• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Pafor22
    2013januari skrev 2016-02-01 22:04:37 följande:
    Jag får inte heller svar...
    Ne det e ju lite tråkigt men det löser sig säkert :)
  • Pafor22
    Blomma123123 skrev 2016-02-01 17:40:20 följande:
    Jag ska kolla upp detta.
    Tack va schysst :)
  • Anonym (Ettan)
    Moorii skrev 2016-02-01 21:33:53 följande:
    Ok, får kolla på det där med inlägg kanske. Har "bara" gått upp 5 kg än så länge, men det kanske gör så pass mycket skillnad? Jag har skor nu som har riktigt bra stötdämpning och jag vet det eftersom jag har känsliga benhinnor, känner inte av de alls i de här skorna. Ska ge stödstrumpor en till chans och blir inte det bättre så får det bli inlägg. Oj, ingen aning? Men borde inte vara farligt? Däremot måste man klara av den starka smaken ^^

Du kanske kan prova med ett par "snällare" stödstrumpor först. Tills du vant dig? 

Smaken är inget problem. Jag blandar ner ungefär en lillfingernagel i filen på morgonen. Det fungerar förvånansvärt bra mot inflammationer i fötter och axlar mm. Det var min ortoped som rekommenderade det för ett några år sedan. Så jag provade, och det fungerade :) Vill undvika tabletter och annat.

• bhappiii4598

Hej alla! :)

Vecka 17 nu så det går undan sakta men säkert:)

Tänkte fråga er hur mycket ni gått upp i vikt så länge? Och även hur ni alla gör med maten?

Jag har gått upp 5-6kg i vikt och får dåligt samvete..Känner mig som en flodhäst just nu även om folk i min omgivning säger att jag inte alls blivit större..så undrar om dem bara försöker vara snälla mot mig..

äter hela tiden känns det som :( förstår inte varför jag äter så mycket men jag är hela tiden hungrig! Har ni jämnt av någon förändring i eran matlust? Eller ör det bara jag som håller på och äter så här mycket?

Stor kram på er

• Anonym (Hodejj)

Hej! Måste fråga er en sak.

Min bm skickade oss på tidigt ul för att kolla om det var mer än ett barn. Blev såklart glad över det, varför inte liksom?

Väl i undersökningen kollade dom lite annat, fostervatten och mätte det ena efter det andra.

På den ul-bild man fick med sig står det NUPP. Betyder det att dom mätte nacken också? Jag visste inte de,

Men skulle verkligen bli jätteglad om man passade på att se risk för down syndrom!

Någon som varit med om liknande? Detta var för över två veckor sen och är nu i v 16

• 2013januari
    Blomma123123 skrev 2016-02-01 22:53:14 följande:

Testa att PMa er mail till Mammamia91, hon är också admin i gruppen. Hoppas det funkar :)

Inget svar där heller kanske inte meningen att man ska hänga på
  • Moorii
    bhappiii4598 skrev 2016-02-02 20:29:04 följande:

Hej alla! :)

Vecka 17 nu så det går undan sakta men säkert:)

Tänkte fråga er hur mycket ni gått upp i vikt så länge? Och även hur ni alla gör med maten?

Jag har gått upp 5-6kg i vikt och får dåligt samvete..Känner mig som en flodhäst just nu även om folk i min omgivning säger att jag inte alls blivit större..så undrar om dem bara försöker vara snälla mot mig..

äter hela tiden känns det som :( förstår inte varför jag äter så mycket men jag är hela tiden hungrig! Har ni jämnt av någon förändring i eran matlust? Eller ör det bara jag som håller på och äter så här mycket?

Stor kram på er

Senast jag vägde mig så hade jag gått upp 5,6 kg och jag är i vecka 18, så tycker också det är en del för att vara så tidigt, men börjar inse att det är väldigt olika för olika personer. Vissa säger att vikten stannar upp sen, så kanske är det det man får hoppas på!

Jag har blivit mycket hungrigare, äter en hel del mer än tidigare. Tycker själv att det mest är magen som växer och inte så mycket annat, så vet inte riktigt vart alla kilo satt sig :P men tror säkert de omkring dig är ärliga! Inte konstigt att man blir extra hungrig, finns ju någon i magen som kräver näring och behöver bilda fett :)
  • Anonym (Ettan)

Nu är det många funderingar på en gång. Känner att jag måste börja fundera på en del saker nu. Jag tycker inte om att vara oförberedd. ;) v 16 nu så det är gott om tid, men en del saker berör inte bara min lilla familj utan även min arbetsgivare mfl. 

1. Hur långt innan BF ska man gå hem om man har ett tungt arbete? bör man ta dom där två månaderna eller ska man satsa på att vara kvar så länge man kan och kanske bli sjukskriven när det inte går alls...?
    2. Vilken barnvagn ska man satsa på om man har ett aktivt uteliv (naturen, inte stureplan ;) )? Med många ojämna vägar/stigar. Jag vet bara att jag vill ha en vagn med stora fasta hjul. Inga "kundvagnshjul". Det måste gå att köra i snö, lera, grus, gräs och på asfalt. Alla underlag med andra ord. Bra rymlig korg, bra sufflett som skyddar mot vind och annat. 
    3. hur länge ska man vara mammaledig? Ett år, mer eller mindre?
    4. hur länge ammar man? Jag vet att det är olika, men vad ligger medeltalet på? 
    5. ska man gå från 100% mammaledig till 100% jobb efter ledigheten eller ska man ta det successivt? 

Hur tänker ni? Jag är förvirrad ;)