• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • fastfrusen

Jag mår inte bra just nu :( Ringde KK och har inte fått tid för tidigt ultraljud förrän 8/12 då jag är i vecka 9, och vid den tiden förra grav hade jag redan spruckit och blivit av med min äggledare. Är ju helt orimligt att jag ska vänta så länge och riskera att bli av med min sista äggledare?? Bröt ihop på telefonen pga hormoner, men inget de kunde göra något åt.. 

Vill inte vara besvärlig men just nu lutar det åt att jag åker till gynakuten imorgon och vägrar gå därifrån förrän de kollar med VUL om där finns en hinnsäck i livmodern, jag vet att man inte kan se så mkt mer i 5+2 men det är allt jag vill se för då sitter det på rätt ställe. Kommer bryta ihop på gynakuten också om de inte förstår :( 

• 2013januari
    fastfrusen skrev 2015-11-16 08:49:52 följande:

Jag mår inte bra just nu :( Ringde KK och har inte fått tid för tidigt ultraljud förrän 8/12 då jag är i vecka 9, och vid den tiden förra grav hade jag redan spruckit och blivit av med min äggledare. Är ju helt orimligt att jag ska vänta så länge och riskera att bli av med min sista äggledare?? Bröt ihop på telefonen pga hormoner, men inget de kunde göra något åt.. 

Vill inte vara besvärlig men just nu lutar det åt att jag åker till gynakuten imorgon och vägrar gå därifrån förrän de kollar med VUL om där finns en hinnsäck i livmodern, jag vet att man inte kan se så mkt mer i 5+2 men det är allt jag vill se för då sitter det på rätt ställe. Kommer bryta ihop på gynakuten också om de inte förstår :( 

Förstår dig.. Finns det kanske något privat ställe i närheten av din stad?
  • Pingla88
    Saltvatten skrev 2015-11-16 06:42:38 följande:

Har för mig att med RFSU kan man testa 4 dagar före BIM. Det är sällan någon ide att testa tidigare. Men det är svårt att hålla sig

Jag testade 7 dagar före och fick förstås negativt (visste jag ju egentligen men kunde som sagt inte låta bli) och testade på nytt igår (BIM-4) och fick då positivt om än svagt.

Testade nu på morgonen digitalt och fick ett solklart GRAVID

Vad kul Grattis! :)

Jag kunde inte hålla mig, köpte rfsu "testa tidigt" idag men visade inget. Bim -7 tro de är tidigt än men så kan man ju inte hålla sig hehe. Får testa till helgen igen tänkte jag . Har endel gravidtecken. Så hoppas på det :) men de känns så långt till man kan testa..
  • fastfrusen
    2013januari skrev 2015-11-16 09:30:21 följande:
    Förstår dig.. Finns det kanske något privat ställe i närheten av din stad?
    Tänkte inte ens på privata alternativ för var för upprörd.. ringde privat gyn och fick tid nästa onsdag dvs 25/11 så det känns mycket bättre än om 3 veckor :) De förstod precis att jag var orolig osv. Kommer då vara i 6+3 och sprack i 7+6 förra gången. Men har inte haft några blödningar eller flytningar nu så hoppas det sitter rätt..
  • 2013januari
    fastfrusen skrev 2015-11-16 10:31:51 följande:
    Tänkte inte ens på privata alternativ för var för upprörd.. ringde privat gyn och fick tid nästa onsdag dvs 25/11 så det känns mycket bättre än om 3 veckor :) De förstod precis att jag var orolig osv. Kommer då vara i 6+3 och sprack i 7+6 förra gången. Men har inte haft några blödningar eller flytningar nu så hoppas det sitter rätt..
    Åh vad skönt! Ibland tänker man inte riktigt klart när man blir upprörd, bra jag tänkte åt dig :)
  • Unepetitfluer

Denna vecka måste jag se till att få en massa gjort för nästa vecka går jag in i vecka 7 och då kommer illamåendet som golvar mig totalt fram till v.38.. Om det blir exakt som de två tidigare graviditeterna..

I övergången från v.5 till v.6 börjar hjärtat slå och det känns både mysigt men också skrämmande för missfall.. Försöker fokusera på

Roliga saker så som namn, barnvagn etc för det är ju ingen idé att oroa sig!

• TessLiihten

Hej!

Jag fick veta igår (och idag), att jag väntar mitt 3e barn.

Har en pojke född 2010
    Och en flicka född 2014

Detta blir en liten bebis i juli.
    Så skoj :)

Min önskan slog in, har alltid velat ha 3 barn, så nu får vi hoppas att allt går som det ska.

• Fsake
    TessLiihten skrev 2015-11-16 10:17:47 följande:

Hej!

Jag fick veta igår (och idag), att jag väntar mitt 3e barn.

Har en pojke född 2010
    Och en flicka född 2014

Detta blir en liten bebis i juli.
    Så skoj :)

Min önskan slog in, har alltid velat ha 3 barn, så nu får vi hoppas att allt går som det ska.

Grattis!! När har du BF? Väntar också mitt tredje med BF 25/7.
  • Pingla88

Jag börjat må riktigt illa.. (ett bra tecken väl att man kan va gravid ;) hehe) har ni några tips för illamående? Det är i hela tiden.. har knappt fått i mig någon mat alls idag.. bara sovit hela dagen när dottern varit på dagis.

Extremt trött o illamående på samma gång. .

• idaadi

Ansluter mig till gänget, kul att vara med i lite olika trådar med både nya och rutinerade föräldrar.
    Väntar första barnet och är i vecka 6+5 nu.

Pingla88 - jag mår också sjukt illa. Har fått lergigan comp utskrivet och det underlättar men tar inte bort allt. Så ring vc och be om de! Annars bör man äta hela tiden säger dom. Svårt när man inte är sugen :) tipsar om piggelin, kräm och små äppelbitar.

Svar på tråden BF juli 2016