• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Idalova
    Hoppas7910 skrev 2015-11-24 13:32:57 följande:

Det behöver ju inte vara kört! Det har väl inte gått en vecka sedan första ggr du fick 1-2?

Eller det är jag som läst fel? Vänta någon dag och testa igen. Veckoindikatorn behöver ju inte stämma till 100%

Det har gått 4 dagar. Vågar inte testa mer. Känner mig så orolig ????
  • Hoppas7910
    Idalova skrev 2015-11-24 13:48:56 följande:

Det har gått 4 dagar. Vågar inte testa mer. Känner mig så orolig ????

Förstår det! Jag är precis likadan..

Men om det bara gått 4 dagar så kan det ju va därför det inte slått om!

Jag testade 5 dagar efter mitt första test och då fick jag samma resultat. Då väntade jag ytterligare 4-5 dagar innan jag provade igen och då hade det ändras.

Testen är ju inte 100% heller, men det är svårt att tänka på det när man blir orolig.

Har haft så många missfall att jag lärt mig att man inte kan påverka utgången på något sätt. Oron finns där hela tiden men försök att sysselsätta dig med annat. Fördriv tiden med något så hinner du inte oroa dig så mkt,
  • Anonym (Första_Barnet)

Hoppar också in här och hoppas denna gången att få stanna hela vägen fram!

Har ett utomkvedshavandeskap i botten, så vågar inte hoppas för mycket utan tar det lite mer som det kommer innan jag vet att det verkligen sitter rätt denna gången!!

Första barnet, är i vecka 5 (4+4). Plussade igår med BIM+4.

Hoppas hoppas hoppas att det vill sig denna gången!!

• SophiaP

Hoppar in här :) första barnet för oss, är i vecka 5 och har bf 28:e juli.
    Är första barnet för oss och det tog sig på första försöket , så vi kan inte riktigt tro att det är sant ännu..

Mina symtom är molande värk i magen, värre på kvällarna, sura uppstötningar och väldigt spända bröst.. Tror nästan de växt två storlekar? Hehe.. Sen slutade jag röka när jag plussade så jag äter hela tiden! Men vet ej om de e sug på grund av graviditeten eller om det är på grund av att jag slutat röka :)
    Vi är 26 år gamla :)

• Anonym (Ettan)

Skurat huset från golv till tak nästan. Vill inte ha magsjuka nu när vi äntligen fått ett plus.

Beräknad bf är den 27 juli om jag räknat rätt. Ska till bm den 16 dec på inskrivning.

Berättade för våra föräldrar i helgen ganska direkt när vi fick ett plus för att ha deras stöd om något skulle hända. Eller som man kan fråga om lite råd eller efter erfarenheter.

Min pappa var nog den som blev gladast. Lite oväntat, men kul :)

Har ni berättat för någon? När tänker ni berätta?

• Pingla88

Hur sent har ni plussat?

Bim för för mig igår. Men ingen mens ännu.. haha

Testade idag men inget plus.

Tänkte testa till helgen igen, har symtom för o va gravid. Men som sagt inget plus än o ingen mens..

• Line9
    Anonym (Ettan) skrev 2015-11-24 18:35:22 följande:

Skurat huset från golv till tak nästan. Vill inte ha magsjuka nu när vi äntligen fått ett plus.

Beräknad bf är den 27 juli om jag räknat rätt. Ska till bm den 16 dec på inskrivning.

Berättade för våra föräldrar i helgen ganska direkt när vi fick ett plus för att ha deras stöd om något skulle hända. Eller som man kan fråga om lite råd eller efter erfarenheter.

Jag har också börjat städa huset så allt ska kännas rent och fräscht.

Jag är i vecka 5 nu och vi tänkte berätta för familjerna på julafton när alla är samlade. Då kommer jag vara i vecka 9 eller 10. Men det är så svårt att hålla tyst. Vill berätta för alla nu på en gång.
  • Miniflicka93
    Anonym (Ettan) skrev 2015-11-24 18:35:22 följande:

Haha jag har också bf 27 juli om jag räknat rätt! Vi har tänkt vänta tills jul och berätta när alla är samlande! Har några planer på att göra det hela till en rolig julklapp eller liknande :) Men är riktigt svårt att hålla tyst om det. Vill bara berätta för alla NU haha.
  • Saltvatten

Förra gången berättade vi efter första tidiga VUL:et i v 7 eller 8. Vi skulle åka iväg precis efter den läkartiden på semester så vi skickade helt enkelt en semesterhälsning till alla på Facebook från "familjen" med en bild på ärtan i magen Glad

Den här gången ska vi berätta på julafton, kommer då vara i v10. Funderar på att leta upp en tröja till lilltösen där det står STORASYSTER på så får alla tänka till själva Skrattande

Svar på tråden BF juli 2016