• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • gäddan87

Ni som har haft barn tidigare kanske vet hur det funkar detta med föräldrapenning. Jag har snart till sommaren studerat klart min 3 åriga utbildning. Kan jag då få högre föäldrapenning om jag då har jobbat direkt innan jag började plugga? jag läste något sådant på FK hemsida men vet inte om det stämmer... 

• Anonym föräldraledig
    gäddan87 skrev 2015-11-12 15:21:07 följande:

Ni som har haft barn tidigare kanske vet hur det funkar detta med föräldrapenning. Jag har snart till sommaren studerat klart min 3 åriga utbildning. Kan jag då få högre föäldrapenning om jag då har jobbat direkt innan jag började plugga? jag läste något sådant på FK hemsida men vet inte om det stämmer... 

Har jag inte helt fel så är din SGI skyddad under studier, men ring till fk så får du ett ordentligt svar!
  • Ninja41

Hej alla!

Plussade igår, har bf 18 juli ??

Har haft två missfall 2011, så hoppas verkligen att detta lilla pyret vill stanna!

• Karniia
    Väntande skrev 2015-11-12 15:03:29 följande:

Jag gick igenom 3-4 missfall 2014 och ett ma, när ma hade konstaterats så lovade min läkare mig att jag skulle få göra vul för att konstatera hjärtljud i kommande graviditeter. Snäll och bra läkare helt enkelt!

Man KAN få ett vul om man gör en fuling och säger att man inte vet om man ska behålla det och är osäker på graviditetsvecka ... Om man är fullständigt desperat, haha!

Så desperat var jag med andra. Och kommer säkerligen säga samma sak igen. Ingen omöjlighet egentligen eftersom denna inte alls är planerad.
  • dundernina
    Karniia skrev 2015-11-12 10:24:25 följande:

Av vilken anledning fick du VUL? Jag skulle också vilja ha ett nämligen. och något privat ställe ligger så långt bort. 

Jag ringde bara min gynekolog och boka tid. Ingen förklaring behövdes. Har du provat?
  • Karniia
    dundernina skrev 2015-11-12 17:26:12 följande:
    Jag ringde bara min gynekolog och boka tid. Ingen förklaring behövdes. Har du provat?
    Jag har inge gyn som är "min gyn" så jag vet inte riktigt vart jag skulle ringa? Är det inom landstinget då eller är det privat du ringt?
  • Pingla88

Vet inte än om jag är gravid. Men jag hoppas och misstänker det :)

Är jätte trött, huvudvärk, hade sex runt ähglossnigen med min kille, hungrig o sugen på saker hehe.

Förväntad mens är 26/11 så snart en vecka tills dess o hoppas inte tant röd kommer. Hehe

Någon som vet hur tidigt jag kan testa?

Tacksam för svar om någon vet :)

Jag bor i södra Hallad / Halmstad.

En dotter som är född 2011 och jag är 27 år.

• Tomtemor
    Pingla88 skrev 2015-11-12 18:46:38 följande:

Vet inte än om jag är gravid. Men jag hoppas och misstänker det :)

Är jätte trött, huvudvärk, hade sex runt ähglossnigen med min kille, hungrig o sugen på saker hehe.

Förväntad mens är 26/11 så snart en vecka tills dess o hoppas inte tant röd kommer. Hehe

Någon som vet hur tidigt jag kan testa?

Tacksam för svar om någon vet :)

Jag bor i södra Hallad / Halmstad.

En dotter som är född 2011 och jag är 27 år.

Med clearblue digital kan du testa fyra dagar innan beräknad mens.
  • mmeli

Hej på er! Jag plussade i söndags! Är så otroligt lycklig men samtidigt väldigt rädd för missfall. Detta är mitt första plus efter totalt två års försökande. Bf är 17 juli :)

jag har väldigt mycket typ mensvärk? Någon mer som har det? Är det normalt? :s

• dundernina
    Karniia skrev 2015-11-12 17:37:57 följande:

Jag har inge gyn som är "min gyn" så jag vet inte riktigt vart jag skulle ringa? Är det inom landstinget då eller är det privat du ringt?

Min "gyn" kanske låter väl hehe men jag var hos henne några veckor innan jag plussade för att jag hade en cysta i slidan. Hon är en vanlig kommunal gyn så inget privat.. kanske beror lite på vilken kommun man bor i oxå. Borde ju inte vara det.

Går in i gravid vecka 6 imorgon. Här går det inte undan ????
Svar på tråden BF juli 2016