• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Körsbärsblomma

Nyss hemkommen från jobbet. Har haft en annorlunda känsla i magen. Känslan sa direkt att ikväll kommer jag börja blöda så jag packa ner förnödenheter i väskan och bara gick och vänta. Så fort man kände att det kom lite så var jag tvungen att gå på toa och kolla om det va en blödning eller flytning. Nu ska jag snart lägga mig och lättad över att jag klara mig utan några blödningar idag. Hatar denna oro som äter upp en. Ge mig v12 NU!

• Enlitentill
    Körsbärsblomma skrev 2015-11-14 22:41:19 följande:

Nyss hemkommen från jobbet. Har haft en annorlunda känsla i magen. Känslan sa direkt att ikväll kommer jag börja blöda så jag packa ner förnödenheter i väskan och bara gick och vänta. Så fort man kände att det kom lite så var jag tvungen att gå på toa och kolla om det va en blödning eller flytning. Nu ska jag snart lägga mig och lättad över att jag klara mig utan några blödningar idag. Hatar denna oro som äter upp en. Ge mig v12 NU!

Förstår precis. Långa jobbiga veckor. Hoppas hoppas
  • Enlitentill
    Hoppas7910 skrev 2015-11-14 20:23:55 följande:

Det hoppas jag med!

Just illamåendet kan jag ju vara utan ;) men brösten får gärna växa till sig lite :)

Jag har den 15-16 juli.

Har du barn sedan tidigare?

Hur gammal är du?

Mkt frågor :)

Jag är 35 så lite större missfallsrisk. Har två barn. Har du barn sedan tidigare?

Jag försöker ändå tänka på hur många barn som faktiskt föds. Av både yngre och äldre mammor. Många många graviditeter går faktiskt bra. Svårt ändå....
  • Anonym (Baby blues)

Hej!

Får man göra er sällskap här?

Jag plussade nyligen för fjärde gången, är 37 år och norrlänning.

• Oktober23

Hej! Jag är också gärna med i denna grupp.

Detta blir vårt första barn på vårt första försök. Vi är extremt lyckliga över att det tog sig så fort eftersom vi vet hur lång tid det faktiskt kan ta. Jag lider verkligen med alla som har en kamp med att bli gravida. Det kommer en dag för alla får man hoppas på!

Jag är i vecka 6 (5+0) och har BF runt den 16-19 juli.

Hur känner ni för att få ett sommarbarn? Jag tycker det ska bli skönt att slippa vara höggravid under vintern. Nackdelen är faktiskt att barnet aldrig kommer att fira sin födelsedag i förskola och skola.. men men.

Kram!

• MammaMia91

Hej jag hoppar gärna in i denna gruppen, jag plussade i måndags. Denna graviditet är helt oplanerad men så välkommen. I maj fick vi vårt andra barn så detta blir tätt. Hon blir 6 månader den 26 november. Har en dotter till på 4,5 år också. Bf den 23/7 om detta går som det ska. Är i 4+2 idag.

• Kampis

Hej hej hoppar med här!

4+6 idag med tredje barnet, förhoppningsvis, är LIVRÄDD att det ska vara mer än en.. denna var väldigt oplanerad, blev till trots akut p piller. Sambon vill eg absolut inte ha fler barn men han är med på det nu och han vet att han kommer vara glad när den väl kommer sen. Min kopparspiral krånglade och han föreslog själv att vi inte skulle sätta i en ny så han var ju medveten om att det kunde ske.

Jag kan inte glädjas åt graviditeten riktigt utan är för rädd att det är två, och det ger mig enormt mycket dåligt samvete.

Dock har jag sen igår kväll haft lätt smärta i högra äggstocken , funderar på att ringa BM imorgon och be de kolla så det inte är utomkveds.

Fö är jag 28 år, jobbar sim timvikarie inom hemtjänsten och våra flickor hinner nästan fylla 4 resp 7 år innan mini kommer ?

• Amaaanda

Hej hej! :)

Hoppar gärna också in här i gruppen! Är 23 år och har precis fått ett plus på stickan. Är enligt beräkningar i så fall i vecka 5 + 2, och har då BF den 14 juli. Det är sååå välkommet och spännande men även en stor oro dessa "kritiska" veckor!

• Hoppas7910
    Enlitentill skrev 2015-11-15 07:23:14 följande:

Jag är 35 så lite större missfallsrisk. Har två barn. Har du barn sedan tidigare?

Jag försöker ändå tänka på hur många barn som faktiskt föds. Av både yngre och äldre mammor. Många många graviditeter går faktiskt bra. Svårt ändå....

Jag har nyss fyllt 36 så det börjar kännas som att tiden rinner ut.. Tyvärr blir det ju större risk ju äldre man är också.

Har inga barn sen tidigare heller.

Men man får försöka tänka positivt!

Någon gång måste man ju lyckas!
  • springa
    Väntande skrev 2015-11-14 15:59:18 följande:

Fick bara lite rosa på pappret vid 12, sen har jag haft tampong å det hade kommit lite blodblandat slem (ursäkta detaljerna!) nu när jag kollade. Men jag upplever redan att jag har lite som mensvärk och är trött i ryggen, som varit ett symtom i de mf jag haft tidigare ... Och jag gjorde ett test nyss som faktiskt är lite lite svagare än igår.

Är bombis på att det är ett mf på g nu.

Hoppas det gått bra!

Tror inte det är bra att ha tampong , risk för infektion.
Svar på tråden BF juli 2016