 22:35:10 följande:

Asperger är ingen sjukdom det är en funktionsnedsättning.

Sant felskrivning av mig

Hur gick det ts? Hejar på er att ni hittar en lösning som funkar för er familj.

Jag vet att det INTE är samma sak. Men i vår familj har vi en allvarlig allergi. Det är pappan som har den och det skapar endel problem då vi har tre barn mellan 1 och 7 år. De två större barnen har länge förstått allvaret då vi är väldigt öppna med allergin.

Det kanske skulle underlätta om ni pratade med det yngre barnet som andra föreslagit.

Men visst kommer ni få påminna i alla fall. Men han kanske förstår varför då. =)

Men oj! Ja inte hade jag trott att den andra föräldern skulle flytta så långt utan att säga till om det.

Usch! Hoppas att det löser sig och att din man hittar hjälpen jan söker.

Blir lite förvånad över många här. Läser man inte trådstarten?

Vattenproblemet finns ju inte nu.

TS uppdatera gärna om hur det går för er om du känner att du orkar.

Jag tänker på er och känner med er! Kram till er

Svar på tråden Det kanske är jag som har fel? Men det känns då inte så!