• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-05 17:57:23 följande:

Blöder nu, känns ok med tanke på att jag började oroa mig för utomkveds...bättre det går fort så vi kan börja om snart igen förhoppningsvis.

Har dessutom världens finaste kille som är klok som en bok och vet precis hur han ska trösta mig <3 vi fixar detta ihop.

Vad bra att det kommit igång ändå och att du har en så fin kille som finns där. <3
  • Galenlängtan

Tog ett test i morse BIM -2 fortfarande negativt. Mensvärk och sjukt trött nu på kvällen. Känns himla trist allt just nu. Har en del PMS.

• Maran73

Börjat en kurs i westernridning idag, skitkul! Känns bra att ha något som avleder uppmärksamheten något från bebisfabriken, så det är ett hett tips! Alltså att göra något nytt, något kul som flyttar fokus lite.

• Maran73

Segt!

Galenlängtan skrev 2016-03-05 21:26:46 följande:

Tog ett test i morse BIM -2 fortfarande negativt. Mensvärk och sjukt trött nu på kvällen. Känns himla trist allt just nu. Har en del PMS.

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-03-05 21:26:46 följande:

Blä trist :( nya tag tillsammans!

Lite ondare nu på kvällen, som små sammandragningar...än blöder det inte fullt.

Känns ok nu, grät ju hela gårdagen, sista innan vi somnade. Vi har pratat om det idag igen...ändå tacksam jag visste innan det började blöda, började på ett kalas idag, hade vi inte vetat så hade jag fått fullständig panik där och då, nu tog jag det med ro.
    Hoppas kroppen tar det som vanlig mens så jag får äl igen runt 19/3 som jag isf borde.

Kommer testa först på eller efter BIM framöver...vet inte om jag vågar lita/hoppas på ett tidigt plus igen efter detta....även om det gick bra med mina första två barn.

Fredagskram till er alla som kämpar på <3
  • mariatheresia
    Nykär15 skrev 2016-03-05 22:11:48 följande:

Blä trist :( nya tag tillsammans!

Lite ondare nu på kvällen, som små sammandragningar...än blöder det inte fullt.

Känns ok nu, grät ju hela gårdagen, sista innan vi somnade. Vi har pratat om det idag igen...ändå tacksam jag visste innan det började blöda, började på ett kalas idag, hade vi inte vetat så hade jag fått fullständig panik där och då, nu tog jag det med ro.

Hoppas kroppen tar det som vanlig mens så jag får äl igen runt 19/3 som jag isf borde.

Kommer testa först på eller efter BIM framöver...vet inte om jag vågar lita/hoppas på ett tidigt plus igen efter detta....även om det gick bra med mina första två barn.

Fredagskram till er alla som kämpar på <3

Fy vad trist, vet vad du går igenom. Precis gjort första försöket efter mitt mf i januari. Haft en mens och verkar som om kroppen är där den var innan graviditet med 27/28 dagars cykel. Bara på det igen. Kram
  • Nykär15

Mmm siktar mot nästa ÄL nu och hoppas vi snart lyckas igen..,gick lite för fort o bra för att vara sant..,

• JeyLa

Är det någon mer än Galenlängtan som närmar sig BIM? Känner ni er nå annorlunda, att något kanske skulle vara på g?

Jag känner ju min kropp så väl - jag vet ju egentligen innan jag testat, att jag har varit gravid - iaf alla graviditeter (7) utom den senaste, när jag väntade min son. Den gången märkte jag ingenting. Om det hade att göra med att det var första sonen eller om det var för att jag var i så stor sorg (min moster, som var mer som min mamma, gick bort inom en vecka) i samma veva blev jag alltså gravid.

Jag hade noll symptom, men testade på bim-2 ändå - det var min mosters begravning den dagen, och jag bara måste få veta (då hade vi försökt i 10 månader). Och visst var jag gravid.

Men nu är man här igen, 13 månader efter senaste plusset, 40+ snart....och ändå så hoppas man att något ska vara/kännas annorlunda...längtan efter dessa symptom som ska bli ett plus.

