Fler som håller på att få mf just nu?
Hur mår ni? Jag bara gråter och ylar här hemma. Hade tänkt gå och jobba i väntan på att den stora blödningen kommer men fick ge upp det. :(
Hur mår ni? Jag bara gråter och ylar här hemma. Hade tänkt gå och jobba i väntan på att den stora blödningen kommer men fick ge upp det. :(
Tack alla! Början av september är det beräknat. Det här kanske låter jättetöntigt men en grej jag testade både när vi försökte och sen jag blev gravid var att vara varm om fötterna hela tiden. Läste att det var något gammalt knep. Slutade även helt med kaffe då jag också läst att koffeinet kan bidra till tidiga missfall. Förmodligen bara en massa skrock men för mig kändes det skönt att göra något (förutom att försöka pricka ägglossningen).
Ankan - vad tråkigt! :( Håller tummarna för er alla nu.
Tack för tipset. Är alltid kall om fötterna :/ även om det är varmt ute så blir jag lätt kall om fötterna. På med raggisar nästa cykel! (Y). Känner att jag testar typ vad som nu.
Härligt med ett septemberbarn :) Kan säga att september är en riktigt bra månad att födas i ;)
Jag har just kommit hem efter konstaterat missfall...
I fredags fick jag en slemmig ljus flytning men det var som en strimma blod i... I söndags en kladdig flytning med lite brunt. Igår (tisdag) bruna flytningar som höll i sej hela kvällen och sen nu idag fortsatte till röd mensliknande blödning...
Jag har just kommit hem efter konstaterat missfall...
I fredags fick jag en slemmig ljus flytning men det var som en strimma blod i... I söndags en kladdig flytning med lite brunt. Igår (tisdag) bruna flytningar som höll i sej hela kvällen och sen nu idag fortsatte till röd mensliknande blödning...
Tack för tipset. Är alltid kall om fötterna :/ även om det är varmt ute så blir jag lätt kall om fötterna. På med raggisar nästa cykel! (Y). Känner att jag testar typ vad som nu.
Härligt med ett septemberbarn :) Kan säga att september är en riktigt bra månad att födas i ;)
Ja, nu blir det förhopningsvis varmt ute ändå så man slipper frysa om fötterna! :)
Är också född i september men tror att bebisen kommer lite före.
Har fått höra kommentarer att oj vad jobbigt att vara gravid över sommaren osv men jag vill bara skrika ut hur glad jag är över att få uppleva det - får väl svettas som en gris i några månader, det gör inget! Jag tar det så gärna om allt går bra.
Hoppas det inte känns jobbigt att läsa detta för er. Jag vill verkligen inte bidra med negativa känslor. Missfallet är fortfarande en av de starkaste upplevelser jag varit med om och värsta. Tänker ofta på den dagen när allt kom ut (även lilla bönan som skulle blivit mitt barn) och tror nog att den 15/12 alltid kommer att vara ett svart datum i min kalender.
Kram
Här är det bra men har inte lyckats bli gravid igen efter mfet i nov förra året. Får väl se om det blir något alls i år. Men nu tror jag att jag skiter i det ett tag och fixar andra saker i mitt liv istället.
Jag har haft mf i april igen.. Efter många försök.. Nu har jag första mensen efter mf och skal väl försöka igen... Ser gravida överallt och jag försöker tänka bort dom. Många här runt som får både 3-5 barn på kort tid..
Jag har haft mf i april igen.. Efter många försök.. Nu har jag första mensen efter mf och skal väl försöka igen... Ser gravida överallt och jag försöker tänka bort dom. Många här runt som får både 3-5 barn på kort tid..
jag hoppas alla här får sina efterlängtade plus snart.. O att det inte blir fler mf... Håller tummar
Hej hoppar in här!
Har inga barn sedan innan och nu har vi försökt i ca 4-5 månader. Fick tre plus och var orolig att det var fel på testerna men till slut lugnade jag mig och var jätte glad. Sedan kom blödningen några dagar senare, var endast i v.5 men tyckte det var jätte jobbigt.. Sambon jobbar borta så är själv (även om jag kan prata med honom i telefonen) vilket gör det ännu jobbigare.. Sen att min vän tjatar om att stressar man/ är orolig kan kroppen stöta ut barnet och att jag inte borde ha stressat gör det ännu ännu värrre.. Så nu har jag skapat mf, vet att det låter absurt men när hon säger sådant så får man den känslan ändå. Är det normalt att bli ledsen för missfall så tidigt? Någon annan?
Hej hoppar in här!
Har inga barn sedan innan och nu har vi försökt i ca 4-5 månader. Fick tre plus och var orolig att det var fel på testerna men till slut lugnade jag mig och var jätte glad. Sedan kom blödningen några dagar senare, var endast i v.5 men tyckte det var jätte jobbigt.. Sambon jobbar borta så är själv (även om jag kan prata med honom i telefonen) vilket gör det ännu jobbigare.. Sen att min vän tjatar om att stressar man/ är orolig kan kroppen stöta ut barnet och att jag inte borde ha stressat gör det ännu ännu värrre.. Så nu har jag skapat mf, vet att det låter absurt men när hon säger sådant så får man den känslan ändå. Är det normalt att bli ledsen för missfall så tidigt? Någon annan?
Tack så mycket, jo jag förstår det egentligen men blir jobbigt när en nära vän som har barn sedan innan constant påpekar detta. Tror inte hon menar illa vid detta men blir fel.
Ja det känns faktiskt lite bättre av det, sen är det bara at försöka igen! Tack för svar!:)
Hej hoppar in här!
Men oj, hon har ju helt fel din kompis! Lyssna inte på henne, snälla! Kram och hoppas att det går vägen nästa gång. Jag sörjer fortfarande mitt missfall en del men tänker att bebisen jag har i magen nu inte skulle kunna komma om det inte vore för missfallet. Jag hoppas verkligen att det går bra för er alla snart, på riktigt.
Är gravid igen nu... Håller tummen att det ska gå hela vägen Har kört med progesterall krämen denna gång.. Fick tips om den vid förra mf...