• Erla

Fler som håller på att få mf just nu?

Gick igenom mitt första missfall efter ett konstaterat MA för ett par veckor sedan. skulle ha varit i v9 (eller 8) vid vul som bekräftade MA. Skulle vid missfallet ha varit i v13 (eller 12) och fostret hade troligen dött i v7 (eller 6). En massa siffror, långa veckor, en massa besök hos gyn och en massa, massa blod. Väntar på att kroppen ska återställa sig. Beklagar sorgen för alla er som går igenom detta. Kan inte föreställa mig (än i alla fall) den psykiska styrkan som måste krävas för er som gått igenom det flera gånger. 

• Erla

Här är det varken äl eller mens på g :/ Börjar bli segt nu, denna väntan. Gott nytt år alla! Nästa år är det vårt år 

• Erla
    ankans skrev 2016-05-14 06:10:01 följande:

Hej igen tjejer, hur har det gått för er? Jag blev gravid igen och än så länge har det gått bra. Hade en blödning i vecka 15 och var helt säker på att det var kört igen men är nu i vecka 21 och har sett bebisen och allt verkar fint. Kram.

Vad härligt! Det ger lite hopp att höra att det kan gå bra :) själv har jag fått ytterligare ett missfall i februari och har idag BIM. Bara att hoppas, men i nuläget ser det inte ut att ha tagit sig. Ska kontakta gyn för utredning så jag kan få hjälp med vad det nu är som gör att jag inte får behålla mina graviditeter. När är din lille knodd beräknad? :)
  • Erla
    ankans skrev 2016-05-14 14:53:43 följande:

Tack alla! Början av september är det beräknat. Det här kanske låter jättetöntigt men en grej jag testade både när vi försökte och sen jag blev gravid var att vara varm om fötterna hela tiden. Läste att det var något gammalt knep. Slutade även helt med kaffe då jag också läst att koffeinet kan bidra till tidiga missfall. Förmodligen bara en massa skrock men för mig kändes det skönt att göra något (förutom att försöka pricka ägglossningen).

Ankan - vad tråkigt! :( Håller tummarna för er alla nu.

Tack för tipset. Är alltid kall om fötterna :/ även om det är varmt ute så blir jag lätt kall om fötterna. På med raggisar nästa cykel! (Y). Känner att jag testar typ vad som nu. 

Härligt med ett septemberbarn :) Kan säga att september är en riktigt bra månad att födas i ;)

• Erla
    ankans skrev 2016-05-29 10:15:29 följande:

Ja, nu blir det förhopningsvis varmt ute ändå så man slipper frysa om fötterna! :)

Är också född i september men tror att bebisen kommer lite före.

Har fått höra kommentarer att oj vad jobbigt att vara gravid över sommaren osv men jag vill bara skrika ut hur glad jag är över att få uppleva det - får väl svettas som en gris i några månader, det gör inget! Jag tar det så gärna om allt går bra.

Hoppas det inte känns jobbigt att läsa detta för er. Jag vill verkligen inte bidra med negativa känslor. Missfallet är fortfarande en av de starkaste upplevelser jag varit med om och värsta. Tänker ofta på den dagen när allt kom ut (även lilla bönan som skulle blivit mitt barn) och tror nog att den 15/12 alltid kommer att vara ett svart datum i min kalender.

Kram

Ja, precis! Hade också lätt genomlidit sommarmånaderna som höggravid om det var så väl. Missunnar dig verkligen inte din lycka! Det är både ledsamt och stärkande att höra att det går bra för andra :) man blir tyvärr påmind om sin egen sorg, men får upp hoppet när man hör om att det kan bli bra :)
  • Erla
    bebisdags skrev 2016-07-02 12:17:45 följande:

Hej hoppar in här!

Har inga barn sedan innan och nu har vi försökt i ca 4-5 månader. Fick tre plus och var orolig att det var fel på testerna men till slut lugnade jag mig och var jätte glad. Sedan kom blödningen några dagar senare, var endast i v.5 men tyckte det var jätte jobbigt.. Sambon jobbar borta så är själv (även om jag kan prata med honom i telefonen) vilket gör det ännu jobbigare.. Sen att min vän tjatar om att stressar man/ är orolig kan kroppen stöta ut barnet och att jag inte borde ha stressat gör det ännu ännu värrre.. Så nu har jag skapat mf, vet att det låter absurt men när hon säger sådant så får man den känslan ändå. Är det normalt att bli ledsen för missfall så tidigt? Någon annan?

Ta det lugnt!!! Det är absolut inte ditt fel att du fick MF! Så tidigt är det otroligt svårt att påverka på ett sådant vis att du skulle ha framkallat ett MF! hoppas det hjälper.

En sak som kanske också hjälper är att tidiga MF oftast sker pga att embryot inte utvecklats normalt vilket också är väldigt vanligt. Längtar man väldigt mycket så är det inte alls konstigt att man sörjer.
Svar på tråden Fler som håller på att få mf just nu?