Inlägg från: Anonym föräldraledig |Visa alla inlägg
  • Anonym föräldraledig

BF juli 2016

Hoppar in här. Väntar mitt andra barn som är beräknat till 13/7. Har en dotter på precis ett år sedan tidigare. Är väldigt glad över mitt pluss även om set var något av ett hoppsan. :)

• Anonym föräldraledig

BF-Lista
    13/7
    Anonym föräldraledig - andra barnet
    17/7

Theta - andra barnet

Halo83- tredje barnet ( + en bonus)

18/7

Millan1984- andra barnet

20/7

Karniia - tredje barnet

• Anonym föräldraledig
    gäddan87 skrev 2015-11-12 15:21:07 följande:

Ni som har haft barn tidigare kanske vet hur det funkar detta med föräldrapenning. Jag har snart till sommaren studerat klart min 3 åriga utbildning. Kan jag då få högre föäldrapenning om jag då har jobbat direkt innan jag började plugga? jag läste något sådant på FK hemsida men vet inte om det stämmer... 

Har jag inte helt fel så är din SGI skyddad under studier, men ring till fk så får du ett ordentligt svar!
  • Anonym föräldraledig
    Anonym (Hmm..) skrev 2015-11-15 22:12:11 följande:

Måste fråga er andra.

Har idag haft en något bångstyrig dotter här hemma som velat vara mycket i famnen och som då kravlat upp och ner över magen och fått in några trampetag och knuffar med både fötter och armbågar rakt in i nedre delen av magen.

Och nu går jag och oroar mig för att jag kanske får missfall p g a detta, det molar lite över livmodern nu efter hennes knä men hade å andra sidan molvärk igår kväll också utan anledning Obestämd
    Behöver jag vara orolig? Hon är ju under året så hon är ju inte stark som en 5-åring men hon kan få in rätt hårda stötar ändå, särskilt när hon råkade köra upp ena knäet. Försöker ju parera för knän, fötter och armbågar men det är inte så lätt med en kinkig, närhetsbehövande liten tjej.

Maken tycker att jag överdriver min oro och försöker trösta med att fröet sitter en bra bit längre in, väl inbäddad i livmodern och att det krävs mer än så för att något ska hända samtidigt som han säger att för säkerhets skull så ska vi undvika att hon gör så igen, att han ska ta nattningen o s v (när hon är som mest kinkig).

Jag lyssnade på babygruppens gravidpod idag om syskon, där man tog upp just detta. Det de sa där är att det inte finns någon risk att ett syskon kan orsaka ett missfall då livmodern ger då pass starkt skydd. Så du behöver nog inte vara orolig eller försiktig av den anledningen.
Svar på tråden BF juli 2016