Inlägg från: dundernina |Visa alla inlägg
  • dundernina

BF juli 2016

Hej hoppas in här oxå.

Plussade i tisdags med BF runt 15 juli. Har en son sedan tidigare på snart 2 år. Tyckte det var dax för ett syskon och det tog sig redan på första försöket.

Har bokat ett VUL den 23 november. Hundra år till dess... tiden nu i början går ju så långsamt.

Symptomen några dagar efter ÄL var yrslig och lättretlig. Nu känner jag typ att mina äggledarna är dubbelt så stora och värkar. Känner att dem är jättetjocka typ. Någon som känner igen den känslan?

• dundernina

Vad jag inte saknat dessa flytningar. Suck.. men men lycklig är jag iaf.. men hade gärna sluppit trosskydd i 9 månader.

• dundernina
    Eemmmmaa86 skrev 2015-11-10 19:21:54 följande:

Ni får gärna lägga till mig på listan, har inte riktigt hundra koll på detta. Haha. Tredje barnet , Bf typ 21/7.

Är för övrigt 29 år, väntar på att bli friad till och bosatt i Norrland. ;)

Ni som ska på vul, är det privat eller erbjuds ni det i era landsting?

Jag ska på VUL den 23 november. Jag ringde min gyn och bokade bara. Längtar så enormt. Ser man ett hjärta picka minskar ju risken för missfall drastiskt.

Bokat tid för inskrivning samt blodprov inför KUB och den 11 december. Kul att ha lite datum att sikta på :)

Väntar att bli friad på? Hehe.. är han på gång eller tycker du det är dax? Vi har varit förlovade i 3 år redan och tycker det börjar bli dags att planera bröllop annars kommer det aldrig bli av. ????
  • dundernina
    Eemmmmaa86 skrev 2015-11-10 21:21:31 följande:

Jamen de förstår jag! Jag får höra vad Bm säger, tror knappast jag får göra nått vul men.. Japp, tycker verkligen det är dags för min sambo att fria. Haha. Varit tillsammans i 13 år, sedan jag var 16, så jag väntar aktivt. Men trögare än trögaste går det. När är du beräknad?

Haha ja dem tar god tid på sig ibland.. men sen när man minst anar det ????

Beräknad 15 juli. Hoppas på tidigt juli kanske ? du då?
  • dundernina
    Eemmmmaa86 skrev 2015-11-10 21:51:18 följande:

Okej. Tror det är beräknat den 21 juli. Känns lite overkligt ännu att vara gravid igen, men helt fantastiskt. Känner du av några symtom ännu?

Är lite yrslig när jagar mig för fort om om rörelsen är en halvmåne form (!?) Förstår du? Haha ömma bröst och igår började ordentligt molvärk i magen.

Blev faktiskt lite taggad av dig igår och föreslog bröllop i december om 2 år till fästmannen och vi började kolla lite venues :)

Jag använder Pregnancy ++ som är en köp app men jag hade den vid första graviditeten och tycker den är jättebra. Och så använder jag Gravid & baby för att se procenten hur långt man kommit :)
  • dundernina
    Karniia skrev 2015-11-12 10:24:25 följande:

Av vilken anledning fick du VUL? Jag skulle också vilja ha ett nämligen. och något privat ställe ligger så långt bort. 

Jag ringde bara min gynekolog och boka tid. Ingen förklaring behövdes. Har du provat?
  • dundernina
    Karniia skrev 2015-11-12 17:37:57 följande:

Jag har inge gyn som är "min gyn" så jag vet inte riktigt vart jag skulle ringa? Är det inom landstinget då eller är det privat du ringt?

Min "gyn" kanske låter väl hehe men jag var hos henne några veckor innan jag plussade för att jag hade en cysta i slidan. Hon är en vanlig kommunal gyn så inget privat.. kanske beror lite på vilken kommun man bor i oxå. Borde ju inte vara det.

Går in i gravid vecka 6 imorgon. Här går det inte undan ????
  • dundernina
    Anonym (första barnet) skrev 2015-11-13 20:31:35 följande:

hej! är i v 6+4, BF 2/7 och har lite ömma bröst men inget illamående alls :) är väldigt glad för det! väntar mitt första barn och är väldigt glad men samtidigt nervös.. tycker dagarna går sakta fram tills missfallsprocenten minskar.. är annars väldigt trött. hur ska man tänka för att inte oroa ihjäl sig ?

grattis till er alla andra som plussat! :)

Grattis till ditt plus :)

Har inga bra tips egentligen.. för jag var helt galet nervös och negativ (trodde definitivt att det skulle bli missfall) när jag väntade min son. Jag googlade och googlade om det var det minsta lilla jag kände som kunde vara fel. Och det är så vanligt att man känner så. Och veckorna till man kom in i andra trimester kändes som en evighet. Men det hjälpte lite att prata med min sambo om det och han försäkrade mig att det kommer gå bra. Och det gjorde det ju. Grejen är ju att man inte kan göra något åt det heller. Får man tidigt missfall (hade ett innan sonen) så beror det ju oftast på att just den spermie inte hade varit livsduglig, det är ju inget som du har gjort fel. Efter vi gjort kubtestet i vecka 11 och vi fick se lillen så släppte oron.

Denna graviditet är helt annorlunda. Visst har jag oroat mig stunder men nu vet man ju lite mer vad som händer i kroppen och symptom och så vidare. Sen kanske det hjälper att man inte heller har så mycket tid att tänka heller man har ju fullt upp hemma med sin tvååring..

