Inlägg från: fastfrusen |Visa alla inlägg
  • fastfrusen

BF juli 2016

Jag hoppar in här! Plussade imorse på 3+5!

Opererades för ett x i slutet på augusti och fick ta bort ena äggledaren så detta var första försöket efter operationen, men ett år sen vi började försöka på riktigt med första barnet. Så nervös och orolig för att det inte ska sitta på rätt ställe. Kommer antagligen få göra ett tidigt VUL i vecka 6 för att iaf bekräfta att hinnsäcken sitter i livmodern.

Sambon vet inte om det än för han är utomlands, och jag reser till honom imorgon och köpte ett paket med två par små söta strumpor idag som han får öppna!

Är det för övrigt vanligt att man känner, inte smärta, men "dragningar" i nedre delen av magen såhär tidigt? Tycker inte jag hade det förra gången. 

• fastfrusen

Jag ringde direkt mamma för sambon inte var hemma. Samma dag berättade jag för några av de vänner som visste om det förra gången när jag hade mitt x. Känner att om något går fel igen så vill jag ha deras stöd :) Ska berätta för sambon ikväll :) Syskon väntar jag med tills jag sett att det sitter rätt så de slipper oroa sig!

• fastfrusen
    5+0 idag, tog ett nytt gravtest bara för att se att man verkligen är gravid :P Tror inte jag haft så mycket symtom ännu, har dock blivit magsjuk i helgen så har varit extremt illamående och kräkts konstant.. Alltså, om man mår så illa snart pga grav... hujedamig... För övrigt har jag känt mig trött och sambon har klagat på humörsvängningar.

Har inte lyckats få tag på bm när jag varit utomlands, så ska ringa henne imorgon om ett tidigt vul. Vill ju helst ha det imorgon eller tis, reser igen på ons.. Om det nu är ett nytt x vill man upptäcka det tidigt så inte andra äggledaren behöver tas bort också. Förra sprack i 7+6 och det blev akut operation med massa blod i magen.. Läkaren som opererade mig sa att jag skulle gå till gynakuten o tvinga dem att undersöka, men det känns väl dumt om man mår okej?
  • fastfrusen

Jag mår inte bra just nu :( Ringde KK och har inte fått tid för tidigt ultraljud förrän 8/12 då jag är i vecka 9, och vid den tiden förra grav hade jag redan spruckit och blivit av med min äggledare. Är ju helt orimligt att jag ska vänta så länge och riskera att bli av med min sista äggledare?? Bröt ihop på telefonen pga hormoner, men inget de kunde göra något åt.. 

Vill inte vara besvärlig men just nu lutar det åt att jag åker till gynakuten imorgon och vägrar gå därifrån förrän de kollar med VUL om där finns en hinnsäck i livmodern, jag vet att man inte kan se så mkt mer i 5+2 men det är allt jag vill se för då sitter det på rätt ställe. Kommer bryta ihop på gynakuten också om de inte förstår :( 

• fastfrusen
    2013januari skrev 2015-11-16 09:30:21 följande:
    Förstår dig.. Finns det kanske något privat ställe i närheten av din stad?
    Tänkte inte ens på privata alternativ för var för upprörd.. ringde privat gyn och fick tid nästa onsdag dvs 25/11 så det känns mycket bättre än om 3 veckor :) De förstod precis att jag var orolig osv. Kommer då vara i 6+3 och sprack i 7+6 förra gången. Men har inte haft några blödningar eller flytningar nu så hoppas det sitter rätt..
  • fastfrusen

Å

Hoppas7910 skrev 2015-11-19 10:36:54 följande:

Hoppas det gick bra på VUL idag!

Ska själv på ett nästa onsdag, lång väntan dit.. Men då kommer jag bara vara 6+4

Åh vi ska också på VUL nästa onsdag i 6+3, så jättespännande och nervöst!!
  • fastfrusen
    Hoppas7910 skrev 2015-11-19 11:15:42 följande:
    Åh men då är vi ju nästa på samma dag! Vad kul!

Räknat efter sista mensen är jag då på 6+4 men man vet ju aldrig säkert!

Mitt är på morgonen så jag slipper vänta hela dagen ????

Hoppas, hoppas dem ser små hjärtslag på oss båda!

Får jag fråga var du bor?

Vi gör VUL:et i Helsingborg.
    Ja roligt! :) Mitt är också på morgonen, i Lund. Visste inte att man kunde se hjärtat slå så tidigt! Första barnet för oss :)

Jag är mest orolig för att de inte kan se något i livmodern, vill inte ha ett nytt x. Sen är jag väldigt osäker på om fostret verkligen lever, känns som att det inte kommer gå vägen. Jättemärklig känsla och jag antar att man inte kan lita på den, men ja, tycker inte jag har några symtom. Men den absolut viktigaste är att de kan se något i livmodern så jag slipper bli av med andra äggledaren!
  • fastfrusen

Också 6+0 idag enligt äl :) Men fick ont på höger sida långt ner igårkväll som höll i sig till idag, och eftersom jag hade x för snart 3 månader sedan ringde jag gynakut som sa att jag skulle komma in på en undersökning.

Väl inne kunde läkaren inte se något i livmodern, och jag blev så jävla rädd för att jag skulle bli tvungen att ta bort min andra äggledare också. Men resten av KK var nedstängt så vi gick till ultraljudsmottagningen där de hade mycket bättre apparater och direkt kunde hon se en hinnsäck på 7mm och en gulesäck i livmodern! Blev så lättad att jag började gråta!

Man såg inget foster, och det kan vara så att jag är tidigare gången eller att det inte blir en liten bebis men alltså just nu känns det bara så skönt att det kunde sätta sig på rätt ställe!!!

