BF juli 2016
Hej här hoppar jag in är beräknad till 2 juli om allt går hela vägen :) Detta blir vår andra barn och vi längtar som tusan efter lille knodden <3
Hej här hoppar jag in är beräknad till 2 juli om allt går hela vägen :) Detta blir vår andra barn och vi längtar som tusan efter lille knodden <3
Jag får tyvärr lämna tråden då jag fick missfall igår ???? Stort lycka till, till er allihopa ?
Jag har med gjort ivf, var på hälsosamtal hos barnmorskan idag och fick tid till ul den 14 dec och känns så skönt att se den lille räkan då. Sen är det lugnande för oss med pga av missfall vi fick i somras.
Annars mår jag sådär har fått illamående och sura uppstötningar som inte är så speciellt roligt.. Men såklart kunde det vara värre!
Fy, känner mig verkligen som en urkass mamma just nu!
Vår dotter på 9 månader håller på att få tänder så det står härliga till, tre har kikat fram och det känns som att en till snart är på väg. Så klart inte konstigt att hon sover dåligt och då blir hon förstås även kinkig på dagarna (som vi alla blir).
Men just nu är min toleransnivå inte helt i topp. Är sååå trött (höll bokstavligen talat på att somna på ett möte idag, kom helt plötsligt på mig med att blunda och kände hur huvudet kanade lite framåt..oerhört pinsamt ), mår illa och har en liten gnagande oro i bakhuvudet från och till och särskilt när jag känner hur det sticker/spänner/molar/drar i nedre delen av magen, rädd för att det ska bli nytt missfall.
Min dotter satt i barnstolen och jag försökte mata henne med gröt, men hon tyckte det var roligare att ta skeden och försöka skvätta gröt över hela vardagsrummet, hon stack hellre ner handen i skeden och sen slickade av gröten från fingrarna. Försökte allt för att få henne att äta duktigt men antingen var det kasta mat eller så knep hon ihop munnen och vände sig bort...för en sekund ville jag verkligen bara ta grötskålen och gå ut och kasta den i marken från balkongen i ren trötthet.
Fy känner mig just nu bara som en trött och dålig mamma!
Min man ställer upp till 100% dock och trots att han haft henne hemma hela dagen och hon varit på dåligt humör så tog han ändå med henne i vagnen nu så jag skulle få egentid
Nån mer av er här inne med barn sen tidigare som också känner er trötta och inte orkar försöka vara den "perfekta" föräldern just nu?
Har fått en ny craving pepparkaksyoghurt, funkar väldigt bra mot illamående :)
Är i v 9+5 och går in i v 11 på söndag tycker denna graviditeten går snabbare än förra :)
Tänkte avslöja vår graviditet på julafton till våra familjer, bara svärmor och sambons ena syster (min bästa vän ) som vet om. Vet inte riktigt hur vi ska göra om sonen ska ha en storebror tröja eller något kul packet eller så ?
Någon som har ett roligt tips?
A
Ja det kan vara rätt bra att klicka hem så snart som möjligt. Man vet ju aldrig om posten blir sen med leveransen och har man otur så råkar de skicka fel storlek.
Hakar på! Har bf den 11/7 och det är vårat första barn! Är så nervös!!!
Tänkte joina jag med då!
Dags för andra barnet som är beräknad att anlända 22/7, men det datumet tar jag med en nypa salt. Min son kom 15 dagar efter utsatt datum.
Jag har läst här att det är flera som ska/har hjort VUL, hur kommer det sig? Man får väl "bara" ett i vecka 18 fortfarande (om allt tyder på att allt är bra där inne förstås).