Anonym (första barnet) skrev 2015-11-13 20:31:35 följande:
hej! är i v 6+4, BF 2/7 och har lite ömma bröst men inget illamående alls :) är väldigt glad för det! väntar mitt första barn och är väldigt glad men samtidigt nervös.. tycker dagarna går sakta fram tills missfallsprocenten minskar.. är annars väldigt trött. hur ska man tänka för att inte oroa ihjäl sig ?
grattis till er alla andra som plussat! :)
Grattis till ditt plus :)
Har inga bra tips egentligen.. för jag var helt galet nervös och negativ (trodde definitivt att det skulle bli missfall) när jag väntade min son. Jag googlade och googlade om det var det minsta lilla jag kände som kunde vara fel. Och det är så vanligt att man känner så. Och veckorna till man kom in i andra trimester kändes som en evighet. Men det hjälpte lite att prata med min sambo om det och han försäkrade mig att det kommer gå bra. Och det gjorde det ju. Grejen är ju att man inte kan göra något åt det heller. Får man tidigt missfall (hade ett innan sonen) så beror det ju oftast på att just den spermie inte hade varit livsduglig, det är ju inget som du har gjort fel. Efter vi gjort kubtestet i vecka 11 och vi fick se lillen så släppte oron.
Denna graviditet är helt annorlunda. Visst har jag oroat mig stunder men nu vet man ju lite mer vad som händer i kroppen och symptom och så vidare. Sen kanske det hjälper att man inte heller har så mycket tid att tänka heller man har ju fullt upp hemma med sin tvååring..
Det här kanske inte hjälpte dig alls.. men jag finns gärna här om du vill bolla lite :)