• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • springa
    Väntande skrev 2015-11-15 17:51:31 följande:
    Har du blött något mer sen eller tog det stopp för dig med? Håller tummarna för dig med då!

Jag har testat slut på alla test nu så jag ska hålla mig i skinnet till på onsdag å inte slösa bort alla mina pengar på fler, haha.
    Nej jag har inte gjort det. Var typ en pytteliten prick blod i bindan dagen efter annars har jag återgått till att ha en massa flytningar bara.
    Min blödning var dock som vatten, ljusrött..
  • springa
    fastfrusen skrev 2015-11-15 20:19:26 följande:
    5+0 idag, tog ett nytt gravtest bara för att se att man verkligen är gravid :P Tror inte jag haft så mycket symtom ännu, har dock blivit magsjuk i helgen så har varit extremt illamående och kräkts konstant.. Alltså, om man mår så illa snart pga grav... hujedamig... För övrigt har jag känt mig trött och sambon har klagat på humörsvängningar.

Har inte lyckats få tag på bm när jag varit utomlands, så ska ringa henne imorgon om ett tidigt vul. Vill ju helst ha det imorgon eller tis, reser igen på ons.. Om det nu är ett nytt x vill man upptäcka det tidigt så inte andra äggledaren behöver tas bort också. Förra sprack i 7+6 och det blev akut operation med massa blod i magen.. Läkaren som opererade mig sa att jag skulle gå till gynakuten o tvinga dem att undersöka, men det känns väl dumt om man mår okej?

Oj det låter ju hemskt! Hoppas verkligen du kan få till ett tidigt vul. Jag har fått ett inbokat den 24e. Bm ville vänta tills jag gått in i v.7 för de ser mer då. Jag hade propsat på med tanke på din historia.

• Väntande
    2013januari skrev 2015-11-15 19:16:50 följande:
    Vilken vecka är du i på ons?
    5+6 på onsdag :)
  • 2013januari
    Väntande skrev 2015-11-15 20:48:20 följande:
    5+6 på onsdag :)
    Hoppas dom ser något och OM bli inte orolig... Det hände nämligen mig denna gång. Va i enl mig själv 6+5 men gyn säger "jag ser inget mer än en hinnsäck" och tecken på foster. Jag blev såklart superorolig för jag är säker på ÄL etc. Skulle komma tillbaka 9 dagar senare och då hade loppan växt till sig och jag va bara 3 dagar efter min egen uträkning. Lovade mig själv där och då att aldrig gå på så tidigt VUL igen för hjälp vilken oro helt i onödan...
  • Anonym (Hmm..)

Måste fråga er andra.

Har idag haft en något bångstyrig dotter här hemma som velat vara mycket i famnen och som då kravlat upp och ner över magen och fått in några trampetag och knuffar med både fötter och armbågar rakt in i nedre delen av magen.

Och nu går jag och oroar mig för att jag kanske får missfall p g a detta, det molar lite över livmodern nu efter hennes knä men hade å andra sidan molvärk igår kväll också utan anledning Obestämd
    Behöver jag vara orolig? Hon är ju under året så hon är ju inte stark som en 5-åring men hon kan få in rätt hårda stötar ändå, särskilt när hon råkade köra upp ena knäet. Försöker ju parera för knän, fötter och armbågar men det är inte så lätt med en kinkig, närhetsbehövande liten tjej.

Maken tycker att jag överdriver min oro och försöker trösta med att fröet sitter en bra bit längre in, väl inbäddad i livmodern och att det krävs mer än så för att något ska hända samtidigt som han säger att för säkerhets skull så ska vi undvika att hon gör så igen, att han ska ta nattningen o s v (när hon är som mest kinkig).

• Anonym föräldraledig
    Anonym (Hmm..) skrev 2015-11-15 22:12:11 följande:

Måste fråga er andra.

Har idag haft en något bångstyrig dotter här hemma som velat vara mycket i famnen och som då kravlat upp och ner över magen och fått in några trampetag och knuffar med både fötter och armbågar rakt in i nedre delen av magen.

Och nu går jag och oroar mig för att jag kanske får missfall p g a detta, det molar lite över livmodern nu efter hennes knä men hade å andra sidan molvärk igår kväll också utan anledning Obestämd
    Behöver jag vara orolig? Hon är ju under året så hon är ju inte stark som en 5-åring men hon kan få in rätt hårda stötar ändå, särskilt när hon råkade köra upp ena knäet. Försöker ju parera för knän, fötter och armbågar men det är inte så lätt med en kinkig, närhetsbehövande liten tjej.

Maken tycker att jag överdriver min oro och försöker trösta med att fröet sitter en bra bit längre in, väl inbäddad i livmodern och att det krävs mer än så för att något ska hända samtidigt som han säger att för säkerhets skull så ska vi undvika att hon gör så igen, att han ska ta nattningen o s v (när hon är som mest kinkig).

Jag lyssnade på babygruppens gravidpod idag om syskon, där man tog upp just detta. Det de sa där är att det inte finns någon risk att ett syskon kan orsaka ett missfall då livmodern ger då pass starkt skydd. Så du behöver nog inte vara orolig eller försiktig av den anledningen.
  • Väntande
    Anonym (Hmm..) skrev 2015-11-15 22:12:11 följande:

Måste fråga er andra.

Jag tyckte jag var skitrolig när jag väntade min första å skulle skrämma min lillasyster som då var i övre tonåren ... Hon boxade mig rakt i magen av rädsla och ren reflex, å då hade jag börjat få en bra mage också. Det slutade bra! Dom tål mer än vad man tror där inne! Även om man kanske inte ska utmana ödet som jag gjorde :')
  • Anonym (Hmm..)

Tack snälla ni för era svar. Ibland så dyker den inte helt rationella sidan upp hos en när man är gravid. Lägg på lite hormoner och trötthet så försvinner delar av logiken ??

• Pingla88

Vet ni hur långt innan bim man kan testa med rfsu "testa tidigt" ?

Jag märker mer o mer symptom för att jag ska vara gravid men tro de är lite tidigt än för vanligt grav.test 7 dagar kvar tills mens ska komma isåfall.. (men hoppas den håller sig borta, hehe)

• Saltvatten
    Pingla88 skrev 2015-11-16 00:37:38 följande:

Vet ni hur långt innan bim man kan testa med rfsu "testa tidigt" ?

Jag märker mer o mer symptom för att jag ska vara gravid men tro de är lite tidigt än för vanligt grav.test 7 dagar kvar tills mens ska komma isåfall.. (men hoppas den håller sig borta, hehe)

Har för mig att med RFSU kan man testa 4 dagar före BIM. Det är sällan någon ide att testa tidigare. Men det är svårt att hålla sigTungan ute
    Jag testade 7 dagar före och fick förstås negativt (visste jag ju egentligen men kunde som sagt inte låta bli) och testade på nytt igår (BIM-4) och fick då positivt om än svagt.

Testade nu på morgonen digitalt och fick ett solklart GRAVIDGlad
Svar på tråden BF juli 2016