Jag har mellan 7-12 dagar kvar till BIM.

Det som har varit annorlunda denna månad är att jag har haft ont på höger sida sedan några dagar efter äl, riktiga hugg ibland, och jag har ff ont.

I samma veva då det onda började så fick jag otroligt vattniga flytningar - det höll i sig i några dagar - (det kändes nästan som om man kissade på sig). Och nä, äl hade jag redan haft så det var inte därför (jag tog t o m ett äl-test för att dubbelkolla).

Jag vet att jag har haft dessa vattniga flytningar förut, fast bara vid ett fåtal tillfällen - men jag kommer definitivt inte ihåg om jag har haft det i samband med en graviditet, som ett symptom alltså.

Så så ser det ut för mig....Jag tror inte på att jag är gravid, jag känner det inte i kroppen...men ändå så kan jag inte låta bli att hoppas, som vanligt :)

• mamo74
    JeyLa skrev 2016-03-07 00:49:48 följande:

Är det någon mer än Galenlängtan som närmar sig BIM? Känner ni er nå annorlunda, att något kanske skulle vara på g?

Jag känner ju min kropp så väl - jag vet ju egentligen innan jag testat, att jag har varit gravid - iaf alla graviditeter (7) utom den senaste, när jag väntade min son. Den gången märkte jag ingenting. Om det hade att göra med att det var första sonen eller om det var för att jag var i så stor sorg (min moster, som var mer som min mamma, gick bort inom en vecka) i samma veva blev jag alltså gravid.

Jag hade noll symptom, men testade på bim-2 ändå - det var min mosters begravning den dagen, och jag bara måste få veta (då hade vi försökt i 10 månader). Och visst var jag gravid.

Men nu är man här igen, 13 månader efter senaste plusset, 40+ snart....och ändå så hoppas man att något ska vara/kännas annorlunda...längtan efter dessa symptom som ska bli ett plus.

Jag har mellan 7-12 dagar kvar till BIM.

Det som har varit annorlunda denna månad är att jag har haft ont på höger sida sedan några dagar efter äl, riktiga hugg ibland, och jag har ff ont.

I samma veva då det onda började så fick jag otroligt vattniga flytningar - det höll i sig i några dagar - (det kändes nästan som om man kissade på sig). Och nä, äl hade jag redan haft så det var inte därför (jag tog t o m ett äl-test för att dubbelkolla).

Jag vet att jag har haft dessa vattniga flytningar förut, fast bara vid ett fåtal tillfällen - men jag kommer definitivt inte ihåg om jag har haft det i samband med en graviditet, som ett symptom alltså.

Så så ser det ut för mig....Jag tror inte på att jag är gravid, jag känner det inte i kroppen...men ändå så kan jag inte låta bli att hoppas, som vanligt :)

Jag har BIM på onsdag 9/3 men jag har inga symptom alls för att jag skulle vara gravid....hade som menssmärtor i lördags så vi får se...klart man hoppas ju på att man är gravid istället ...
  • Nykär15

Här blöder det på och jag tänker det mer som mens nu och inte missfall även om så var fallet. Är tacksam över att det hände så tidigt.

Åt ju rosenrot förra månaden...tog två om dagen. Nu äter jag en om dagen sen jag började blöda. Men kommer sluta när blödningen slutar, gör det bara för att jag mådde bättre under blödningen sist, men vågar inte fortsätta fram till ÄL som sist..läst både bra och dåligt om RR, att vissa tror deras missfall berott på det osv. Jag vet inte vad jag ska tro, mådde iaf väldigt bra av det och hade tydlig ÄL osv.

Tänker att nu vet vi iaf att vi är kompatibla och KAN bli gravida ihop. Så hoppas nu bara att vi lyckas igen. ÄL borde komma nästa vecka, runt 19/3 om allt kommer igång som vanligt. Men eftersom jag började blöda dagen efter BIM så tror jag att kroppen tar det som mens då jag hade så lågt HCG, fick ju minus på digitalt på fredagen och började blöda på lördagen.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016