• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Bjoork
    Boneca skrev 2015-11-19 11:24:41 följande:

När ska man ringa till sin barnmorska och boka tid? Är i vecka 5... Är det för tidigt?!

Jag bokade direkt när jag plussade, tidigt. Iofs för att få ett VUL för att fastanställa graviditetens längd och efterkontroll efter att sonen föddes i september 2015. Men ring du! :)
  • Royalle
    Bjoork skrev 2015-11-19 12:54:29 följande:

Jag bokade direkt när jag plussade, tidigt. Iofs för att få ett VUL för att fastanställa graviditetens längd och efterkontroll efter att sonen föddes i september 2015. Men ring du! :)

Oj! Jag som tycker att mina kommer tätt
  • M A F H H
    VeraCharlotteChristerdotter skrev 2015-11-18 21:40:36 följande:
    Jag har också BF 1 juli :D Och det är vårt första barn också! Hur går det för dig? Har du varit på något VUL? Vi ska dit imorgon (7+5) och jag är så orolig så jag inte vet var jag ska ta vägen.
    Vad kul!
    Jag ska på VUL först i vecka 18-19 så nej, tror inte heller att jag ska göra något privat, får se längre fram.

Hur gick det?? 
  • Körsbärsblomma
    MM7986 skrev 2015-11-19 11:22:59 följande:
    Tack! Vad roligt :)

Jag mår bra - brösten är spända, mår illa från och till, humöret svänger på två sek och gråter för allt och inget - men jag njuter av varje sekund! :) Hur mår du?

Har två barn sedan tidigare så jag har gått igenom detta förr, dock upplever jag alla symtom starkare denna gången. Har du barn sedan innan? Kan du uppleva någon skillnad? :)
    Jag mår bra. Brösten är ömma och börjar även bli lite "fylligare". Svagt illamående, hungrig och trött.
    Jag har ett barn sen innan men det ända är att brösten gjorde mer ont då. Annars ganska lika tror jag.
    Dock hade jag ett missfall i v11 i somras och jag upplever att jag har mer symtom nu än då vilket jag hoppas är positivt.
    Tycker även magen har börjat svullna och speciellt efter mat så har fått börja med en snodd i byxorna. :)
    Har du fått inbokat något ul?
  • fastfrusen
    Hoppas7910 skrev 2015-11-19 11:15:42 följande:
    Åh men då är vi ju nästa på samma dag! Vad kul!

Räknat efter sista mensen är jag då på 6+4 men man vet ju aldrig säkert!

Mitt är på morgonen så jag slipper vänta hela dagen ????

Hoppas, hoppas dem ser små hjärtslag på oss båda!

Får jag fråga var du bor?

Vi gör VUL:et i Helsingborg.
    Ja roligt! :) Mitt är också på morgonen, i Lund. Visste inte att man kunde se hjärtat slå så tidigt! Första barnet för oss :)

Jag är mest orolig för att de inte kan se något i livmodern, vill inte ha ett nytt x. Sen är jag väldigt osäker på om fostret verkligen lever, känns som att det inte kommer gå vägen. Jättemärklig känsla och jag antar att man inte kan lita på den, men ja, tycker inte jag har några symtom. Men den absolut viktigaste är att de kan se något i livmodern så jag slipper bli av med andra äggledaren!
  • frusk

Heej på er fina!

Jag hoppar in här med. Bf 12 Juli =)
    Fick reda på detta för ca tre veckor sedan nu.
    första barnet och är så förväntansfull och tiden går väääääldigt sakta!

Vi har försökt I 13 månader.
    Jag var på första hälsosamtalet förra veckan I v.7 och ska tillbaka v 9 för blodprov m.m. Även få en tid för Ul. Vad gör man på det här mellanmötet? Ska pappan också ge blod? glömde fråga.

Hoppas alla ni mår bra för övrigt och får en fin graviditet <3

• Saltvatten
    fastfrusen skrev 2015-11-20 11:00:23 följande:
    Ja roligt! :) Mitt är också på morgonen, i Lund. Visste inte att man kunde se hjärtat slå så tidigt! Första barnet för oss :)

Jag är mest orolig för att de inte kan se något i livmodern, vill inte ha ett nytt x. Sen är jag väldigt osäker på om fostret verkligen lever, känns som att det inte kommer gå vägen. Jättemärklig känsla och jag antar att man inte kan lita på den, men ja, tycker inte jag har några symtom. Men den absolut viktigaste är att de kan se något i livmodern så jag slipper bli av med andra äggledaren!
    Samma här, känner inte heller av jättemycket symptom. Lite lätt illamående ibland. Molvärk i magen. Lätt yrsel men rätt sällan. Äter för ett helt kompani dock Skrattande Köper kakor till mina kollegor, fast äter nog flest själv.

Men kräks inte (gjorde jag förvisso inte en enda gång under senaste graviditeten heller) och ingen direkt ömhet i brösten, möjligtvis att de blivit lite fylligare men inget uppseendeväckande precis.

Har några missfall med mig så jag är rädd för ännu ett. Hade hellre velat må riktigt dåligt och haft rejäla symptom så jag hade känt mig lite mer säker.
    Men fick iaf tid för ett tidigt VUL i slutet av nästa vecka när jag isf gått in i v 6.
  • Magnolia10

Hej! Jag hakar gärna på er här! Väntar andra barnet med bf första veckan juli! Har en dotter på fyra månader så den här graviditeten är lite chockartad :) Såg dock att någon annan här hade fått bebis nu i september så då ligger jag ju i lä ändå ;) 

• Bjoork
    Magnolia10 skrev 2015-11-20 17:49:59 följande:

Hej! Jag hakar gärna på er här! Väntar andra barnet med bf första veckan juli! Har en dotter på fyra månader så den här graviditeten är lite chockartad :) Såg dock att någon annan här hade fått bebis nu i september så då ligger jag ju i lä ändå ;) 

Grattis! :)
    Måste vara mig du prata om, haha.
Svar på tråden BF juli 2016