• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Trolleri
    Marremarräng skrev 2015-11-16 21:53:42 följande:

Hej jag har BF 2 juli och va idag på mitt första ultraljud där jag såg ett litet foster och ett pickande hjärta :) Får man vara med i er slutna fb grubb? Kram Marie

Skicka mig din email-adress i ett pm så lägger jag till dig. Vi har haft ett par stycken som fallit bort.
  • Trolleri
    Anonym (Bummibee) skrev 2015-11-17 00:49:09 följande:

Hej, hoppar också in här. Väntar vårt andra barn, bf 8 juli 2016. Har en son sedan tidigare född april 2015. Skulle gärna vilja vara med i er hemliga fb-grupp, hur går man tillväga?

Skicka mig din email-adress i ett pm så lägger jag till dig. Vi har haft ett par stycken som fallit bort.
  • Danh90

Hej. Jag har bf den 21/7 och väntar alltså mitt andra barn. Fick en son i november 2014 och bor utanför Stockholm med sambon. Var bor alla ni andra?

• Moorii

Hej på er!

Jag är gravid i vecka 6, fick reda på det för 6 dagar sen och vi är försiktigt glada. Det blir vårat första gemensamma barn, min man har en son sen tidigare. Jag fick fördröjt missfall i juni och gick igenom både piller som inte funkade och sen skrapning, så nu vågar vi inte riktigt lita på att det blir något. Än så länge har jag bara molvärk, lite svullen och har lite ömma bröst, men det är allt, och det oroar mig :/ vad har ni andra för symtom? Vi har bokat ultraljud privat om mindre än tre veckor, så vi får veta så tidigt som möjligt. Kan knappt vänta!

• MammaMia91

Jag har skapat en hemlig fb grupp för oss med bf i juli, den är självklart hemlig vilket innebär att INGET syns i ditt tidsflöde, ingen kan se att gruppen finns, det går inte ens att söka på den. Skicka era melj i pm så lägger jag till er :)

Ses i fb- gruppen :)

• Hallonen
    MammaMia91 skrev 2015-11-17 13:15:05 följande:

Jag har skapat en hemlig fb grupp för oss med bf i juli, den är självklart hemlig vilket innebär att INGET syns i ditt tidsflöde, ingen kan se att gruppen finns, det går inte ens att söka på den. Skicka era melj i pm så lägger jag till er :)

Ses i fb- gruppen :)

Åh! Vad kul! Jag joinar gärna gruppen efter den magiska 12-veckors gränsen :)
  • Theta
    VeraCharlotteChristerdotter skrev 2015-11-16 21:24:34 följande:

Hej vet någon om andra kan se om jag går med i den slutna gruppen på facebook Gravida med BF 2016?

Vore inte så kul om det är så det kommer ut till alla kompisar på fb;)

Det är en hemlig grupp vilket innebär att man ara ser gruppen om man själv är inbjuden/medlem.
  • Trolleri
    Theta skrev 2015-11-17 16:11:39 följande:

Det är en hemlig grupp vilket innebär att man ara ser gruppen om man själv är inbjuden/medlem.

Nej det där är en annan grupp som bara är sluten
  • Väntande

Alltså kan man få foglossning så tidigt som vecka 6???? Har en riktig skitdag, men är ändå glad att jag har symtom IOM den tidiga blödningen ... Men idag funkar ingenting! Först illamående halva dagen för att jag glömde frukost, sen gick jackan knappt igen ... Mina tuttar har svullnat. Ser inte klok ut. Å sedan ett par dagar har jag haft ont i ena skinkan. Tänkte det var typ ligament eller ischias eller nå, men idag har det spridit dig upp i svanken å ner i ena låret ... Gör svinont!

Hade foglossning med första då jag fick gå med kryckor, men det var mycket senare. Förlåt för det sjukt gnälliga inlägget!!!

• dundernina
    Väntande skrev 2015-11-17 19:01:29 följande:

Alltså kan man få foglossning så tidigt som vecka 6???? Har en riktig skitdag, men är ändå glad att jag har symtom IOM den tidiga blödningen ... Men idag funkar ingenting! Först illamående halva dagen för att jag glömde frukost, sen gick jackan knappt igen ... Mina tuttar har svullnat. Ser inte klok ut. Å sedan ett par dagar har jag haft ont i ena skinkan. Tänkte det var typ ligament eller ischias eller nå, men idag har det spridit dig upp i svanken å ner i ena låret ... Gör svinont!

Hade foglossning med första då jag fick gå med kryckor, men det var mycket senare. Förlåt för det sjukt gnälliga inlägget!!!

Det sista låter som ischias.. jag hade det så fort jag fick ett plus med sonen och det höll i sig hela graviditeten. Gör svintont jag vet. Det bara kommer huxflux när man går så hela benet nästan viker sig under en. Jag tyckte det var skönt att stretcha en hel del. Brukade sitta på golvet på jobbet och stretcha rumpan. Såg ju säkert lite roligt ut.. ????

Jag hoppas jag slipper det den här graviditeten. Hoppas att det inte blir lika "svår" för dig.. men prova att stretcha.. och massage... :)
Svar på tråden BF juli 2016