Anonym (Ettan) skrev 2015-12-10 17:30:53 följande:
Jag har funderat på det här med mat och då framför allt middagar. Jag har lite svårt att komma på vad vi ska äta. Saker jag tidigare tyckt vart gott är inte det längre. när det inte är gott så är det ännu svårare att pilla i sig så man inte får blodsockerfall med yrsel och illamående som följd (plus uselt humör som min stackars man får stå ut med...) Så jag skulle vilja ha lite tips.
Vissa saker har ifs blivit väldigt mycket godare också. Som apelsiner ex, men det kan man ju inte leva enbart på :P
Precis som med mina andra graviditeter klarar jag inte av griskött. Blodig nöt, älggryta, lamm och kyckling är inga problem. Bäst funkar fisk och grönsaker, framförallt sushi. Den trollar bort illamåendet också. Förmodligen pga ingefäran och sojan.
Annars dricker jag kolsyrad dryck mot illamåendet och äter konstant, gärna äpplen och annan frukt.
Jag kan inte alls få i mig söta kakor, bakelser, tårta eller vanligt sött godis. Lakrits ska det vara, och chips. Man är lite konstig när man är gravid...