Fler som håller på att få mf just nu?
Hur mår ni? Jag bara gråter och ylar här hemma. Hade tänkt gå och jobba i väntan på att den stora blödningen kommer men fick ge upp det. :(
Hur mår ni? Jag bara gråter och ylar här hemma. Hade tänkt gå och jobba i väntan på att den stora blödningen kommer men fick ge upp det. :(
Vill bara flika in några uppmuntrande ord. När jag frågade barnmorskan om hur snabbt man kan försöka igen sa hon att vissa menar att man ska vänta en hel cykel så att kroppen får läka men att många kommer till henne gravida och säger att senaste mens var ett missfall, så det kan gå snabbt. Även om det inte blir exakt så för oss här hoppas jag verkligen det går fort.
Så himla fint ändå för övrigt att hitta forum där folk är snälla mot varandra på nätet.
Jag har två barn som tur är. Det är tack vare dom jag orkade reda mig upp varje dag. Jag har svårt att bli gravid som det är och jag fick kämpa mig till alla tre graviditeter. Så nu får vi se hur länge vi ska behöva kämpa denna omgång.
Gör det som du orkar och måste men känner du att du inte orkar så tycker jag att du ska ställa in. Det är tungt o jobbigt. Jag tyckte det var tungt att alla andra pratade om hur bra deras liv var hela tiden när jag själv ältade mitt missfall om o om igen. Många säger ju att det inte var en bebis att det bara var lite celler som kommer ut. Men när man fått barn så vet man ju hur resultatet blir. Jag hade jättesvårt för de för jag såg ju det som att jag förlorat mitt barn i jordgubbsstorlek.
Vad bra att du gör något för din skull Det blir en liten distraktion
Kände exakt likadant! Har en dotter och den graviditeten var typ orosfri, inga tankar på missfall whatsoever. Nu andra graviditeten blev jag oroligare än någonsin! Kände inget alls typ. Tog cb digital som visade fel veckor, visade för lite veckor för veckan jag var. Googlade och såg att det inte brukar vara så positivt. Detta var två veckor innan blödningarna. Mådde SÅ dåligt. Tog nytt cb, samma resultat. För få veckor. Fattade att det stannat av men hoppades in i det sista :/
Hoppas symtom kommer i våra nästa graviditeter, även om det inte är någon garanti så kan det ju lugna lite iaf.
Jag har två barn redan och har haft tre missfall men jag inbillar mig att jag inte alls känt någon skillnad i början. Båda mina graviditeter har varit enkla på så vis att jag inte spytt och haft mig. Jag har mest bara varit trött och hungrig och det var jag nu med. Hann gå upp två kilo de åtta veckor jag var "gravid" i september och oktober och trodde det var ett gott tecken, men det var det tydligen inte. :(
Å kul ja BIM blir nog 29/30 Bara att hålla tummarna för oss nu då
Hur går det för er? Jag har avverkat både bebisträffar och barndop och det har faktiskt gått över förväntan. Jag är nog i acceptansfasen nu såhär en vecka efter missfallet. Berättade för mina föräldrar ikväll och blev såklart ledsen men det är redan liite lättare att hantera och nu har jag börjat med ägglossningstest igen (har slutat blöda) för att få koll på kroppen igen. Jobbigt att inte veta när man har haft stenkoll förut. Hoppas ni får fina jular!