• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Line9

Hej, jag plussade för ca en vecka sedan så jag är gärna med i här :) Jag är i vecka 5 (4+3). Detta blir vårt första barn och jag har bf 30 juli.
    Har inte känt av några symptom alls förutom en starkare hungerkänsla än så länge så jag längtar efter att känna av mer att jag är gravid.

• Anonym (Carro)

Tröttheten är här, denna graviditet verkar illamåendet infinna sig på kvällarna, spydde flera ggr igår kväll och var helt väck. Har mina andra barn varannan vecka så hoppas att illamåendet inte blir lika illa denna vecka.

• hangonasec

Hej alla! Plussade precis :) Bf 29 juli, andra barnet. Vi har en dotter född mars -13 och har försökt i ca 4 månader.

• fastfrusen
    Hoppas7910 skrev 2015-11-23 12:02:57 följande:
    Vad skönt att höra att det sitter rätt! Härligt!

Har du avbokat VUL:et på onsdag?

Jag hade nog tusan inte kunnat låta bli.. Det kan ju hända mkt på bara några dagar :)
    Åh alltså jag vet men jag tänker som så att jag skulle lika gärna kunna vara i 5+något på onsdag också, och ser man då inte något mer kommer jag inte vara klokare, och måste ändå göra ett VUL om några veckor! Så tänker att väntar jag 2 veckor och inte ser ett litet foster med hjärtslag då så vet man liksom att det inte blev som det skulle.. Och trots att man kollar i vecka 9 kan hjärtat sluta slå närsom. Tänker att jag inte kan gå runt och vara jätteorolig hela tiden för då hade jag kunnat köpa en ultraljudsapparat och ha här hemma i sovrummet ;)

Får försöka chilla och tänka att det är bra att det satt i livmodern åtminstone!
  • Idalova

Hej! Jag vill gärna va med här ???? bf 20/7. Detta är mitt 5:e barn. Håller tummarna att det går vägen. Plussade med clerblue digital men graviditetskollens tester är extremt svaga. Vågar man tro? Ömma bröst, mycket molvärk och illamående på kvällen.

• Line9

Behöver lite råd av er kloka människor. Jag ringde och bokade tid för inskrivning hos barnmorskan idag men jag fick inte tid förens den 7 januari. Då är jag i vecka 11-12 beroende på hur man räknar. Är inte det väldigt sent?
    Vi vill göra kub-test och det gör man ju i vecka 11-12. Tänk om det är för sent att boka in det då, eller om jag är längre gången än jag vet om.
    Hur skulle ni ha gjort?
    Är i vecka 5 nu.

• Line9
    Idalova skrev 2015-11-23 19:41:13 följande:

Hej! Jag vill gärna va med här ???? bf 20/7. Detta är mitt 5:e barn. Håller tummarna att det går vägen. Plussade med clerblue digital men graviditetskollens tester är extremt svaga. Vågar man tro? Ömma bröst, mycket molvärk och illamående på kvällen.

Hej, jag plussade också med clearblue. Testade med veckoindikator (2st) tog sen ett billigare test och det visade bara ett svagt svagt streck så de dyrare testen från clearblue tycker jag verkar vara mycket mer pålitliga :)
  • Bjoork
    Line9 skrev 2015-11-23 20:15:51 följande:

Behöver lite råd av er kloka människor. Jag ringde och bokade tid för inskrivning hos barnmorskan idag men jag fick inte tid förens den 7 januari. Då är jag i vecka 11-12 beroende på hur man räknar. Är inte det väldigt sent?
    Vi vill göra kub-test och det gör man ju i vecka 11-12. Tänk om det är för sent att boka in det då, eller om jag är längre gången än jag vet om.
    Hur skulle ni ha gjort?
    Är i vecka 5 nu.

Kub test görs v.12+-14+
  • Line9
    hangonasec skrev 2015-11-23 20:26:16 följande:

Blodprovet ska lämnas i v 10 så boka om

Okej tack. Då ska jag ringa och ändra :)
Svar på tråden BF juli 2016