Inlägg från: Hoppas7910 |Visa alla inlägg
  • Hoppas7910

BF juli 2016

Hej!

Jag är gärna med här :)

Har inga barn och 2 MF och 2 MA i bagaget tyvärr, det sista var i början på augusti.

Livrädd att samma sak ska hända igen och vågar inte vara glad :(

BF 16 juli så jag bör vara 5+0 idag.. Clearblue digital visar ff bara 2-3 så jag är orolig att det stannat upp.

Har molvärk, är trött och kissnödig ofta. Fått munsår oxå :/ men brösten är i stort sett som vanligt. Tidigare graviditeter har dem blivit mega ömma och mkt större.. Spär på oron.

Någon som är i samma situation?

• Hoppas7910
    Enlitentill skrev 2015-11-14 17:58:55 följande:

Jag förstår du är rädd pga erfarenheterna. Men att det är väl helt normalt att det står 2-3 på veckorna.? Det är väl inte mer än 2,5 veckor sedan Äl? ( jag är på 5 +1)

Då är vi nästan exakt samma ju :)

Jag hade ÄL 22-23 okt, hade sex den 21:e så där är inte så många dagar att gå på känns det som. Så om befruktning skedde den 23:e var det ju 3 veckor sen i igår.

I mitt oroliga sinne så tycker jag att testet skulle visat 3+ idag.

Inser när jag skriver det att jag tänker nog för mkt på det :/ men det är så svårt!

Vi har försökt i 8 år och sambon har teratozospermi så när det väl tar sig så hoppas man för allt i världen att det överlever.

Har du mkt symptom?
  • Hoppas7910
    Enlitentill skrev 2015-11-14 18:55:30 följande:

Jag förstår oron. mina symptom kommer och går ännu. Mår illa i skov . Har ömma bröst och får känslovallningar från o till. önskar att man fick vrida fram tiden några veckor

Ja, det hade varit så skönt att va över dem första 12 veckorna iaf! Så blir man kanske lite lugnare.

Jag har inte mått något illa men däremot mkt yr och ett totalt hormon monster :/

Det hjälper iaf lite att läsa om andras erfarenheter och prata av sig lite :)
  • Hoppas7910
    Enlitentill skrev 2015-11-14 19:36:53 följande:

För de flesta tycks ändå illamående börja runt v 7 om man läser omkring. Hoppas vi får behålla våra små! Har då BF runt 15-17 juli.

Det hoppas jag med!

Just illamåendet kan jag ju vara utan ;) men brösten får gärna växa till sig lite :)

Jag har den 15-16 juli.

Har du barn sedan tidigare?

Hur gammal är du?

Mkt frågor :)
  • Hoppas7910
    Enlitentill skrev 2015-11-15 07:23:14 följande:

Jag är 35 så lite större missfallsrisk. Har två barn. Har du barn sedan tidigare?

Jag försöker ändå tänka på hur många barn som faktiskt föds. Av både yngre och äldre mammor. Många många graviditeter går faktiskt bra. Svårt ändå....

Jag har nyss fyllt 36 så det börjar kännas som att tiden rinner ut.. Tyvärr blir det ju större risk ju äldre man är också.

Har inga barn sen tidigare heller.

Men man får försöka tänka positivt!

Någon gång måste man ju lyckas!
  • Hoppas7910
    VeraCharlotteChristerdotter skrev 2015-11-18 21:40:36 följande:

Jag har också BF 1 juli :D Och det är vårt första barn också! Hur går det för dig? Har du varit på något VUL? Vi ska dit imorgon (7+5) och jag är så orolig så jag inte vet var jag ska ta vägen.

Hoppas det gick bra på VUL idag!

Ska själv på ett nästa onsdag, lång väntan dit.. Men då kommer jag bara vara 6+4
  • Hoppas7910
    fastfrusen skrev 2015-11-19 11:00:08 följande:

Å

Åh vi ska också på VUL nästa onsdag i 6+3, så jättespännande och nervöst!!

Åh men då är vi ju nästa på samma dag! Vad kul!

Räknat efter sista mensen är jag då på 6+4 men man vet ju aldrig säkert!

