• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Maaarlene

Hej! Jag är gärna med här. Jag väntar tredje barnet 21 juli.

:) Mår bra men har lite mensvärk från och till. Är gärna med i fbgruppen med om det är ok. ?

• Hoppas7910

Hej!

Jag är gärna med här :)

Har inga barn och 2 MF och 2 MA i bagaget tyvärr, det sista var i början på augusti.

Livrädd att samma sak ska hända igen och vågar inte vara glad :(

BF 16 juli så jag bör vara 5+0 idag.. Clearblue digital visar ff bara 2-3 så jag är orolig att det stannat upp.

Har molvärk, är trött och kissnödig ofta. Fått munsår oxå :/ men brösten är i stort sett som vanligt. Tidigare graviditeter har dem blivit mega ömma och mkt större.. Spär på oron.

Någon som är i samma situation?

• Enlitentill
    Hoppas7910 skrev 2015-11-14 16:53:54 följande:

Hej!

Jag är gärna med här :)

Har inga barn och 2 MF och 2 MA i bagaget tyvärr, det sista var i början på augusti.

Livrädd att samma sak ska hända igen och vågar inte vara glad :(

BF 16 juli så jag bör vara 5+0 idag.. Clearblue digital visar ff bara 2-3 så jag är orolig att det stannat upp.

Har molvärk, är trött och kissnödig ofta. Fått munsår oxå :/ men brösten är i stort sett som vanligt. Tidigare graviditeter har dem blivit mega ömma och mkt större.. Spär på oron.

Någon som är i samma situation?

Jag förstår du är rädd pga erfarenheterna. Men att det är väl helt normalt att det står 2-3 på veckorna.? Det är väl inte mer än 2,5 veckor sedan Äl? ( jag är på 5 +1)
  • Hoppas7910
    Enlitentill skrev 2015-11-14 17:58:55 följande:

Jag förstår du är rädd pga erfarenheterna. Men att det är väl helt normalt att det står 2-3 på veckorna.? Det är väl inte mer än 2,5 veckor sedan Äl? ( jag är på 5 +1)

Då är vi nästan exakt samma ju :)

Jag hade ÄL 22-23 okt, hade sex den 21:e så där är inte så många dagar att gå på känns det som. Så om befruktning skedde den 23:e var det ju 3 veckor sen i igår.

I mitt oroliga sinne så tycker jag att testet skulle visat 3+ idag.

Inser när jag skriver det att jag tänker nog för mkt på det :/ men det är så svårt!

Vi har försökt i 8 år och sambon har teratozospermi så när det väl tar sig så hoppas man för allt i världen att det överlever.

Har du mkt symptom?
  • Enlitentill
    Hoppas7910 skrev 2015-11-14 18:39:56 följande:

Då är vi nästan exakt samma ju :)

Jag hade ÄL 22-23 okt, hade sex den 21:e så där är inte så många dagar att gå på känns det som. Så om befruktning skedde den 23:e var det ju 3 veckor sen i igår.

I mitt oroliga sinne så tycker jag att testet skulle visat 3+ idag.

Inser när jag skriver det att jag tänker nog för mkt på det :/ men det är så svårt!

Vi har försökt i 8 år och sambon har teratozospermi så när det väl tar sig så hoppas man för allt i världen att det överlever.

Har du mkt symptom?

Jag förstår oron. mina symptom kommer och går ännu. Mår illa i skov . Har ömma bröst och får känslovallningar från o till. önskar att man fick vrida fram tiden några veckor
  • Hoppas7910
    Enlitentill skrev 2015-11-14 18:55:30 följande:

Jag förstår oron. mina symptom kommer och går ännu. Mår illa i skov . Har ömma bröst och får känslovallningar från o till. önskar att man fick vrida fram tiden några veckor

Ja, det hade varit så skönt att va över dem första 12 veckorna iaf! Så blir man kanske lite lugnare.

Jag har inte mått något illa men däremot mkt yr och ett totalt hormon monster :/

Det hjälper iaf lite att läsa om andras erfarenheter och prata av sig lite :)
  • Enlitentill
    Hoppas7910 skrev 2015-11-14 19:27:57 följande:

Ja, det hade varit så skönt att va över dem första 12 veckorna iaf! Så blir man kanske lite lugnare.

Jag har inte mått något illa men däremot mkt yr och ett totalt hormon monster :/

Det hjälper iaf lite att läsa om andras erfarenheter och prata av sig lite :)

För de flesta tycks ändå illamående börja runt v 7 om man läser omkring. Hoppas vi får behålla våra små! Har då BF runt 15-17 juli.
  • Millan1984

förra gången var jag inte orolig alls för missfall, men denna gång undrar man om man ens är gravid, trots test och ömma bröst....Nåväl jag får lita på att kroppen sköter sitt och att man har en bebis i sin famn i juli :)

• Hoppas7910
    Enlitentill skrev 2015-11-14 19:36:53 följande:

För de flesta tycks ändå illamående börja runt v 7 om man läser omkring. Hoppas vi får behålla våra små! Har då BF runt 15-17 juli.

Det hoppas jag med!

Just illamåendet kan jag ju vara utan ;) men brösten får gärna växa till sig lite :)

Jag har den 15-16 juli.

Har du barn sedan tidigare?

Hur gammal är du?

Mkt frågor :)
  • moja

V 4+6 idag... Har haft lite ont i magen, känns som att det spänner,+ lite mensliknande känsla ibland .. Ömma bröst också. Låter detta normalt?

Är första barnet, så är nojjig ochvet inte så mycket :p

Svar på tråden BF juli 2016