Inlägg från: Pafor22 |Visa alla inlägg
  • Pafor22

BF juli 2016

Hej. Plussade förra måndagen och är enligt gravidappen i v. 6 (5+2).
    Är otroligt glad och mår ok. Ömma bröst och bröstvårtor. Lite svullen och gasig och huvudvärk och halsbränna stundom.
    Ska till mvc på hälsosamtal nu på torsdag och sedan UL den 17/12. Längtar och är nervös.
    Det är sån melankoli, lyckan är ju så stor efter flera års försök men oron är också stor. Är det någon mer än jag som liksom dödsglor på toapappret när man varit på toa och tror att man inte är gravid längre. Jag ska försöka med hela min själ att släppa oron och bara vara glad! :) Bf: slutet av Juli.

• Pafor22

Anonym Loppan. Vet inte tigit hur man citerar.
    Vad jag är glad för din/er skull :)
    Man vågar ju knappt tro det, hur långt gången är du?
    Oxå gjort ivf!

• Pafor22
    Moorii skrev 2015-12-01 14:56:45 följande:
    Stirrar alltid på toalettpapperet :P ibland har jag sån mensvärk att jag tror att det kommit nåt, men icke. Alla är nog oroliga, mer eller mindre :) hoppas det går bra på ultraljudet! Vi har vårat på måndag, vill bara att tiden ska gå superfort nu!
    Det känns iaf bra att inte vara ensam och att känna sig helt tokig ;)
    Jag vet med mensvärken, jag har nästan hela tiden att det sticker eller ömmar.
    Åå va roligt, på måndag.
    Hur långt gången är du:ni?
  • Pafor22
    Anonym (Loppan) skrev 2015-12-01 15:03:43 följande:
    Det finns en liten länk ovanför inlägget där det står "citera" ;)

Jag är i v7+2 idag. Var på vul i fredags och såg ett tickande hjärta så nu vågar man hoppas lite mer :)
    Hittat citera :)
    Då är du 1 vecka innan mig!
    Fick du tidigt vul för att du ville eller är det standard? :)
    Längtar också efter det, tror som du säger att det känns "mer" då :)
  • Pafor22
    Moorii skrev 2015-12-01 15:10:36 följande:
    Det är du absolut inte ;)

Ja, vi kan liksom inte riktigt vara glada förrän vi vet att det finns något om lever där inne, lite mer försiktiga denna gång. Jag är i vecka 8 (7+0), så det borde definitivt synas något på ul. Sjukt nervös!

Hoppas verkligen ultraljuden blir en positiv upplevelse för oss båda :)
    Ja verkligen :)
  • Pafor22
    Anonym (Carro) skrev 2015-12-01 15:06:04 följande:

Hat oxå gjort ivf och tok nervös tittar konstant på pappret och springer på toa ofta bara för att kolla

Hur långt gången är du? :)
  • Pafor22
    fastfrusen skrev 2015-12-06 16:50:36 följande:

8+0 idag, tiden går ändå snabbt! Ska på något slags ultraljud på tisdag, är så nervös och hoppas att där är en bebis.. man såg ju inget foster 6+0 utan bara hinnsäck + gulesäck! 

Vad gäller gravsymtom så har jag fått ont i brösten i typ första gången i mitt liv, gör mest ont i trappor/gång samt när man ska vända sig på natten huuuu... Är komatrött och mår konstant lite illa och ännu mer när blodsockret sjunker. Skäller på mannen var och varannan kväll också, det är det symtomet han märker mest :P

Åhh hoppas där är en liten bebis, så jag vågar ringa barnmorskan och boka tid för inskrivning samt KUB privat..

Varför kub privat?
  • Pafor22
    fastfrusen skrev 2015-12-06 17:47:10 följande:
    Är under åldersgränsen för landstingets kub-test!
    Jaha oki. Ja just det vissa landsting har ju inte det som regel. Vilken tur att det fanns en privat ni kunde vända er till :)
  • Pafor22
    moja skrev 2015-12-11 13:38:10 följande:

Alltså detta illamående :O trodde nästan jag skulle kräkas i matbutiken idag :( men vi var på inskrivning i onsdas, och då sa vår bm åt min man (medan jag var och tog urinprov) att det är goda tecken att jag mår illa och har så ömma bröst, för det tyder på att barnet mår bra..att det är normalt.....

Så jag borde väl vara tacksam för mina kräkreflexer varje gång jag öppnar kylskåpet ;)

Någon som hört något liknsnde påstående?

Förlåt, men det är ju inte så trevligt att skriva att det är ett gott tecken på att bebisen mår bra för att brösten ömmar och man mår illa..
    Graviditetstecken är HELT individuella! En del mår jättedåligt och en del inte.. Så enkelt är det.
    Det här är väl en grupp för att peppa varandra och Inte för att skapa oro hos dom som kanske inte mår illa eller har ömma bröst!
    Man kanske bara kan tänka på vad och hur man skriver det för att jag tror att många känner onödig oro för dessa inlägg.

Självklart hoppas jag att allas graviditeter håller och blir härliga små bebisar :)
  • Pafor22
    Väntande skrev 2015-12-11 19:08:57 följande:
    Det var väl ändå lite hårt!? Hon skrev att hennes bm sagt att det var ett gott tecken och undrade om fler hört det påståendet.

Jag tror alla är medvetna om att alla graviditeter ser olika ut, vissa mår illa och vissa inte bland annat. Jag har blött under denna graviditet, vilket har varit otroligt skönt att skriva om här och få stöd och kommentarer om. Jag tycker snarare att vi i gruppen ska vara öppna för varandras olika graviditeter och det som kommer med det, att öppet kunna ställa frågor som någon annan kanske känner igen sig i.

Till moja: min bm sa likadant om illamåendet, men under min första graviditet så minns jag inget om att jag mådde illa. Jag har dock hört att man skulle må extra illa vid tvillingraviditet eller om man väntar en flicka. Det sistnämnda är nog en myt :P
    Skulle inte kalla det hårt :)
  • Pafor22

Hej igen.

Finns det möjligtvis någon fb-grupp att gå med i för Bf juli 2016?

Skulle vara roligt

• Pafor22
    Blomma123123 skrev 2016-01-31 09:26:25 följande:
    Kolla 4-5 sidor bak i tråden så kan ni se hur ni ska göra för att gå med i den hemliga bf juli fb-gruppen :)
    Hej. Går ju inte, inget svar :(
  • Pafor22
    2013januari skrev 2016-02-01 22:04:37 följande:
    Jag får inte heller svar...
    Ne det e ju lite tråkigt men det löser sig säkert :)
  • Pafor22
    Blomma123123 skrev 2016-02-01 17:40:20 följande:
    Jag ska kolla upp detta.
    Tack va schysst :)
Svar på tråden BF juli 2016