• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • moja
    Oktober23 skrev 2015-11-22 07:43:33 följande:

Idag går vi in i vecka 7. 6+0. Jag mår lite illa till och från, inte jättefarligt än. Är det någon som har beställt alla de gratis start babyboxarna än? Det känns lite för tidigt men jag vill så gärna beställa de ?

6+0 för mej oxå :D
  • Väntande

Började blöda idag igen, fast mörkare än förra gången ... Typ rödbrunt. Vilket känns ännu mer skumt, för det syntes inget blod på vul i onsdags. Skulle ju va intressant å veta vart det kommer från! Vet inte om man ska ringa in? Det är väl bara om man har mycket smärtor samtidigt?

• Biggan2011

Hej får jag vara med här?

BIM 26/7

Gravid vecka 5 (4?4)

Är 37 år och har ett barn sedan tidigare som är 5 år!

• fastfrusen

Också 6+0 idag enligt äl :) Men fick ont på höger sida långt ner igårkväll som höll i sig till idag, och eftersom jag hade x för snart 3 månader sedan ringde jag gynakut som sa att jag skulle komma in på en undersökning.

Väl inne kunde läkaren inte se något i livmodern, och jag blev så jävla rädd för att jag skulle bli tvungen att ta bort min andra äggledare också. Men resten av KK var nedstängt så vi gick till ultraljudsmottagningen där de hade mycket bättre apparater och direkt kunde hon se en hinnsäck på 7mm och en gulesäck i livmodern! Blev så lättad att jag började gråta!

Man såg inget foster, och det kan vara så att jag är tidigare gången eller att det inte blir en liten bebis men alltså just nu känns det bara så skönt att det kunde sätta sig på rätt ställe!!!

Har redan ett VUL inbokat på onsdag privat men det känns väl som att man kan avboka det nu? Kommer ju inte hinna hända så mycket på några dagar, och särskilt inte om deras apparat också är kass? Hur hade ni gjort?

• Väntande
    fastfrusen skrev 2015-11-22 14:45:50 följande:

Också 6+0 idag enligt äl :) Men fick ont på höger sida långt ner igårkväll som höll i sig till idag, och eftersom jag hade x för snart 3 månader sedan ringde jag gynakut som sa att jag skulle komma in på en undersökning.

Väl inne kunde läkaren inte se något i livmodern, och jag blev så jävla rädd för att jag skulle bli tvungen att ta bort min andra äggledare också. Men resten av KK var nedstängt så vi gick till ultraljudsmottagningen där de hade mycket bättre apparater och direkt kunde hon se en hinnsäck på 7mm och en gulesäck i livmodern! Blev så lättad att jag började gråta!

Man såg inget foster, och det kan vara så att jag är tidigare gången eller att det inte blir en liten bebis men alltså just nu känns det bara så skönt att det kunde sätta sig på rätt ställe!!!

Har redan ett VUL inbokat på onsdag privat men det känns väl som att man kan avboka det nu? Kommer ju inte hinna hända så mycket på några dagar, och särskilt inte om deras apparat också är kass? Hur hade ni gjort?

Jag var in på 5+6 och såg ungefär samma, läkaren sa redan innan hon gjorde vul att man kommer bara kunna se gulesäcken och hinnsäcken. Hon sa också att man brukar aldrig boka in vul före vecka 7+ när man ska kunna se embryot eller hjärtaktivitet.

Så det låter helt normalt. Svårt å veta om dom ser något på onsdag, ibland så hinner det ju hända en massa men det är inte säkert. Jag hade nog nöjt mig med att dom sett att graviditeten finns kvar nu och kanske boka om besöket så du kan göra det å få se att hjärtat slår?
  • fastfrusen
    Väntande skrev 2015-11-22 16:33:12 följande:
    Jag var in på 5+6 och såg ungefär samma, läkaren sa redan innan hon gjorde vul att man kommer bara kunna se gulesäcken och hinnsäcken. Hon sa också att man brukar aldrig boka in vul före vecka 7+ när man ska kunna se embryot eller hjärtaktivitet.

Så det låter helt normalt. Svårt å veta om dom ser något på onsdag, ibland så hinner det ju hända en massa men det är inte säkert. Jag hade nog nöjt mig med att dom sett att graviditeten finns kvar nu och kanske boka om besöket så du kan göra det å få se att hjärtat slår?
    Japp, jag ringer och avbokar imorgon :)
  • lillafröet

Hej på er!

Tänkte hänga på er här ???? plussade i lördags och bf blir 26/7-2016.

Mitt 5:e barn men 6:e i vår familj. De andra är 15,12,11,11 och 2 år.

Vi har sen den sista på 2 varit väldigt överens om att vi va färdiga, men det har gnagt

I mig att en till vill nog jag ha. Lite kanske pga hur jag mådde sista graviditeten. Så nu hoppas vi det går bra.

Nu är det jobb några timmar, sen hoppas jag hinna läsa in mig lite i vilka ni är i gruppen.

Kram på er!

• dundernina

Har varit på VUL idag 6+3 och vi såg ett flimrande hjärta. Jag är så sjukt glad nu. En liten människa blir just nu till i min mage. Kom juli fort nu

• Hoppas7910
    dundernina skrev 2015-11-23 11:22:41 följande:

Har varit på VUL idag 6+3 och vi såg ett flimrande hjärta. Jag är så sjukt glad nu. En liten människa blir just nu till i min mage. Kom juli fort nu

Åh så härligt! Grattis :)

Ska på VUL på onsdag, är sååå nervös!
  • Hoppas7910
    fastfrusen skrev 2015-11-22 14:45:50 följande:

Vad skönt att höra att det sitter rätt! Härligt!

Har du avbokat VUL:et på onsdag?

Jag hade nog tusan inte kunnat låta bli.. Det kan ju hända mkt på bara några dagar :)
Svar på tråden BF juli 2016