BF juli 2016
Hej på er!
Har äntligen plussat efter ivf!
Jag är gärna med i fb-gruppen såvida det inte syns för mina vänner på fb att jag är med :)
Hej på er!
Har äntligen plussat efter ivf!
Jag är gärna med i fb-gruppen såvida det inte syns för mina vänner på fb att jag är med :)
En fråga: Jag är bara i v6 (5+1). Men mina bröst ömmar så jag blir tokig. Igår hade jag tom som blåmärken på "utsidan" av bröstet. Så frågan är. Var hittar man en bygellös bh som är mjuk, med knäppning i ryggen som man kan ha under ex vanliga linnen (vanlig sport BH syns utanför kanten på linnet) Det ska alltså ha samma form som en "vanlig" bh. Men vara mjuk och utan byltar.
Hej. Plussade förra måndagen och är enligt gravidappen i v. 6 (5+2).
Är otroligt glad och mår ok. Ömma bröst och bröstvårtor. Lite svullen och gasig och huvudvärk och halsbränna stundom.
Ska till mvc på hälsosamtal nu på torsdag och sedan UL den 17/12. Längtar och är nervös.
Det är sån melankoli, lyckan är ju så stor efter flera års försök men oron är också stor. Är det någon mer än jag som liksom dödsglor på toapappret när man varit på toa och tror att man inte är gravid längre. Jag ska försöka med hela min själ att släppa oron och bara vara glad! :) Bf: slutet av Juli.
Anonym Loppan. Vet inte tigit hur man citerar.
Vad jag är glad för din/er skull :)
Man vågar ju knappt tro det, hur långt gången är du?
Oxå gjort ivf!
Till er som har "myrkryp" i benen har jag lite tips. Det ni upplever är förmodligen Restless Legs Syndrome (RLS) som är vanligt att man får under graviditet. Jag har det dock annars också (går i släkten) så jag har lite knep som kan lindra. Det stämmer att magnesium är bra. Järnbrist påverkar också till det sämre. När det kommer krypandes så brukar det hjälpa om man har benen högt. Typ lägg upp dem på soffryggen om du ligger i soffan. Annars så är det utmattning som gäster. Gör benböjningar så musklerna blir trötta. Då blir det genast bättre. :)