• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Enlitentill
    Jen567 skrev 2015-11-13 07:09:27 följande:

Vad har alla för symtomer?

Känns som man går runt och är konstant lite bakfull.

Lätt illamående, "mensvärk", lite yr.

Plussade i måndags och har bf 17 juli.

Jag har också BF runt 17 juli. Mår illa till och från, ömmande bröst, nu har känslorna börjat åka berg och dalbana,. Magen är som en ballong ?
  • Enlitentill
    aprilbebisen skrev 2015-11-13 08:05:04 följande:

Hej, hoppar gärna in här väntar ev 3dje barnet.

Är gravid och trodde jag var längre gången och skulle ha bebis i juni men på vul i onsdags sa läkren att graviditeten va kortare gången än jag trodde.

Va i vecka 6 ca så ska tillbaka på koll nästa fredag och har det inte hänt mer tills dess så har även denna graviditet stannat av.

Skulle haft våran 3a nu i februari men fick ma som konstaterades i augusti så hoppas att denna lilla plutt mår bra och det blir en juli bebis istället <3

Vad jobbigt. Hoppas det går bra denna gång. Håller tummarna
  • aprilbebisen
    Enlitentill skrev 2015-11-13 08:07:20 följande:

Vad jobbigt. Hoppas det går bra denna gång. Håller tummarna

Tack ja det hoppas jag med, så nu hoppas jag verkligen att det är en julibebis :)

Har ni någon facebookgrupp?
  • Väntande

Håller tummarna för alla som går i orostankar! Idag var det dags för mitt var-tredje-dag-test, hcg har höjts så jag känner mig positiv än så länge. Men vul på onsdag känns som den riktiga milstolpen! Är ju inte så jätte vanligt att något går på tok så fort hjärtat gått igång ...

Mina symtom är fler än vad jag haft tidigare, tröttheten och förstoppning är tydligast! Sover en stund på förmiddagen å eftermiddagen, då känns det som natt å ögonen svider. Annars har jag ömma bröst och lite avsmak för olika saker (choklad tex! Skitskumt ...)

• aprilbebisen
    Väntande skrev 2015-11-13 08:23:18 följande:

Håller tummarna för alla som går i orostankar! Idag var det dags för mitt var-tredje-dag-test, hcg har höjts så jag känner mig positiv än så länge. Men vul på onsdag känns som den riktiga milstolpen! Är ju inte så jätte vanligt att något går på tok så fort hjärtat gått igång ...

Mina symtom är fler än vad jag haft tidigare, tröttheten och förstoppning är tydligast! Sover en stund på förmiddagen å eftermiddagen, då känns det som natt å ögonen svider. Annars har jag ömma bröst och lite avsmak för olika saker (choklad tex! Skitskumt ...)

Varför ska du på vul på onsdag och vilken vecka är du i då? :)
  • Körsbärsblomma
    aprilbebisen skrev 2015-11-13 08:05:04 följande:

Hej, hoppar gärna in här väntar ev 3dje barnet.

Är gravid och trodde jag var längre gången och skulle ha bebis i juni men på vul i onsdags sa läkren att graviditeten va kortare gången än jag trodde.

Va i vecka 6 ca så ska tillbaka på koll nästa fredag och har det inte hänt mer tills dess så har även denna graviditet stannat av.

Skulle haft våran 3a nu i februari men fick ma som konstaterades i augusti så hoppas att denna lilla plutt mår bra och det blir en juli bebis istället <3

Känner din oro. Skulle haft mitt andra nu i februari men fick missfall i v11. Tycker just denna känsla varje gång man går på toaletten är värst. Tänkt om det är något på pappret:( Men jag har ömma bröst denna grav och det hade jag inte sist innan missfallet så jag hoppas det är ett bra tecken. :)
  • Maya03

Hej alla, är med nyfiken på era symtom? Ni som varit gravida tidigare, har ni samma? Jag känner igen en del men det som avviker med nr tre är att brösten inte ömmar och att jag inte har ngn aptit. Förra gångerna har jag varit hungrig hela tiden o velat äta o nu tycker jag liksom att inget smakar, mår inte illa (än) men inget är särskilt gott. Känner någon igen sig? För övrigt är jag frusen, kissnödig, massa flytningar, molvärk. Mim dotter har sagt flera ggr att jag är varm ;)

• mimmigodisbulle

Hej, Jag väntar också en bebis i juli bf 10juli Jag har en son sedan tidigare och denna graviditet har inte alls börjat på samma sätt. Jag känner inte så jätte mycket mer än att jag har haft "influensa" liknande symptom...kallsvettig, kör runt i magen. och fått migrän som jag inte har haft på 8 år..... ibland lite mensvärk liknande och så är jag extra trött =)
    Hade varit skönt att göra ett tildigt vul men man får väl vänta tills vecka 11-12

Grattis till alla som väntar bebis

• Anonym (migrän)

Finns en chans att jag är gravid (inte vågat testa) men än så länge är mensen sen! Räknade ut att de blir en juli bebis isf.

Mys-smygläser lite och är glada för er skull i hopp om att kunna bli en av er snart!

Anledningen till att jag skriver här innan jag plussat är att min migrän har startat extremt non stop sedan i söndags (varit fri jätte länge innan) och de enda som hjälper är treo... Vad tar ni mot migränen nät ni är gravida? Eller biter ni ihop och ligger borta/groggy tills de slutar?

• Tomtemor

Mitt illamående går i vågor. Oftast när jag är hungrig mår jag illa och ibland när jag ätit.

Jag är ganska lättirriterad och stör mig på saker. :) Brukar avsluta mina hårda ord mot sambon med, "ta inte åt dig men jag blir så irriterad" svaret blir oftast: Jag märker de! :)

Svar på tråden BF juli 2016