Inlägg från: Tomtemor |Visa alla inlägg
  • Tomtemor

BF juli 2016

Hoppar också in här!

Väntar mitt andra barn, bf 9 Juli!

Håller tummarna att det går vägen denna gången.

• Tomtemor
    springa skrev 2015-11-10 18:35:41 följande:

Det känns som jag gått upp typ 2 kg redan. Har fått en sån sinnessjuk matlust och bara hyfflar i mig maten och tuggar nästan inte ens. Förvånad Och mitt sötsug, vilket brukar innebära ett dagligt missbruk av choklad är nu ännu värre! Jag måste sluta. De andra gångerna jag blivit gravid har jag alltid varit supersnärt men denna gången har jag redan några extrakilo..Tänker att visst man ska njuta när man är gravid men vill inte ha efterarbetet sen Oskyldig

Haha! Skulle kunna varit jag som skrev detta. :)
  • Tomtemor
    Pingla88 skrev 2015-11-12 18:46:38 följande:

Vet inte än om jag är gravid. Men jag hoppas och misstänker det :)

Är jätte trött, huvudvärk, hade sex runt ähglossnigen med min kille, hungrig o sugen på saker hehe.

Förväntad mens är 26/11 så snart en vecka tills dess o hoppas inte tant röd kommer. Hehe

Någon som vet hur tidigt jag kan testa?

Tacksam för svar om någon vet :)

Jag bor i södra Hallad / Halmstad.

En dotter som är född 2011 och jag är 27 år.

Med clearblue digital kan du testa fyra dagar innan beräknad mens.
  • Tomtemor

Mitt illamående går i vågor. Oftast när jag är hungrig mår jag illa och ibland när jag ätit.

Jag är ganska lättirriterad och stör mig på saker. :) Brukar avsluta mina hårda ord mot sambon med, "ta inte åt dig men jag blir så irriterad" svaret blir oftast: Jag märker de! :)

• Tomtemor

Ringde bm-mottagningen precis. Sa att jag var orolig eftersom jag hade ett Ma för ca ett år sen. Frågade om jag kunde få ett tidigt ul. Hon sa att man inte kunde se något såhär tidigt ändå. Är i v 7 (6+2). Bf 9Juli. Enligt min app så ska hjärtat ha börjat slå..?

Funderar på att boka ett på EmmaUltraljud i Malmö istället och betala 800:- för det. Kan ju inte vara bra att gå och vara orolig hela tiden..

• Tomtemor
    Väntande skrev 2015-11-17 10:45:19 följande:
    Ja alltså jag har googlat vul-bilder hela kvällen igår och det verkar ju vara jätte stor skillnad på hur mycket man kan se så tidigt ... Bara 2-3 dagar verkar göra jätte stor skillnad! I vecka 8 verkar man ju dock kunna se allt bra så det är konstigt att du inte fick ett bokat men lite längre fram bara!

Jag ska på vul imorgon och börjar bli lite orolig att det är bortkastade pengar då jag bara kommer vara i vecka 5+6. Hon som bokade in besöket vet ju det å anledningen är att de ska kolla efter hjärtljud, så jag är lite nervös nu ...
    Om hon vet hur långt gången du är så hade hon förhoppningsvis inte bokat in dig om man inte kunde se något. Håller tummarna för dig imorgon! :)
  • Tomtemor

Alla känningar jag har haft att jag är gravid har försvunnit. Super nojjig att även denna graviditet ska ha avslutats utan att det märks.

• Tomtemor

Jag ska på inskrivning på tisdag. Kommer då vara i v12 (11+2). Är inte det sen inskrivning? Jag minns inte när jag var där med första barnet..

• Tomtemor

Fick bästa julklappen imorse! Tog fram min clearblue doppler och fick för första gången höra bebis lilla hjärta slå! :)

• Tomtemor
    Miniflicka93 skrev 2015-12-27 14:50:11 följande:
    Nej men vad mysigt! Vilken vecka är du i? :)
    13 (12+1) idag.
    Skulle försöka lyssna idag också men då hittade jag inte det.. Håller tummarna för att "han" bara gömde sig :)

Skriver han för vi tror att det är en lillebror :)
Svar på tråden BF juli 2016