• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Bjoork
    Magnolia10 skrev 2015-11-21 16:43:33 följande:

Jag är i v 8 (ca v 7+1) och mår väldigt illa sedan drygt en vecka! Blir bättre med Lergigan Comp dock! Har även fått sjukt flottigt hår och är supertrött men annars inga symtom! Brösten ömmar inte det minsta! Min förra graviditet var nästan helt utan symtom förutom ömma bröst... Kanske blir en pojke den här gången eftersom jag mår så annorlunda? :)

Mådde som dig och fick en pojke! Denna graviditeten inga symtomer och har en känsla att det blir en flicka denna gången. :)
  • Bjoork
    Magnolia10 skrev 2015-11-21 16:39:32 följande:

[quote=76026880][quote-nick]Bjoork skrev 2015-11-20 18:27:42 följande:[/quote-nick]Grattis! :)

Måste vara mig du prata om, haha.[/

Japp det var dig jag tänkte på! :) Hur känns det för er? Gissar att ni får ca 10 månaders mellanrum då? Vår dotter är född 29/6 och lillräkan är planerad ca 5-6/7 men då det kommer bli planerat snitt igen så blir det nog några dagar före Ps ettårsdag :)

Jadu, känns forfarande overkligt, sambon förstår det inte än, han kanske förstå efter RUL ;) hur känns det för er? Japp, kommer vara 10 månades mellanrum. Jaha okej, jag kommer få planerad igångsättning här, min förlossning tog 1,5 timme från första värk+vattenavgång, rädd att det går lika snabbt och kommer isåfall aldrig hinna in, men ska prata om ev. planerat snitt denna gången, livrädd för förlossning pga saker som hände efter förlossningen också, men det tar jag lite närmre :)
  • springa
    Enlitentill skrev 2015-11-21 16:24:27 följande:

Jag mår illa, är så sjukt trött och har börjat få avsmak för vissa saker tex kaffe. Brösten gör ont. Men det är så bäst det om knytet nu håller sig. Tog ett digitalt test som visar +3 veckor nu. Är i v 6+1

Drygt 2 veckor till Vul. Vill vara där nu!

Då har vi samma bf :) är också på 6+1 idag
  • Saltvatten

Fy, denna molvärk är jobbig. Ibland gör det riktigt ont och jag blir orolig för ett nytt missfall. Och det gör ont på höger sida över äggledaren ungefär.

Ni som fått barn tidigare - tycker ni att ni känner av molvärken mycket mer nu än första graviditeten?

• Bjoork
    Saltvatten skrev 2015-11-21 19:40:55 följande:

Fy, denna molvärk är jobbig. Ibland gör det riktigt ont och jag blir orolig för ett nytt missfall. Och det gör ont på höger sida över äggledaren ungefär.

Ni som fått barn tidigare - tycker ni att ni känner av molvärken mycket mer nu än första graviditeten?

Nej! :) förvånad över hur bra jag mår.
  • Enlitentill

Med mitt yngsta barn hade jag jättemycket molvärk från v 6 och framåt. Jag var säker på att det inte skulle gå vägen vilket ju var fel. Denna gång har jag bara lite mol någon gång. Så nu är jag nojig för det. Det är en jobbig ovisshet dessa första veckor
  • Enlitentill
    springa skrev 2015-11-21 18:05:48 följande:

Då har vi samma bf :) är också på 6+1 idag

Kul att följas åt. : )
  • Theta

Jag har nog samma molvärk som jag hade med dottern. Kan inte minnas att det var mer eller mindre. Men det är ju 6 år sedan jag väntad henne så minnet är inte det bästa
  • skogstjejen19

Fick positivt Gravtest i torsdags, ringde bm på fredagen pga att jag fick akut havandeskapsförgiftning med mitt yngsta barn och enligt läkaren som förlöste mig då så skulle jag få äta någon medicin direkt när jag blev gravid igen.
    Så kände lite stress över hans ord, direkt borde ju vara så snabbt jag vet om jag är gravid.
    Iallafall bm bad mig ringa gyn så dom kunde skriva ut tabletterna snabbt.
    Ringde gyn och fick prata med läkaren och han sa att dom vill konstatera en graviditet med vul innan man börjar, så jag fick tid på fredag den 27/11 dvs om mindre än 1 vecka! Kommer då vara i vecka 5, då lär man ju inte se något på vul :(
    Sa det till läkaren, å han sa bara jo vi ser om du är gravid och det är bara de vi vill veta....
    Hade ju hoppats å få se om hjärtat slog men det finns ju inte en chans :(
    Ville bara skriva av mig

• Oktober23

Idag går vi in i vecka 7. 6+0. Jag mår lite illa till och från, inte jättefarligt än. Är det någon som har beställt alla de gratis start babyboxarna än? Det känns lite för tidigt men jag vill så gärna beställa de ?

Svar på tråden BF juli 2016