Har redan ett VUL inbokat på onsdag privat men det känns väl som att man kan avboka det nu? Kommer ju inte hinna hända så mycket på några dagar, och särskilt inte om deras apparat också är kass? Hur hade ni gjort?

• fastfrusen
    Väntande skrev 2015-11-22 16:33:12 följande:
    Jag var in på 5+6 och såg ungefär samma, läkaren sa redan innan hon gjorde vul att man kommer bara kunna se gulesäcken och hinnsäcken. Hon sa också att man brukar aldrig boka in vul före vecka 7+ när man ska kunna se embryot eller hjärtaktivitet.

Så det låter helt normalt. Svårt å veta om dom ser något på onsdag, ibland så hinner det ju hända en massa men det är inte säkert. Jag hade nog nöjt mig med att dom sett att graviditeten finns kvar nu och kanske boka om besöket så du kan göra det å få se att hjärtat slår?
    Japp, jag ringer och avbokar imorgon :)
  • fastfrusen
    Hoppas7910 skrev 2015-11-23 12:02:57 följande:
    Vad skönt att höra att det sitter rätt! Härligt!

Har du avbokat VUL:et på onsdag?

Jag hade nog tusan inte kunnat låta bli.. Det kan ju hända mkt på bara några dagar :)
    Åh alltså jag vet men jag tänker som så att jag skulle lika gärna kunna vara i 5+något på onsdag också, och ser man då inte något mer kommer jag inte vara klokare, och måste ändå göra ett VUL om några veckor! Så tänker att väntar jag 2 veckor och inte ser ett litet foster med hjärtslag då så vet man liksom att det inte blev som det skulle.. Och trots att man kollar i vecka 9 kan hjärtat sluta slå närsom. Tänker att jag inte kan gå runt och vara jätteorolig hela tiden för då hade jag kunnat köpa en ultraljudsapparat och ha här hemma i sovrummet ;)

Får försöka chilla och tänka att det är bra att det satt i livmodern åtminstone!
  • fastfrusen

8+0 idag, tiden går ändå snabbt! Ska på något slags ultraljud på tisdag, är så nervös och hoppas att där är en bebis.. man såg ju inget foster 6+0 utan bara hinnsäck + gulesäck! 

Vad gäller gravsymtom så har jag fått ont i brösten i typ första gången i mitt liv, gör mest ont i trappor/gång samt när man ska vända sig på natten huuuu... Är komatrött och mår konstant lite illa och ännu mer när blodsockret sjunker. Skäller på mannen var och varannan kväll också, det är det symtomet han märker mest :P

Åhh hoppas där är en liten bebis, så jag vågar ringa barnmorskan och boka tid för inskrivning samt KUB privat..

• fastfrusen
    Pafor22 skrev 2015-12-06 17:41:45 följande:

Varför kub privat?

Är under åldersgränsen för landstingets kub-test!
  • fastfrusen
    Septembermorsa skrev 2015-12-06 17:39:55 följande:

Tänkte joina jag med då!

Dags för andra barnet som är beräknad att anlända 22/7, men det datumet tar jag med en nypa salt. Min son kom 15 dagar efter utsatt datum.

Jag har läst här att det är flera som ska/har hjort VUL, hur kommer det sig? Man får väl "bara" ett i vecka 18 fortfarande (om allt tyder på att allt är bra där inne förstås). 

Välkommen hit :)

Jag gör tidigt VUL för att jag haft utomkveds innan!
  • fastfrusen

Var på UL idag, inte VUL, och i livmodern kunde man se en blobba som daterades till 7+5-6 (enligt äl är jag i 8+2 idag) så det stämmer ju ganska bra! Några dagar hit eller dit är ju okej! Och det viktigaste - man såg det lilla hjärtat som slog :) En milstolpe avklarad! 

Nu ska jag imorgon ringa bm och boka inskrivning och försöka ta reda på bästa tiden för KUB! Visst är det så att man lämnar blodprover innan? Åh. Nu vågar man börja hoppas litegrann!

• fastfrusen

Beklagar till er där det inte gått vägen :( känner själv att orosnivån är ganska hög eftersom föregående o enda tidigare grav slutade i X och borttagen äggledare o även om det är tidigt är det ändå jobbigt att gå igenom en förlust.

Jag är i 11+4 idag och ska göra KUB till helgen, är ofantligt nervös o vill att bäbis ska leva och må bra! Mår inte lika illa som tidigare men mina bröst värken fruktansvärt o är fortfarande jättetrött.. Kan inte tänka klart efter 16 på dagarna. Äter bara fisk och potatis också, mår illa på tanken av annat kött och köttfärsås luktar koavföring!

m de
  • fastfrusen

Har nu gjort kub o allt såg bra ut! Så häftigt att det faktiskt ser ut som en liten människa redan! Blev framflyttad 4 dagar så är 13+1 idag, och nu imorse började jag må jätteilla och har hulkats hela morgonen o hängt över toaletten.. Har mått illa tidigare men inte kräkts och tycker det är lite sent påkommet med värre illamående o kräkningar nu? Så är orolig för kräksjukan, gah.

• fastfrusen

Alltså jag är så trött! Är i v 14+5 och somnar nästan ståendes redan på fm så trött jag är! Tog Hb hos barnmorskan som var på 105 så blev tillsagd att börja äta Niferex för att få upp det.. Sover jättedåligt också, vaknar flera gånger och vaknar tidigt.. Är det någon annan som fortfarande känner sig som 200 år gammal? Järnbrist är ju vanligt, men är det vanligt att man sover dåligt redan??

Svar på tråden BF juli 2016