• RosaSmurf

Det kanske är jag som har fel? Men det känns då inte så!

Anonym (vattendrickande) skrev 2015-11-05 21:53:20 följande:

Nej, min man bråkar inte med mitt barn, lika lite som jag bråkar med hans barn. Min man ser ju dock inte hur svårt det blir för mitt barn när hon inte har vatten. Det kanske är svårt att förstå för utomstående, men som ex; om jag säger till mitt barn att hon har rena kläder på tvättställningen så kan hon inte hämta bara sina egna. Hon 'ser' inte vilka som är hennes och vilka som är andras. Hon tar alla kläder eller inga alls.

Om jag lägger in kläder till henne så ser hon dem inte om jag inte talar om att de är där. Hon bara känner att något är fel, men kan inte klura ut vad som är annorlunda med hennes rum mot innan.

Vi har alltså en kyl som är knökfull. En flaska går inte in, men ett glas ska jag se om vi kan få in, vi har en sort som är högsmala. Nu är det ganska kallt också så vissa saker kanske kan stå på balkongen när han är här.

Så köp en till liten kyl att ha vatten i.
  • RosaSmurf
    Anonym (Varför?) skrev 2015-11-05 22:07:28 följande:

Vad är det för fel med kranvattnet? Vatten smakar inte så jag förstår inte vad det är för fel med vattnet? Tar ni med er kannan när ditt barn går någonstans?

I vissa kommuner kan kranvattnet ha mera järnsmak eller besk smak.
  • RosaSmurf
    Anonym (vattendrickande) skrev 2015-11-05 22:19:55 följande:

Herregud, du vet ju inte vad du pratar om. Det handlar om ett barn med asperger. Just detta är en sak hon har svårt för. Att umgås med folk är en annan. Vi tränar på massor med saker dagligen som andras barn lär sig automatiskt.

Men om hon är oförmögen att själv fylla på kannan så får du väl hälla över vatten från kannan i en flaska som hon kan ha själv. Då uppstår inte problemet med att vattnet tar slut.
  • RosaSmurf
    Anonym (vattendrickande) skrev 2015-11-05 23:02:00 följande:

Vi bor i en liten 3:a på 68 kvm. Vi flyttade hit för att min man överhuvudtaget skulle kunna ha umgänge. Tidigare var det för stort avstånd för annat än dagumgänge. Fortfarande är det för stort avstånd för varannan vecka, men vi kan ändå jobba kvar på våra respektive arbeten om än med längre restid.

Det får inte plats någon mer kyl. Sedan vi flyttade hit har vi stått i bostadskö, för denna bostad är för liten. Sonen har sin säng i vårt rum, snart kommer han inte tycka det är ok längre. Vi har som bäst hamnat på plats 40 efter ca 5 år i kö.

Så nu har inge plats med en minikyl? Då kan ske ni bor ta och rensa ut lite saker för att ni ska få plats. En lite kyl går att ja i garderoben eller dylikt.

Annars kan ni skaffaen lite frysbox där din dotter kan ha flaskor med vatten från kannan så är problem löst, då det inte skulle göra något om det tog slut. Du ser ju bara problemen istället för att försöka hitta lösningar.

Och ja, din dotter har Aspergers men även en med asperger måste lära sig att vara självständig.
  • RosaSmurf
    Anonym (vattendrickande) skrev 2015-11-05 23:18:02 följande:

Läs mina inlägg innan du skriver mer tack så ser du att jag har fått ett förslag som jag ska testa.

Ang rensa ur, vi har enbart det nödvändigaste hemma det enda 'onödiga' vi har isf är plats för makens hobby, jag kan ju föreslå honom att han slutar med den så vi kan göra oss av med hans bord och därmed få plats med en liten kyl. Garderobsplats har vi ingen, det finns tre garderober i hela lgh varav en är linneskåp.

Jag har läst allas inlägg.
  • RosaSmurf
    Anonym (Poolfroof) skrev 2015-11-12 15:41:29 följande:

Brita-kannorna kostar 220 kr. Jag har en, min kille har en, de är jättebra verkligen. Men dyra.

Det är inte dyra i det långa loppet....
Svar på tråden Det kanske är jag som har fel? Men det känns då inte så!