• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Tomtemor

Alla känningar jag har haft att jag är gravid har försvunnit. Super nojjig att även denna graviditet ska ha avslutats utan att det märks.

• Lucy Cat

Är det någon mer än jag som sover dåligt? Jag är supertrött på dagarna och längtar till sovtiden. Sen drömmer jag så verkliga drömmar och vaknar tre-fyra gånger varje natt. Jag vill tro att det är graviditeten som gör det..

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • Anonym (Ettan)
    Line9 skrev 2015-11-24 21:22:21 följande:
    Jag har också börjat städa huset så allt ska kännas rent och fräscht.

Jag är i vecka 5 nu och vi tänkte berätta för familjerna på julafton när alla är samlade. Då kommer jag vara i vecka 9 eller 10. Men det är så svårt att hålla tyst. Vill berätta för alla nu på en gång.
    Miniflicka93 skrev 2015-11-24 21:57:32 följande:
    Haha jag har också bf 27 juli om jag räknat rätt! Vi har tänkt vänta tills jul och berätta när alla är samlande! Har några planer på att göra det hela till en rolig julklapp eller liknande :) Men är riktigt svårt att hålla tyst om det. Vill bara berätta för alla NU haha.

i  mitt fall så är anledningen till att jag städar i första hand att min man är magsjuk. Han är så ynklig så.... Så han kan inte ens tänka sig att hålla rent efter sig själv. Karlar...

Vi berättade för våra föräldrar ganska direkt när vi plussade och kommer berätta för syskonen runt jul. övriga "nära" får vänta till efter v 12 och allmänheten till efter UL. 

Idag är jag hemma från jobbet. Känner mig som ett vrak, men vet inte om det är maken som smittat mig med sin skit eller om det är pyret som skojar med mig. Helt skakis, varm och hungrig, men kan inte äta så mycket på en gång. 
    I övrigt så har jag känt mg som att jag ska bli sjuk i ca två veckor. Öm i kroppen, lätt illamående på morgonen och em och otroligt trött. Det fick jag ju en förklaring på när jag fick ett + på stickan. 

• Körsbärsblomma

Har precis bokat ul den 29dec är då i v 12+1 Såå långt dit. Hade hoppats på innan jul så vi kunde berätta men vill nog kolla så allt står rätt till innan vi ropar hej. Går nervöst mot nästa vecka då jag började få bruna flytningar och sen missfall. Usch jobbig tid men ändå så händer det så mycket i övrigt med jul och allt så får hoppas tiden går fort.

• emilianna

Hoppar in här, plussade den 5 november och är i vecka 8 nu, första barnet :) mår jävligt illa nu sen vecka 7, usch

• Saltvatten

Fick komma på tidigt VUL i dag, mest för att läkaren bara ville kolla så detta inte var något utomkveds (eftersom jag haft lite ont över äggledaren) och dels för att jag efter några timmars stående arbete i dag fick ont och mådde dåligt.

Är ju dock bara på dag 4+6 i dag så han sa direkt att han inte kommer kunna se så mycket. Men där syntes en helt normal hinnsäck och min hinna var tjock och fin som den ska så han tyckte allt såg bra ut så här långt av det lilla man faktiskt kan se.

Nytt VUL om ca 2 veckor, känns som en evighet.

Har dock börjat känna av illamåendet lite mer i dag. Kunde bara peta i mig ytterst lite på lunchen. Dessutom såå trött, får inte gjort nåt vettigt på jobbet känns det som.

Men i eftermiddag ska vi en tur till Gekås och handla så jag ska försöka dra med maken till babyavdelningen Skrattande Vi har ju rätt mycket nu från tösen men ska kolla´efter en gravidkudde att ha i sängen, saknade det sist så ser jag en så passar jag nog på. Och ska titta vad de har för mammakläder också, brukar vara väldigt dåligt utbud på det men kanske kan man hitta nåt.

• hangonasec
    emilianna skrev 2015-11-25 12:10:05 följande:

Hoppar in här, plussade den 5 november och är i vecka 8 nu, första barnet :) mår jävligt illa nu sen vecka 7, usch

Har du testat Postafen? Receptfritt mot illamående när man är gravid, finns på apoteket/apotea
  • Anonym (Ettan)

En fråga: Jag är bara i v6 (5+1). Men mina bröst ömmar så jag blir tokig. Igår hade jag tom som blåmärken på "utsidan" av bröstet. Så frågan är. Var hittar man en bygellös bh som är mjuk, med knäppning i ryggen som man kan ha under ex vanliga linnen (vanlig sport BH syns utanför kanten på linnet) Det ska alltså ha samma form som en "vanlig" bh. Men vara mjuk och utan byltar. 

• Anonym (Loppan)
    Anonym (Ettan) skrev 2015-11-25 14:07:23 följande:

En fråga: Jag är bara i v6 (5+1). Men mina bröst ömmar så jag blir tokig. Igår hade jag tom som blåmärken på "utsidan" av bröstet. Så frågan är. Var hittar man en bygellös bh som är mjuk, med knäppning i ryggen som man kan ha under ex vanliga linnen (vanlig sport BH syns utanför kanten på linnet) Det ska alltså ha samma form som en "vanlig" bh. Men vara mjuk och utan byltar. 

Lindex har en del bygelfria varianter som är bra och inte alltför dyra.
Svar på tråden BF juli 2016