• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Maran73

Kände inget speciellt innan BIM vid graviditeten i höstas, däremot började brösten spänna och småbråka runt BIM. En rejäl vattning flytning hade jag innan BIM, det t o m rann lite längst benet! Ursäkta otrevliga detaljer... Det sätter jag i samband m graviditet då det aldrig hänt förut, och vi hade inte haft sex på ngt dygn så det var inte sådan vätska. Nu innan BIM har jag känt mig väldigt gravid varje gång, men icke...

JeyLa skrev 2016-03-07 00:49:48 följande:

Är det någon mer än Galenlängtan som närmar sig BIM? Känner ni er nå annorlunda, att något kanske skulle vara på g?

Jag känner ju min kropp så väl - jag vet ju egentligen innan jag testat, att jag har varit gravid - iaf alla graviditeter (7) utom den senaste, när jag väntade min son. Den gången märkte jag ingenting. Om det hade att göra med att det var första sonen eller om det var för att jag var i så stor sorg (min moster, som var mer som min mamma, gick bort inom en vecka) i samma veva blev jag alltså gravid.

Jag hade noll symptom, men testade på bim-2 ändå - det var min mosters begravning den dagen, och jag bara måste få veta (då hade vi försökt i 10 månader). Och visst var jag gravid.

Men nu är man här igen, 13 månader efter senaste plusset, 40+ snart....och ändå så hoppas man att något ska vara/kännas annorlunda...längtan efter dessa symptom som ska bli ett plus.

Jag har mellan 7-12 dagar kvar till BIM.

Det som har varit annorlunda denna månad är att jag har haft ont på höger sida sedan några dagar efter äl, riktiga hugg ibland, och jag har ff ont.

I samma veva då det onda började så fick jag otroligt vattniga flytningar - det höll i sig i några dagar - (det kändes nästan som om man kissade på sig). Och nä, äl hade jag redan haft så det var inte därför (jag tog t o m ett äl-test för att dubbelkolla).

Jag vet att jag har haft dessa vattniga flytningar förut, fast bara vid ett fåtal tillfällen - men jag kommer definitivt inte ihåg om jag har haft det i samband med en graviditet, som ett symptom alltså.

Så så ser det ut för mig....Jag tror inte på att jag är gravid, jag känner det inte i kroppen...men ändå så kan jag inte låta bli att hoppas, som vanligt :)

• Pluttan

Ägglossning över för denna gången. Nu ska man vänta vänta vänta igen. Tror man blir tokig på allt väntande, haha Antar att jag fick ägglossning lite tidigare denna månaden. Fick positivt på cb äl-test redan på dag 11 istället för på dag 14 som brukar vara min annars ägglossningsdag. Och just nu ett par dagar efter har jag molvärk. Återstå att se.....

Sen vill jag skicka space-kramar till dig Nykär15! Hoppas du mår bättre snart.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Nykär15

Tack för kramarna - de värmer! <3
    Känns bättre idag, kan se framåt.

Hoppas ni prickat ÄL bra! Själv hoppas jag min kommer nästa vecka igen :)

• Pluttan
    Nykär15 skrev 2016-03-07 17:25:22 följande:

Tack för kramarna - de värmer! <3

Känns bättre idag, kan se framåt.

Hoppas ni prickat ÄL bra! Själv hoppas jag min kommer nästa vecka igen :)

Håller tummarna för oss :)
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Maran73

Har noll koll på förmodad ÄL denna månad, brukar försöka vara extra "aktiv" runt dag 11 -17 sådär men nu har jag inte kollat kalendern ens. Skönt med en liten paus. Första besök på gyn imorgon m killen, spännande! Rapporterar sen. Godnatt!

• JeyLa

Mamo74:

Har du haft många symptom den/de andra graviditeterna?

Håller tummarna för dig ändå för ett plus på onsdag :)

Nykär15: Hoppas verkligen att kroppen kommer igång och är som vanligt tills det är dags för äl igen.

Stor kram till dig

Maran73: Ja nu hoppas man ju att de vattniga flytningarna är ett positivt tecken :) Det känns rejält på höger sida varje dag av och till - jag brukar känna av det lite grann vid äl och sen någon enstaka dag innan mens, men nu har det varit varje dag sedan äl.

När har du BIM nästa gång?

Lycka till imorgon.

Har beställt en massa gravtester, de bör komma imorgon - har aldrig skickat efter förut utan har alltid köpt CB på apoteket varje gång. Så det blir nog att jag testar på lördag - BIM kan vara allt från söndag - fredag, troligen tisdag.