Mitt är på morgonen så jag slipper vänta hela dagen ????

Hoppas, hoppas dem ser små hjärtslag på oss båda!

Får jag fråga var du bor?

Vi gör VUL:et i Helsingborg.
  • Hoppas7910
    dundernina skrev 2015-11-23 11:22:41 följande:

Har varit på VUL idag 6+3 och vi såg ett flimrande hjärta. Jag är så sjukt glad nu. En liten människa blir just nu till i min mage. Kom juli fort nu

Åh så härligt! Grattis :)

Ska på VUL på onsdag, är sååå nervös!
  • Hoppas7910
    fastfrusen skrev 2015-11-22 14:45:50 följande:

Också 6+0 idag enligt äl :) Men fick ont på höger sida långt ner igårkväll som höll i sig till idag, och eftersom jag hade x för snart 3 månader sedan ringde jag gynakut som sa att jag skulle komma in på en undersökning.

Väl inne kunde läkaren inte se något i livmodern, och jag blev så jävla rädd för att jag skulle bli tvungen att ta bort min andra äggledare också. Men resten av KK var nedstängt så vi gick till ultraljudsmottagningen där de hade mycket bättre apparater och direkt kunde hon se en hinnsäck på 7mm och en gulesäck i livmodern! Blev så lättad att jag började gråta!

Man såg inget foster, och det kan vara så att jag är tidigare gången eller att det inte blir en liten bebis men alltså just nu känns det bara så skönt att det kunde sätta sig på rätt ställe!!!

Har redan ett VUL inbokat på onsdag privat men det känns väl som att man kan avboka det nu? Kommer ju inte hinna hända så mycket på några dagar, och särskilt inte om deras apparat också är kass? Hur hade ni gjort?

Vad skönt att höra att det sitter rätt! Härligt!

Har du avbokat VUL:et på onsdag?

Jag hade nog tusan inte kunnat låta bli.. Det kan ju hända mkt på bara några dagar :)
  • Hoppas7910
    Millavanilla skrev 2015-11-24 12:52:04 följande:

Hoppar in här. Plussade på BIM i lördags. Är lite i chock. Har genomgått ivf innan och har en dotter född -13. Blev spontant gravid. Vågar knappt tro på det än. 

Åh grattis! Vad roligt!
  • Hoppas7910
    Idalova skrev 2015-11-24 13:01:44 följande:

Är nog kört för min del.. Enligt mensen är jag i v 5+5 idag och clearblue digital visar fortfarande gravid 1-2 som det gjorde i fredags

Det behöver ju inte vara kört! Det har väl inte gått en vecka sedan första ggr du fick 1-2?

Eller det är jag som läst fel? Vänta någon dag och testa igen. Veckoindikatorn behöver ju inte stämma till 100%
  • Hoppas7910
    Idalova skrev 2015-11-24 13:48:56 följande:

Det har gått 4 dagar. Vågar inte testa mer. Känner mig så orolig ????

Förstår det! Jag är precis likadan..

Men om det bara gått 4 dagar så kan det ju va därför det inte slått om!

Jag testade 5 dagar efter mitt första test och då fick jag samma resultat. Då väntade jag ytterligare 4-5 dagar innan jag provade igen och då hade det ändras.

Testen är ju inte 100% heller, men det är svårt att tänka på det när man blir orolig.

Har haft så många missfall att jag lärt mig att man inte kan påverka utgången på något sätt. Oron finns där hela tiden men försök att sysselsätta dig med annat. Fördriv tiden med något så hinner du inte oroa dig så mkt,
  • Hoppas7910
    Idalova skrev 2015-11-28 00:08:41 följande:

Jag får tyvärr lämna tråden då jag fick missfall igår ???? Stort lycka till, till er allihopa ?

Usch vad tråkigt! Beklagar :(

Kram på dig.
  • Hoppas7910
    Saltvatten skrev 2015-11-28 22:13:30 följande:

Varnar för ett lite intimt inlägg!!

Är det någon mer som har fått en totalt knasig mage/tarm?

