• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • M A F H H

Jag hoppar också in!

Är gravid med första barnet i vecka 8 (7+3) och är beräknad den 1 juli. :)

• Väntande
    dundernina skrev 2015-11-17 19:42:29 följande:
    Det sista låter som ischias.. jag hade det så fort jag fick ett plus med sonen och det höll i sig hela graviditeten. Gör svintont jag vet. Det bara kommer huxflux när man går så hela benet nästan viker sig under en. Jag tyckte det var skönt att stretcha en hel del. Brukade sitta på golvet på jobbet och stretcha rumpan. Såg ju säkert lite roligt ut.. ????

Jag hoppas jag slipper det den här graviditeten. Hoppas att det inte blir lika "svår" för dig.. men prova att stretcha.. och massage... :)
    Okej! Vågar inte riktigt stretcha ... Om man skulle råka göra det värre? Känns bäst om jag ligger ned på mage, att ligga på sidan känns som rena döden! Då strålar det smärta i hela svanken och stjärten :/

Men om det är ischias kanske man kan få hjälp, typ sjukgymnastik. eller kan det gå över? Känner mig inte så påläst ... Hehe
  • Anonym (Carro)

Idag tog jag min sista tablett lutinus och hoppas att bebis stannar. Ultraljud 17 dec. . Långt kvar

• Pira

Hej,

"Pira" heter jag, gravid med tredje barnet, med några års mellanrum, och under utredning för om det ligger fler än ett där inne Tyst Jag är gärna med i er grupp :)

• dundernina
    Väntande skrev 2015-11-17 20:09:12 följande:

Okej! Vågar inte riktigt stretcha ... Om man skulle råka göra det värre? Känns bäst om jag ligger ned på mage, att ligga på sidan känns som rena döden! Då strålar det smärta i hela svanken och stjärten :/

Men om det är ischias kanske man kan få hjälp, typ sjukgymnastik. eller kan det gå över? Känner mig inte så påläst ... Hehe

Ja just de.. nu börjar det komma tillbaka att man inte kunde ligga ner på alla sätt.. usch så jobbigt..

Sjukgymnast, kiropraktor och akupunktur tror jag jag läst är att få hjälp av. Träna ryggen på rätt sätt för att stärka musklerna. När du får ont kan det hjälpa att försöka gå ut o gå i typ 20 min. Se till att du har "rätt" skor. Jätte viktigt.
  • Bjoork
    MammaMia91 skrev 2015-11-17 13:15:05 följande:

Jag har skapat en hemlig fb grupp för oss med bf i juli, den är självklart hemlig vilket innebär att INGET syns i ditt tidsflöde, ingen kan se att gruppen finns, det går inte ens att söka på den. Skicka era melj i pm så lägger jag till er :)

Ses i fb- gruppen :)

Du har PM
  • Miniflicka93

Jag hoppas gärna in här! Jag och sambon har nu plussat och enligt mina uträkningar har jag bf 27 juli! Lycklig <3

• Miniflicka93
    Miniflicka93 skrev 2015-11-17 23:49:50 följande:

Jag hoppas gärna in här! Jag och sambon har nu plussat och enligt mina uträkningar har jag bf 27 juli! Lycklig <3

Glömde nämnda att det är första barnet för oss! :)
  • Royalle

Hej

Grattis alla blivande mammor!

Jag skulle också vilja vara med. Är gravid i v 5 eller 6. Har en dotter som är 7 år och en dotter som är 10 månader så detta blir nästan en pseudotvilling till henne spännande!

Eftersom jag har fyra missfall i bagaget är jag fortfarande lite försiktig och vågar knappt tro det.

Svar på tråden BF juli 2016