• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Anonym (Bummibee)

Hej, hoppar också in här. Väntar vårt andra barn, bf 8 juli 2016. Har en son sedan tidigare född april 2015. Skulle gärna vilja vara med i er hemliga fb-grupp, hur går man tillväga?

• Sessie
    Marremarräng skrev 2015-11-16 21:53:42 följande:

Hej jag har BF 2 juli och va idag på mitt första ultraljud där jag såg ett litet foster och ett pickande hjärta :) Får man vara med i er slutna fb grubb? Kram Marie

Åh va mysigt att se lilla hjärtat =) Ska också göra tidigt ul nästa v. Beräknad 8 juli..
  • moja
    Väntande skrev 2015-11-16 17:50:55 följande:

Jag har också svårt med extremt ömma bröst ... Har bh på dagen, då känns det som att de inte gör lika ont. Men då gör det skitont på kvällen när man tar av sig den!! Jag har tom svårt att sova pga ömheten ...

Det är väldigt frustrerande, jag sover bara bra på mage å det är nu omöjligt redan innan man fått en rejäl mage. Tyvärr så tror jag inte det finns något som lindrar! Har iof inte testat värme ... Det funkar ju bra för det mesta som har med körtlar å muskler att göra!

Hujja.. Jag sover till och med med min bh på, och ändå gör det ibland fruktansvärt ont :( ja ska testa med värmekudde, kanske de hjälper? :)
  • Tomtemor

Ringde bm-mottagningen precis. Sa att jag var orolig eftersom jag hade ett Ma för ca ett år sen. Frågade om jag kunde få ett tidigt ul. Hon sa att man inte kunde se något såhär tidigt ändå. Är i v 7 (6+2). Bf 9Juli. Enligt min app så ska hjärtat ha börjat slå..?

Funderar på att boka ett på EmmaUltraljud i Malmö istället och betala 800:- för det. Kan ju inte vara bra att gå och vara orolig hela tiden..

• Väntande
    Tomtemor skrev 2015-11-17 09:56:14 följande:

Ringde bm-mottagningen precis. Sa att jag var orolig eftersom jag hade ett Ma för ca ett år sen. Frågade om jag kunde få ett tidigt ul. Hon sa att man inte kunde se något såhär tidigt ändå. Är i v 7 (6+2). Bf 9Juli. Enligt min app så ska hjärtat ha börjat slå..?

Funderar på att boka ett på EmmaUltraljud i Malmö istället och betala 800:- för det. Kan ju inte vara bra att gå och vara orolig hela tiden..

Ja alltså jag har googlat vul-bilder hela kvällen igår och det verkar ju vara jätte stor skillnad på hur mycket man kan se så tidigt ... Bara 2-3 dagar verkar göra jätte stor skillnad! I vecka 8 verkar man ju dock kunna se allt bra så det är konstigt att du inte fick ett bokat men lite längre fram bara!

Jag ska på vul imorgon och börjar bli lite orolig att det är bortkastade pengar då jag bara kommer vara i vecka 5+6. Hon som bokade in besöket vet ju det å anledningen är att de ska kolla efter hjärtljud, så jag är lite nervös nu ...
  • springa

Hej och välkomna alla nya mammor och grattis till era plus!

Gällande Facebook gruppen har vi satt en maxgräns på 30 personer då vi kände det blir mer personligt om vi inte är jättemånga och det är vi redan uppe i.
    Ni får gärna starta en egen grupp också fortsätter vi med tråden här också :) 

• Bjoork
    Unepetitfluer skrev 2015-11-17 11:07:50 följande:

Vilka gravidappar har ni?? Skriv gärna vad som är bra med dem med :)

• Tomtemor
    Väntande skrev 2015-11-17 10:45:19 följande:
    Ja alltså jag har googlat vul-bilder hela kvällen igår och det verkar ju vara jätte stor skillnad på hur mycket man kan se så tidigt ... Bara 2-3 dagar verkar göra jätte stor skillnad! I vecka 8 verkar man ju dock kunna se allt bra så det är konstigt att du inte fick ett bokat men lite längre fram bara!

Jag ska på vul imorgon och börjar bli lite orolig att det är bortkastade pengar då jag bara kommer vara i vecka 5+6. Hon som bokade in besöket vet ju det å anledningen är att de ska kolla efter hjärtljud, så jag är lite nervös nu ...
    Om hon vet hur långt gången du är så hade hon förhoppningsvis inte bokat in dig om man inte kunde se något. Håller tummarna för dig imorgon! :)
Svar på tråden BF juli 2016