• Anonym (Ankan)

Fler som håller på att få mf just nu?

Hur mår ni? Jag bara gråter och ylar här hemma. Hade tänkt gå och jobba i väntan på att den stora blödningen kommer men fick ge upp det. :(

• Svar på tråden Fler som håller på att få mf just nu?
  • Orkide
    Anonym (Tungt) skrev 2015-11-17 11:20:24 följande:

Hej alla! Fick missfall för ungefär två månader sen. Sista frysta embryot vi hade kvar från ivf, och ingen möjlighet att göra en ny med samma donator. Det känns JÄVLIGT tungt måste jag säga. Trycker undan det och försöker se framåt, det funkar ganska bra men ibland kommer det över mig hur krångligt och orättvist det känns. Vill liksom skrika ut att vi har det enormt svårt (de på jobbet vet inte ens att min man är steril och hur krångligt vi har haft det på vår resa till barn).

Å beklagar. Hur ser det ut för er nu. Vad har ni för alternativ? Kram
  • Anonym (Beklagar)

Hej... Beklagar ditt missfall... Vet hur det känns.. Jag har haft 3 mf oxå och 2 barn har det blivit... En kemisk graviditet i maj i år...

Ett ma i v 13(17) som var det som tog rejält på psyket... :( nu försöker jag överväga om vi ska försöka igen eller om vi blivit så oroliga av det som hänt... Känns bara som alla är gravida runt om kring...

Anonym (Ankan) skrev 2015-11-05 08:44:21 följande:

Den största fyller tio om en vecka och den lilla är sex. Mannen vill egentligen inte ha fler, men jag har ju blivit skitsugen ny när jag fick vara gravid i åtta veckor. Sen tycker jag att jag har rätt usel statistik. Fem graviditeter, men bara två barn. De andra tremissfall. Två missfall innan första barnet, ett i v6 och ett jättejobbigt i v9 där jag blev inlagd och fick morfin. Kanske onödigt att försöka med en till ens när missfallsstatistiken ser ut så.

Missfall i v13 måste vara hemskt! Då tror man ju risken ska vara borta.

• Anonym (Beklagar)

Å vad tråkigt... Beklagar.. hur kommer ni gå vidare?

Anonym (Tungt) skrev 2015-11-17 11:20:24 följande:

Hej alla! Fick missfall för ungefär två månader sen. Sista frysta embryot vi hade kvar från ivf, och ingen möjlighet att göra en ny med samma donator. Det känns JÄVLIGT tungt måste jag säga. Trycker undan det och försöker se framåt, det funkar ganska bra men ibland kommer det över mig hur krångligt och orättvist det känns. Vill liksom skrika ut att vi har det enormt svårt (de på jobbet vet inte ens att min man är steril och hur krångligt vi har haft det på vår resa till barn).

• Orkide

Jag har precis tagit tabletterna för att stöta ut det sista av resterna. Och jag är jätterädd efter en snabb sökning på internet har jag förstått att en del får superont, värre än förlossning!!! Så jag är ganska så rädd nu

• Anonym (Beklagar)

Det är väldigt olika men jag hoppas du inte får så ont... Jag fick oxå ta tablett för o få ut mitt foster i v 13 som dött... kommer inte i håg smärtan riktigt. Men vet att det gick över ganska fort.. Så jag håller tummen att du slipper gå igenom för mycket...

Orkide skrev 2015-11-17 18:35:36 följande:

Jag har precis tagit tabletterna för att stöta ut det sista av resterna. Och jag är jätterädd efter en snabb sökning på internet har jag förstått att en del får superont, värre än förlossning!!! Så jag är ganska så rädd nu

• Orkide

Hoppas också jag slipper någon större smärta.. Det kanske är bra att du inte kommer ihåg smärtan. När fick du missfall?

• Bozzy
    Orkide skrev 2015-11-17 19:36:00 följande:

Hoppas också jag slipper någon större smärta.. Det kanske är bra att du inte kommer ihåg smärtan. När fick du missfall?

Jag fick tabletter i samband med missfallet för att få ut alla rester. De ville skynda på så allt kom ut för jag blödde så mycket och samtidigt så fick jag blodstoppande. Fick riktigt ont så de fick ge mig ketogan i 2 omgångar efter det men smärtan varade ändå inte så länge, samt fick ketoganet intravenöst så då verkar det inte så länge. Fick till slut skrapas men det var bara för säkerhets skull för de visste inte om min feber, höga blodtryck, hög puls osv berodde på blodförlusten eller en infektion på grund av resterna.

Hoppas att det går mycket bättre för dig så du slipper smärta och skrapning. 
  • Orkide

Tabletterna hjälpte ingenting. Kände inget, blödde inget. Så nu lär det ju bli skrapning.. Vet inte om jag ska ringa eller bara vänta till måndag då jag ska på återbesök.

• Sommarmalva
    Orkide skrev 2015-11-18 06:23:10 följande:

Tabletterna hjälpte ingenting. Kände inget, blödde inget. Så nu lär det ju bli skrapning.. Vet inte om jag ska ringa eller bara vänta till måndag då jag ska på återbesök.

Beklagar missfallet fick du bara en omgång tabletter? När jag fick missfallet i september så fick jag tabletter i två omgångar eftersom de första inte hjälpte nåt. Jag var ju inlagd iofs men tänkte de kunde skickat med dig för en omgång till? Jag fick tabletter för att få ut moderkakan som fortfarande var kvar. Åkte in på morgonen och den kom ut först tidig kväll... Jag har inte läst hela tråden, men vilken vecka är du i?
    Så jobbigt om du ska behöva gå och vänta hela helgen.
    Styrkekram.
  • Orkide
    Sommarmalva skrev 2015-11-18 08:09:38 följande:
    Beklagar missfallet fick du bara en omgång tabletter? När jag fick missfallet i september så fick jag tabletter i två omgångar eftersom de första inte hjälpte nåt. Jag var ju inlagd iofs men tänkte de kunde skickat med dig för en omgång till? Jag fick tabletter för att få ut moderkakan som fortfarande var kvar. Åkte in på morgonen och den kom ut först tidig kväll... Jag har inte läst hela tråden, men vilken vecka är du i?
    Så jobbigt om du ska behöva gå och vänta hela helgen.
    Styrkekram.
    Jag fick bara en omgång tabletter med mig hem. Läkaren ska ringa imorgon så får vi se.
    Jag var i v 9 (8+1). Det mesta har kommit ut av sig självt i onsdags o torsdags förra veckan men det är fortfarande lite kvar som måste ut.
    Hur går det för dig?
Svar på tråden Fler som håller på att få mf just nu?