BIM-3 är det tidigaste jag har kunnat testa mig, på BIM-4 har det visat neg (men pos dagen efter alltså).

Pluttan: Håller med dig, ständigt denna väntan.... :)

• mamo74

JeyLa: Min förra graviditet så hade jag ömma bröst, eftermiddags illamående, hungrig hela tiden.. Har ju som sagt BIM imorgon men tänker vänta till helgen och se om mensen dyker upp. Annars får man väl ta ett test då. Men tror att den är på väg nu. Det känns så :-/ .

• Maran73

Läste även i en annan tråd om en tjej som plussat och hade dessa flytningar runt/efter BIM. Hon trodde hela tiden att d var mensen som kom då det blev så blött, men icke! Jag har BIM den 23:e, men nu känns det mer som "jag ska ha mens" då och inte "beräknad icke mens". Skönt.

JeyLa skrev 2016-03-08 00:33:20 följande:

Mamo74:

Har du haft många symptom den/de andra graviditeterna?

Håller tummarna för dig ändå för ett plus på onsdag :)

Nykär15: Hoppas verkligen att kroppen kommer igång och är som vanligt tills det är dags för äl igen.

Stor kram till dig

Maran73: Ja nu hoppas man ju att de vattniga flytningarna är ett positivt tecken :) Det känns rejält på höger sida varje dag av och till - jag brukar känna av det lite grann vid äl och sen någon enstaka dag innan mens, men nu har det varit varje dag sedan äl.

När har du BIM nästa gång?

Lycka till imorgon.

Har beställt en massa gravtester, de bör komma imorgon - har aldrig skickat efter förut utan har alltid köpt CB på apoteket varje gång. Så det blir nog att jag testar på lördag - BIM kan vara allt från söndag - fredag, troligen tisdag.

BIM-3 är det tidigaste jag har kunnat testa mig, på BIM-4 har det visat neg (men pos dagen efter alltså).

Pluttan: Håller med dig, ständigt denna väntan.... :)

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-05 21:34:56 följande:

Börjat en kurs i westernridning idag, skitkul! Känns bra att ha något som avleder uppmärksamheten något från bebisfabriken, så det är ett hett tips! Alltså att göra något nytt, något kul som flyttar fokus lite.

Jag går en golfkurs, så det upptar mycket tid med och är kul :) ska spela lite idag!
  • Mestis
    JeyLa skrev 2016-03-07 00:49:48 följande:

Är det någon mer än Galenlängtan som närmar sig BIM? Känner ni er nå annorlunda, att något kanske skulle vara på g?

Jag känner ju min kropp så väl - jag vet ju egentligen innan jag testat, att jag har varit gravid - iaf alla graviditeter (7) utom den senaste, när jag väntade min son. Den gången märkte jag ingenting. Om det hade att göra med att det var första sonen eller om det var för att jag var i så stor sorg (min moster, som var mer som min mamma, gick bort inom en vecka) i samma veva blev jag alltså gravid.

Jag hade noll symptom, men testade på bim-2 ändå - det var min mosters begravning den dagen, och jag bara måste få veta (då hade vi försökt i 10 månader). Och visst var jag gravid.

Men nu är man här igen, 13 månader efter senaste plusset, 40+ snart....och ändå så hoppas man att något ska vara/kännas annorlunda...längtan efter dessa symptom som ska bli ett plus.

Jag har mellan 7-12 dagar kvar till BIM.

Det som har varit annorlunda denna månad är att jag har haft ont på höger sida sedan några dagar efter äl, riktiga hugg ibland, och jag har ff ont.

I samma veva då det onda började så fick jag otroligt vattniga flytningar - det höll i sig i några dagar - (det kändes nästan som om man kissade på sig). Och nä, äl hade jag redan haft så det var inte därför (jag tog t o m ett äl-test för att dubbelkolla).

Jag vet att jag har haft dessa vattniga flytningar förut, fast bara vid ett fåtal tillfällen - men jag kommer definitivt inte ihåg om jag har haft det i samband med en graviditet, som ett symptom alltså.

Så så ser det ut för mig....Jag tror inte på att jag är gravid, jag känner det inte i kroppen...men ändå så kan jag inte låta bli att hoppas, som vanligt :)

Hej, jag hoppas på detsamma. Jag vet att det eg inte går att ta på enl studier. Men jag har alltid känt av kroppen, framfgör allt brösten efter bara ett par dygn. Just nu har jag samma känsla men vågar inte tro/hoppas!
    Håller tummarna för dig!
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016