Inlägg från: EmmelieHSTD |Visa alla inlägg
  • EmmelieHSTD

BF juli 2016

Nu har jag fått bokat en tid för tidigt ul då vi i våras tyvärr drabbades av ett utomkvedshavandeskap.. Hoppas att graviditeten sitter som den ska denna gången!! Den 22/12 smäller det och kan knappt vänta tills vi får se vad som finns där inne :) <3

• EmmelieHSTD
    hangonasec skrev 2015-12-04 09:47:38 följande:
    puff! Välkommna till vår härliga grupp :)
    Är den hemlig så att ingen av ens vänner ser att man gått med i den? Vi har inte berättat för någon än och vill inte förstöra det genom Facebook
  • EmmelieHSTD
    Septembermorsa skrev 2015-12-06 17:39:55 följande:

Tänkte joina jag med då!

Dags för andra barnet som är beräknad att anlända 22/7, men det datumet tar jag med en nypa salt. Min son kom 15 dagar efter utsatt datum.

Jag har läst här att det är flera som ska/har hjort VUL, hur kommer det sig? Man får väl "bara" ett i vecka 18 fortfarande (om allt tyder på att allt är bra där inne förstås). 

Jag ska också göra vul pga utomkveds i våras. Väntar första barnet, hoppas hoppas hoppas att vi får se en liten ärta på rätt plats denna gången!
    Vul planerat den 22/12, om allt ser ut som det ska så berättar vi för familjen på julafton :)
  • EmmelieHSTD
    Mymlann skrev 2015-12-09 16:47:44 följande:

Jag lämnar gruppen idag, konstaterat MA igen, skulle varit v 7+2. Lycka till ni andra!

Styrkekramar <3
  • EmmelieHSTD

Idag är det dop för min systers lilla, vilket betyder att hela min familj kommer vara samlad. Kommer ju inte alls bli svårt att inte säga något
    Gick in i vecka 8 igår (7+1 idag), så vi får hålla oss liiiiite till innan vi berättar!

Här är för övrigt också illamåendet som regerar. Men nu har jag nästan börjat få kläm på hur jag ska hantera det.. Måste småäta nästan hela tiden. Är dock typ inte sugen på någonting, har nästan snarare avsmak för allt! Hur är det för er andra, är ni sugna på något speciellt?

Ha en go helg allihopa! :)

• EmmelieHSTD

Nu är det nog kört för vår del :(
    Får lite rosa-aktigt på pappret till och från sedan igår när jag går på toa. Har inte haft något ont än så länge men känner på mig att detta kommer gå åt skogen. Magkänslan säger det..

Det tog så lång tid för oss att komma över vårt utomkveds i våras och nu vet jag inte hur vi ska klara av detta också, rent psykiskt..
    Känns som att det inte är meningen att vi ska få barn :,(
    Hoppas såklart på det bästa, trots att man knappt vågar..

• EmmelieHSTD

Åh vilket lyckorus!! Är precis hemkommen från vul (har tidigare haft utomkveds) och idag fick vi se vår lilla bebis med tickande hjärta för första gången!!
    Vilken känsla, denna gången sitter graviditeten som den ska i livmodern och allt såg bra ut! Blev dock bakflyttade 2 dagar (8+2 nu) men vad gör väl det när man fått se att bönan mår bra där inne <3
    Nu håller vi tummarna att du stannar där inne <3 :)

• EmmelieHSTD

Nu har vi varit på inskrivning (är i v. 11+5, lite sent..?).
    Fick bokat rul till 22/2, längtar såååå mycket!! Så nu är det 5 långa veckors väntan tills vi får se lilla bebis :) och lite glukosbelastning innan dess.. Någon annan som gjort det?

• EmmelieHSTD
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-15 15:46:26 följande:
    Hej hade min inskrivning i v 12 +1 fast skulle egentligen haft det innan jul i v 11 men fanns inte någon tid som passade. För mig har det kvittat egentligen, men huvudsaken man får en inskrivning så man får ett rul :)
    Är 3 veckor idag till vårt rul, längtar som tusan.

Ska du göra en tidigt glucosbelastning? Har gjort det en gång med sonen och glöm inte citronen !!! Tyckte inte det var så vidrigt som jag trodde (både syrran, kompisar och svägerskan berättade hur hemskt det var..) Det som var jobbigast enligt mig var att inte få äta frukost.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Åh vad mysigt!! Jag hoppas själv att tiden går fort fram tills rul :)

Ja jag ska tydligen göra glukosbelastning 2 gånger, en gång nu och en gång i vecka 32. Min syster har diabetes så det är därför jag måste göra det
    Va, citron? Det är nog något jag missat
  • EmmelieHSTD
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-15 15:46:26 följande:
    Hej hade min inskrivning i v 12 +1 fast skulle egentligen haft det innan jul i v 11 men fanns inte någon tid som passade. För mig har det kvittat egentligen, men huvudsaken man får en inskrivning så man får ett rul :)
    Är 3 veckor idag till vårt rul, längtar som tusan.