Har känt av att magen varit uppsvälld och mkt luft men nu vaknade jag i soffan av att det kändes som att tarmarna vred sig runt varandra! ???? Gjorde enormt ont, gick dubbelvikt t toaletten rädd för att svimma om det blev värre. Smärtan strålade rakt ner t vänster ungefär över äggledaren.

Sen så kändes det som att magen skulle vända sig ut och in i nåt magsjukeliknande utbrott! Men det hände inget. Tarmarna krampade precis som så men betedde sig som om de vore förstoppade först. Efter flera krampomgångar så tror jag nu att magen lugnat sig lite. Men så j**la ont det gjorde.

Nån mer vars mage är totalt knas?

Borde jag vara orolig för hur detta påverkar fostret? Är i v 6.

Min mage är också helt galen! Enormt stor och svullen och förstoppad. Sen helt plötsligt är det lite åt andra hållet.. :/ har också en punkt som verkar sitta över vänster ÄL där passagen är väldigt smärtsam..

Är i vecka 7 nu.. Hoppas och tror inte att det ska påverka fostret något. Mest man själv som lider.
  • Hoppas7910
    Anonym (Carro) skrev 2015-12-01 17:07:58 följande:

Är i vecka 8 nu (7+4)

Då är vi på exakt samma dag :)
  • Hoppas7910
    Förstabebben skrev 2015-12-06 12:13:55 följande:

Hakar på! Har bf den 11/7 och det är vårat första barn! Är så nervös!!!

Grattis!
  • Hoppas7910
    Emolui skrev 2015-12-07 09:24:20 följande:

Även jag tänkte joina denna tråd!

Är i vecka 9 (8+3) och har beräknad bf 14 juli 2016 :)

Symtomen jag märker av är hunger, ömma bröst, mensvärk och illamående vid lågt blodsocker..

Har varit på ett första samtal hos barnmorskan där vi mest fick information. Ska tillbaka om ca en vecka för provtagningar och i början av januari är det dags för ultraljud, som vi längtar!

Någon som vet om mak kan göra ultraljud innan v 12 hos någon privat??

Hej!

Vi är på exakt samma dag! Vad kul :)

Och nästan identiska symptom oxå. Fast jag har ont i rygg och fogar oxå.. Mkt myrkrypningar i benen på kvällen oxå.

Jag bor i Skåne och här finns ganska många kliniker som gör privat UL. Så det beror sig på lite var du bor :)
  • Hoppas7910
    Mymlann skrev 2015-12-09 16:47:44 följande:

Jag lämnar gruppen idag, konstaterat MA igen, skulle varit v 7+2. Lycka till ni andra!

Känner med dig och beklagar så hemskt mycket!

Hoppas det snart blir din/er tur!

Kram!
  • Hoppas7910
    EmmelieHSTD skrev 2015-12-13 17:54:22 följande:

Nu är det nog kört för vår del :(

Får lite rosa-aktigt på pappret till och från sedan igår när jag går på toa. Har inte haft något ont än så länge men känner på mig att detta kommer gå åt skogen. Magkänslan säger det..

Det tog så lång tid för oss att komma över vårt utomkveds i våras och nu vet jag inte hur vi ska klara av detta också, rent psykiskt..

Känns som att det inte är meningen att vi ska få barn :,(

Hoppas såklart på det bästa, trots att man knappt vågar..

Tappa inte hoppet ännu! Många som har lite rosaaktiga flytningar som inte är farliga.

Försök ta det lugnt bara även om jag vet att det är jättesvårt.

Håller tummarna för dig!
  • Hoppas7910

Gud vad härligt att höra!

Grattis :)

Mymlann skrev 2015-12-14 09:46:19 följande:

Jag är tillbaka, i chock, nån form av mirakel har skett. Förra veckan var på kontroll efter blödningen och det konstaterades MA. Idag skulle jag ta första tabletten men ville ha ett ultraljud först. Kotten lever, såg jättefina hjärtslag v 7+2, blev tillbakaflyttad 5 dagar, beräknad 30 juli istället för 25 juli. Är så chockad, och glad att jag dubbelkollade och inte bara svalde den där tabletten.

Svar på tråden BF juli 2016