• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • dundernina

Jag vet att det inte har varit någon rörelse här på länge men jag är ändå nyfiken på hur många bebisar som har kommit? Och hur alla mår?

Jag har bf 14 juli men ingen bebis än.

• Moorii

Ingen bebis ännu, bf 19/7. Har dock börjat få lite förvärkar, så hoppas på att det inte är alltför långt bort! :)

Mår ok, fått mer ont när jag går dock, så gissar att han trycker sig neråt. Hur mår du?

• Niyoh81

I tisdags morgon 04.29 kom våran lilla son i v.39+0 med akut snitt.

Kom in runt 20 i 1 på fl med värkar och blödning. Vart inskriven 01.40.var då öppen 4 cm och fosterhinnan buktade ut i tappen. Provade bad som va skönt.

Bm gjorde ett ul eftersom hon tyckte bebisen låg så högt upp å va rädd att om vattnet går så kan navelsträngen komma ut först.

Då upptäkte de att han snurrat runt å låg med ryggen neråt.

Så blev lite bråttom med bricanylen så värkarna avstannade å sen rulla de mig till op.

Gick bra å ut kom en liten klump på 3088 g och 50 cm lång.

Trodde inte vi skulle bli föräldrar den natten.

• Linafina22

Vilken fin liten. Jag ska bli igångsatt pga tidigare stora barn. Har precis fått ett förlossningsrum och väntar på att läkaren ska komma. Min tapp är inte mogen ännu så vi räknar med att detta ska ta tid. Men skönt att äntligen vara här!

• MålaMittHjärta

Bf den 2 juli och lillebror har inte kommit än.
    Känner många sammandragningar, tryck neråt och förvärkar (mest på nätterna) så tycker banne mig det är dags NU.
    Dock verkar det inte bli en juni bebis som jag har trott hela tiden men men

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • dundernina

Moor

Ingen bebis här heller. Mår rätt ok oxå bara det att man käner sig tung och eländig och man hinner inte ritkigt med sin 2.5 åring här hemma. Har oxå väldigt mycket förvärkar nu och det ilar mellan benen så rätt säker på att bebbe iaf har fixerat sig. Får gärna komma näst helg. ?

Niyoh81 men vilken liten goding. Jättegrattis. Men vilken shock det måste vara att komma in och sen får man veta att det krävs kejsarsnitt. Glad att det gick bra och ännu ett jättegrattis. Nu längtar man ännu mer till att få snosa nyfödd ????

Stort lycka till Linafina... du kanske redan har blivit mamma vid denna skrivande stund :)

Målamitthjärta.. men då är det säkert lång tid kvar fr dig heller. Vad spännande.

• MålaMittHjärta
    Niyoh81: Grattis till sonen, hoppas du mår bra efter snittet :) 

Lillafinna: Lycka till, förhoppningsvis är bebis redan här <3

dundernina: Ja vi får väl se :) Räknar iaf att gå nån dag över tiden sen får vi väl se :)

• dundernina
    MålaMittHjärta skrev 2016-07-02 07:41:59 följande:

Niyoh81: Grattis till sonen, hoppas du mår bra efter snittet :) 

Lillafinna: Lycka till, förhoppningsvis är bebis redan här <3

dundernina: Ja vi får väl se :) Räknar iaf att gå nån dag över tiden sen får vi väl se :)

Jag gick över 2 dagar med sonen. Hoppas iaf inte att behöva a gå över två veckor. Det verkar bara jobbigt. ????????

Ska på bröllopp idag och min klänning är egentligen lite för liten eller så är magen för stor men vi kör ändå.. ????
  • MålaMittHjärta
    dundernina skrev 2016-07-02 08:42:22 följande:
    Jag gick över 2 dagar med sonen. Hoppas iaf inte att behöva a gå över två veckor. Det verkar bara jobbigt. ????????

Ska på bröllopp idag och min klänning är egentligen lite för liten eller så är magen för stor men vi kör ändå.. ????
    Nä hoppas verkligen inte på två veckor! Ska till bm på tisdag, eftersom det är en ivf graviditet så har jag för mig att jag inte behöver gå över 2 v, men hoppas såklart det startar av sig själv!

Inatt sover sonen över hos farmor så det hade varit skönt om det startat ikväll/natt/morgon men inget jag kan påverka!
  • MaryCherry

Hej! Mysigt för er som redan fått era små!
    Jag har bf idag men räknar med att det kommer dröja.. Gick över 12 dagar med fittern för ganska precis 2 år och 4 månader sedan men hoppas det inte blir lika länge denna gång.. Känner av lite förvärkar, blir trött i ryggen och allmänt tung och lite seg men inte mer än så.

