bebisdags skrev 2016-07-02 12:17:45 följande:
Hej hoppar in här!
Har inga barn sedan innan och nu har vi försökt i ca 4-5 månader. Fick tre plus och var orolig att det var fel på testerna men till slut lugnade jag mig och var jätte glad. Sedan kom blödningen några dagar senare, var endast i v.5 men tyckte det var jätte jobbigt.. Sambon jobbar borta så är själv (även om jag kan prata med honom i telefonen) vilket gör det ännu jobbigare.. Sen att min vän tjatar om att stressar man/ är orolig kan kroppen stöta ut barnet och att jag inte borde ha stressat gör det ännu ännu värrre.. Så nu har jag skapat mf, vet att det låter absurt men när hon säger sådant så får man den känslan ändå. Är det normalt att bli ledsen för missfall så tidigt? Någon annan?
Ta det lugnt!!! Det är absolut inte ditt fel att du fick MF! Så tidigt är det otroligt svårt att påverka på ett sådant vis att du skulle ha framkallat ett MF! hoppas det hjälper.
En sak som kanske också hjälper är att tidiga MF oftast sker pga att embryot inte utvecklats normalt vilket också är väldigt vanligt. Längtar man väldigt mycket så är det inte alls konstigt att man sörjer.