Det här kanske inte hjälpte dig alls.. men jag finns gärna här om du vill bolla lite :)
  • dundernina
    Väntande skrev 2015-11-17 19:01:29 följande:

Alltså kan man få foglossning så tidigt som vecka 6???? Har en riktig skitdag, men är ändå glad att jag har symtom IOM den tidiga blödningen ... Men idag funkar ingenting! Först illamående halva dagen för att jag glömde frukost, sen gick jackan knappt igen ... Mina tuttar har svullnat. Ser inte klok ut. Å sedan ett par dagar har jag haft ont i ena skinkan. Tänkte det var typ ligament eller ischias eller nå, men idag har det spridit dig upp i svanken å ner i ena låret ... Gör svinont!

Hade foglossning med första då jag fick gå med kryckor, men det var mycket senare. Förlåt för det sjukt gnälliga inlägget!!!

Det sista låter som ischias.. jag hade det så fort jag fick ett plus med sonen och det höll i sig hela graviditeten. Gör svintont jag vet. Det bara kommer huxflux när man går så hela benet nästan viker sig under en. Jag tyckte det var skönt att stretcha en hel del. Brukade sitta på golvet på jobbet och stretcha rumpan. Såg ju säkert lite roligt ut.. ????

Jag hoppas jag slipper det den här graviditeten. Hoppas att det inte blir lika "svår" för dig.. men prova att stretcha.. och massage... :)
  • dundernina
    Väntande skrev 2015-11-17 20:09:12 följande:

Okej! Vågar inte riktigt stretcha ... Om man skulle råka göra det värre? Känns bäst om jag ligger ned på mage, att ligga på sidan känns som rena döden! Då strålar det smärta i hela svanken och stjärten :/

Men om det är ischias kanske man kan få hjälp, typ sjukgymnastik. eller kan det gå över? Känner mig inte så påläst ... Hehe

Ja just de.. nu börjar det komma tillbaka att man inte kunde ligga ner på alla sätt.. usch så jobbigt..

Sjukgymnast, kiropraktor och akupunktur tror jag jag läst är att få hjälp av. Träna ryggen på rätt sätt för att stärka musklerna. När du får ont kan det hjälpa att försöka gå ut o gå i typ 20 min. Se till att du har "rätt" skor. Jätte viktigt.
  • dundernina

Har varit på VUL idag 6+3 och vi såg ett flimrande hjärta. Jag är så sjukt glad nu. En liten människa blir just nu till i min mage. Kom juli fort nu

• dundernina

Jag vet att det inte har varit någon rörelse här på länge men jag är ändå nyfiken på hur många bebisar som har kommit? Och hur alla mår?

Jag har bf 14 juli men ingen bebis än.

• dundernina

Moor

Ingen bebis här heller. Mår rätt ok oxå bara det att man käner sig tung och eländig och man hinner inte ritkigt med sin 2.5 åring här hemma. Har oxå väldigt mycket förvärkar nu och det ilar mellan benen så rätt säker på att bebbe iaf har fixerat sig. Får gärna komma näst helg. ?

Niyoh81 men vilken liten goding. Jättegrattis. Men vilken shock det måste vara att komma in och sen får man veta att det krävs kejsarsnitt. Glad att det gick bra och ännu ett jättegrattis. Nu längtar man ännu mer till att få snosa nyfödd ????

Stort lycka till Linafina... du kanske redan har blivit mamma vid denna skrivande stund :)

Målamitthjärta.. men då är det säkert lång tid kvar fr dig heller. Vad spännande.

• dundernina
    MålaMittHjärta skrev 2016-07-02 07:41:59 följande:

Niyoh81: Grattis till sonen, hoppas du mår bra efter snittet :) 

Lillafinna: Lycka till, förhoppningsvis är bebis redan här <3

dundernina: Ja vi får väl se :) Räknar iaf att gå nån dag över tiden sen får vi väl se :)

Jag gick över 2 dagar med sonen. Hoppas iaf inte att behöva a gå över två veckor. Det verkar bara jobbigt. ????????

Ska på bröllopp idag och min klänning är egentligen lite för liten eller så är magen för stor men vi kör ändå.. ????
  • dundernina
    MålaMittHjärta skrev 2016-07-08 08:08:49 följande:

Var hos bm i tisdags och har fått tid för ställningstagande och igångsättning på söndag. Lillebror verkar ju trivas allt för bra där inne, är inne på bf+6 idag och eftersom storebror föddes på bfdagen har det varit extra tungt att behöva gå över denna gången.

Är så drygt att vänta och har nästan tappat hoppet på att det ens kommer en bebis. Men 2 dagar kvar :)

Har du begärt igångsättning? Annars väntar man väl 14 dagar eller? Men vad spännande. Hur känns det om det skulle bli så då? Förstår att det är jobbigt att behöva gå över men en bebis kommer det ju alltid ????????

Väntar otåligt här oxå. Gör för ont runt hela mellangärdet för att man ska tycka det här är kul längre. Storebror vill ha mycket av mammas uppmärksamhet nu.. pust. Tycker så synd om honom.

Lycka till imorrn
  • dundernina
    MålaMittHjärta skrev 2016-07-15 11:03:00 följande:

Pga av ivf graviditet så blir jag erbjuden igångsättning i v 41+0, de vet ju exakt när han blev till.

Jo det gick bra en lillebror kom den 10/7 kl 19:48, har vägde 3575g och var 50 cm lång. Det gick snabbt och smidigt och vi mår bra båda två :) 

Jättegrattis!!!! Va mysigt. Visste ni att det skulle bli en pojke? Häftigt alltså. Kan knappt vänta
Svar på tråden BF juli 2016