• MålaMittHjärta

Var hos bm i tisdags och har fått tid för ställningstagande och igångsättning på söndag. Lillebror verkar ju trivas allt för bra där inne, är inne på bf+6 idag och eftersom storebror föddes på bfdagen har det varit extra tungt att behöva gå över denna gången.

Är så drygt att vänta och har nästan tappat hoppet på att det ens kommer en bebis. Men 2 dagar kvar :)

• dundernina
    MålaMittHjärta skrev 2016-07-08 08:08:49 följande:

Var hos bm i tisdags och har fått tid för ställningstagande och igångsättning på söndag. Lillebror verkar ju trivas allt för bra där inne, är inne på bf+6 idag och eftersom storebror föddes på bfdagen har det varit extra tungt att behöva gå över denna gången.

Är så drygt att vänta och har nästan tappat hoppet på att det ens kommer en bebis. Men 2 dagar kvar :)

Har du begärt igångsättning? Annars väntar man väl 14 dagar eller? Men vad spännande. Hur känns det om det skulle bli så då? Förstår att det är jobbigt att behöva gå över men en bebis kommer det ju alltid ????????

Väntar otåligt här oxå. Gör för ont runt hela mellangärdet för att man ska tycka det här är kul längre. Storebror vill ha mycket av mammas uppmärksamhet nu.. pust. Tycker så synd om honom.

Lycka till imorrn
  • MålaMittHjärta
    dundernina skrev 2016-07-09 22:54:57 följande:
    Har du begärt igångsättning? Annars väntar man väl 14 dagar eller? Men vad spännande. Hur känns det om det skulle bli så då? Förstår att det är jobbigt att behöva gå över men en bebis kommer det ju alltid ????????

Väntar otåligt här oxå. Gör för ont runt hela mellangärdet för att man ska tycka det här är kul längre. Storebror vill ha mycket av mammas uppmärksamhet nu.. pust. Tycker så synd om honom.

Lycka till imorrn
    Pga av ivf graviditet så blir jag erbjuden igångsättning i v 41+0, de vet ju exakt när han blev till.

Jo det gick bra en lillebror kom den 10/7 kl 19:48, har vägde 3575g och var 50 cm lång. Det gick snabbt och smidigt och vi mår bra båda två :) 
  • dundernina
    MålaMittHjärta skrev 2016-07-15 11:03:00 följande:

Pga av ivf graviditet så blir jag erbjuden igångsättning i v 41+0, de vet ju exakt när han blev till.

Jo det gick bra en lillebror kom den 10/7 kl 19:48, har vägde 3575g och var 50 cm lång. Det gick snabbt och smidigt och vi mår bra båda två :) 

Jättegrattis!!!! Va mysigt. Visste ni att det skulle bli en pojke? Häftigt alltså. Kan knappt vänta
  • MammaTillBäbis

Nu börjar det bli väldigt jobbigt att vänta. :(

Födde första 40+6 å enda sedan v.34 har de vart oroliga att jag skulle föda för tidigt pga väldigt mycket sammandragningar och onda sådana.

Men nejdå. Är inte på 41+0 nu. :( Känns som den aldrig kommer komma.

Har haft hemsk foglossning sedan flera månader och senaste månaden har jag haft så ont så jag inte ens kan sitta. :(

Någon mer som är inne på alldeles för många "extradagar"?

• MålaMittHjärta
    dundernina skrev 2016-07-16 00:18:19 följande:
    Jättegrattis!!!! Va mysigt. Visste ni att det skulle bli en pojke? Häftigt alltså. Kan knappt vänta
    Ja vi visste att det var en pojke, vi var för nyfikna denna gången :)
    Att gå igenom en förlossning är bland det häftigaste jag varit med om, och ögonblicket när han ligger på magen är helt magisk <3
  • Anonym (Aj)

Igår kom äntligen vår prinsessa. Nio dagar över tiden denna gång. Och fort gick det verkligen. Och feber hade jag visst så lillans puls var hög. Är väldigt avskräckt inför om det kommer bli fler förlossningar i framtiden. Så underbart att lillasyster äntligen kom. Men så har jag en sämre dag. Inte sovit något på två nätter, fruktansvärt kraftiga eftervärkar och såriga bröstvårtor. Sedan oroar jag mig dör att hon sover så mycket å är lite svår att få till maten idag. Igår snuttade hon nästan hela tiden. Längtar någon dag framåt när jag är i form. Har nog fortfarande feber.