• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Lucy Cat

Jag hoppar också gärna in här. Är inte en superaktiv skrivare, men läser desto hellre.

BF är än så länge beräknat till 5/7. Det är vårt första barn, och det var inte planerat (eller ja, har man sex utan skydd, så är det väl ganska givet att det kan bli barn..) så man läser ju ALLT och suger åt sig som en svamp.

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • Saltvatten

Jaha, om två dagar går jag in i v 6 och än så länge inget missfall. Kan inte riktigt koppla av ännu men det har gått längre än de senaste två gångerna iaf. Önskar att jag kunde känna lite mer symptom. Har väldigt lite illamående än så länge men däremot en del molvärk vilket stundtals gör mig orolig.
    Har ett tidigt VUL inbokat på fredag, känns pirrigt och vill bara att tiden dit ska gå fort.

Äter dock gärna och mycket! Har sug efter chicken nuggets doppade i sweetchilisås (ogillar i vanliga fall kryddad mat, saltar knappt ens makaronerna). Korv stroganoff är också ett sug jag har *L*

Vad känner ni andra för symptom än så länge?

• Anonym (Nr 6)

Får man hoppa in här ?

Lite anonym så länge ...

Väntar barn nr 6 , gravid i vecka 7

Bf 16/7 - 2016

• Trolleri
    Saltvatten skrev 2015-11-24 09:32:57 följande:

Jaha, om två dagar går jag in i v 6 och än så länge inget missfall. Kan inte riktigt koppla av ännu men det har gått längre än de senaste två gångerna iaf. Önskar att jag kunde känna lite mer symptom. Har väldigt lite illamående än så länge men däremot en del molvärk vilket stundtals gör mig orolig.
    Har ett tidigt VUL inbokat på fredag, känns pirrigt och vill bara att tiden dit ska gå fort.

Äter dock gärna och mycket! Har sug efter chicken nuggets doppade i sweetchilisås (ogillar i vanliga fall kryddad mat, saltar knappt ens makaronerna). Korv stroganoff är också ett sug jag har *L*

Vad känner ni andra för symptom än så länge?

Jag går in i v. 7 imorgon och jag har fortfarande inte särskilt många symptom, lite ömmande bröst, lite molvärk då och då och liiite illamående på morgonen. Men än är jag inte orolig, det är tidigt ännu. Sen vet man ju aldrig vad som händer ändå. :) Tiden får utvisa även om den går förbaskat långsamt! 
  • Anonym (Ettan)

Jag plussade igår och nu firar man man med att ha magsjuka.

Livrädd att jag ska bli sjuk och att det inte ska gå bra med vårt lilla frö!

• Millavanilla

Hoppar in här. Plussade på BIM i lördags. Är lite i chock. Har genomgått ivf innan och har en dotter född -13. Blev spontant gravid. Vågar knappt tro på det än. 

• Idalova

Är nog kört för min del.. Enligt mensen är jag i v 5+5 idag och clearblue digital visar fortfarande gravid 1-2 som det gjorde i fredags

• Hoppas7910
    Millavanilla skrev 2015-11-24 12:52:04 följande:

Hoppar in här. Plussade på BIM i lördags. Är lite i chock. Har genomgått ivf innan och har en dotter född -13. Blev spontant gravid. Vågar knappt tro på det än. 

Åh grattis! Vad roligt!
  • Hoppas7910
    Idalova skrev 2015-11-24 13:01:44 följande:

Är nog kört för min del.. Enligt mensen är jag i v 5+5 idag och clearblue digital visar fortfarande gravid 1-2 som det gjorde i fredags

Det behöver ju inte vara kört! Det har väl inte gått en vecka sedan första ggr du fick 1-2?

Eller det är jag som läst fel? Vänta någon dag och testa igen. Veckoindikatorn behöver ju inte stämma till 100%
  • lindathe

Hej
    Törs äntligen hoppa in här. Har haft två missfall i rad och nu plussat igen.
    Gick idag in i vecka 5+3,har nu gått längre än vid mina missfall, det känns otroligt skönt. :)

Svar på tråden BF juli 2016