Väntande skrev 2016-02-23 12:51:15 följande:
Usch! Var så länge sen jag skrev här nu, men jag följer det alla läser dagligen :P
Känns som att det sa pang i vecka 20 - så var man stor å rund! Känner bebisen röra sig varje dag nu, det känns lyxigt när det förut kunde gå någon dag emellan sparkarna. Börjar äntligen känna att jag orkar göra saker fysiskt, så jag försöker samla på mig lite hushållspoäng innan jag blir för tung å sambon får ta över igen! Haha!
Någon annan som upplever att hungern ökat runt vecka 20?? Helt plötslig så är jag så hungrig! Försöker att inte äta mer än vad man ska, men jag har ätit två lunch varje dag ... Men mindre middag iof. Är så hungrig vid fyra så jag blir helt utmattad, och mellanmål mättar inte.
En vanlig dag äter jag:
07:00 ett glas juice och massa vatten
08:00 2-3 smörgåsar med ost och ett stort glas vatten
12:00 lunch, en normalstor portion och ett stort glas vatten
16:00 en andra lunch, också en normalstor portion
19:40 middag, lite mindre än en normalstor portion
Mellan alla mål så dricker jag mycket vatten och det åker även ned någon frukt eller extra smörgås per dag. Jag brukar inte bry mig om min vikt för jag äter väldigt bra mat och ligger alltid på ungefär samma vikt, men nu går jag ju upp hela tiden och det är svårt att avgöra om det är en hälsosam stigning IOM graviditeten!
Hej,
Det var ett tag sedan jag skrev här också. Har försökt läsa ikapp mig lite men det är svårt :) Får vara här oftare nu i stället.
Jag är i v22 och tycker också hungern har ökat. Eller jag blir liksom illamående om det går för länge emellan. Jag tar en frukt/smörgås emellan målen.
MIn mage har växt jättemycket. Detta är mitt tredje barn (med några år emellan) och magen känns som när jag var i v30 med min minsta. Tydligen kan de växa mer ju fler graviditeter.
Ja det är mysigt och skönt att känna bebis varje dag. Hens sparkar känns på utsidan, alltså inte bara de där rörelserna inuti. Ena stunden känns det mot revbenen, för att sedan kännas längst ner i magen :)