Ska du göra en tidigt glucosbelastning? Har gjort det en gång med sonen och glöm inte citronen !!! Tyckte inte det var så vidrigt som jag trodde (både syrran, kompisar och svägerskan berättade hur hemskt det var..) Det som var jobbigast enligt mig var att inte få äta frukost.
    Och ja, det är att inte få äta något från kl 20.00 dagen innan som jag fruktar mest med tanke på hur illamående jag är på morgonen just nu.. Men får hålla tummarna att det går vägen :)
  • EmmelieHSTD
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-15 18:02:22 följande:
    Du får pressa ner en halv citron i sockerlösningen för att det ska smaka mindre blä (så ett tips glöm den inte, en kompis till mig glömde och det smakade uhhhhh)

Ja hoppa tiden går fort till rul :)
    Jaha, haha då ska jag inte glömma citronen, det kan jag lova!! :)
  • EmmelieHSTD

Nu är den där hemska glukosbelastningen gjord! Fy och blä, godare frukost har jag ju fått i mig ;) men mitt glukosvärdet låg inom det normala så det är ju skönt iaf!

Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att jag kommer klara av att göra det en gång till.. De får hellre sticka mig i fingret dagligen om de vill det! Höll på att kräka upp sockerlösningen flera gånger och mådde så sjukt illa..

Ni andra som gjort detta, har ni också varit tvungna att göra det 2 gånger trots att det var normalt första gången?

• EmmelieHSTD
    Maka94 skrev 2016-02-08 05:07:45 följande:

Håll tummarna alla! Idag ska vi på vårt första ultraljud, RUL. Legat vaken sen klockan 4, och vi ska inte dit förens i eftermiddag. Blir en lååång dag på jobbet idag hehe :)

Åh vad spännande!! Vi har vårt om 2 veckor, den 22/2. Lååång väntan tills dess tycker jag!
    Hör gärna av dig hur det gick!
  • EmmelieHSTD

Finns det fortfarande någon chans att gå med i någon Facebook-grupp?
    Annars kanske här finns fler som vill vara med och skapa en ny för oss som ännu inte är med i någon? :)

• EmmelieHSTD

Igår var vi på rul, åh denna lycka!! Men bebis vart lite liten så vi blev bakflyttade 3 dagar till 2/8.. Hoppas det är ok att vara kvar i denna gruppen ändå?

Ska tillbaka för nytt rul om 1-2 veckor då hon inte fick riktigt alla mätningar som hon ville ha, men det klagar vi inte över. Då får vi ju se vår lilla böna en gång till

Det hon kunde se såg iaf bra ut, så det är ju skönt. :)

• EmmelieHSTD
    Moorii skrev 2016-02-23 11:05:16 följande:
    Härligt!! :) vi blev också flyttade bakåt, en hel vecka! Klart, jag tycker du är mer än välkommen att stanna kvar :)

Haha, nä det förstår jag, supermysigt att få se lillen fler gånger :) Jag gick med på att medverka i en studie om ifall livmodertappens längd påverkar att barnet föds för tidigt, och när jag ska tillbaka om fyra veckor så sa hon att jag skulle få se bebis också :D det tackar man inte nej till ;)
    Men åh, härligt att vara med i en studie för att vara till hjälp och som dessutom gör att man får kika på bebis lite fler gånger än vanligt!! Säger man ju inte nej till. :)
    Så den 7/3 är det dags för nästa ul, längtar sååå mycket redan även om vi fick se den lille igår..
  • EmmelieHSTD
    Moorii skrev 2016-02-23 12:36:32 följande:
    Vet hur du känner det! Önskar man kunde få kika lite varje dag. Tydligen fick Tom Cruise och hans ex göra det, då han anlitade en bm och hade ul-maskin hemma, fast han är ju galen också :P vi vanliga dödliga får vara glada för det vi får :)

Tog ni reda på vilket kön det var? Vi ville gärna veta för att lära känna den lille i magen lite bättre.

Spännande! 21/3 för min del :)
    Haha herregud, de rika de kan! kanske ska vara glad att man är vanlig dödlig ändå ;)

Nej vi tog inte reda på könet, det får bli en överraskning i augusti :)

Nu får vi båda hålla ut tills nästa ul då ;)
Svar på tråden BF juli 2016