• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Maran73

Nyfiken på hur länge bebisfabriken pågått & hur gammal du är (om jag får fråga)?

Mestis skrev 2016-03-15 07:12:45 följande:

Men åh tack Maran för din kik!

Å såå kul att ngn ser mer än jag!

Skall vänta tills lördag med ett cl digital.

• Nykär15
    Mestis skrev 2016-03-15 05:51:54 följande:

Hej, jag tror jag har plussat idag! Testet är dock väldigt svagt, men det är bara BIM -4 och kroppen visar vissa tecken på att det stämmer! Denna oro å väntan!

Åh grattis!!
  • Mestis
    Nykär15 skrev 2016-03-15 08:50:00 följande:
    Åh grattis!!
    Tack Nykär, än är det lite tveksamt då det är svagt! Skall testa på BIM igen med indikator ;)
  • Mestis
    Maran73 skrev 2016-03-15 08:39:31 följande:

Nyfiken på hur länge bebisfabriken pågått & hur gammal du är (om jag får fråga)?

Maran, bebis verkstaden har pågått i omgångar!
    Varit gravid flertal ggr men får oxå upprepade missfall.
    Jag har 3 barn. Två äldre söner å en liten sladdis dotter. Vi har länge velat ge henne syskon.
    Jag har lätt för att bli gravid de senaste ggr på första försöket. Men som sagt inte behålla graviditeten.
    Jag har fyllt 43.
  • Nykär15
    Mestis skrev 2016-03-15 08:58:10 följande:
    Tack Nykär, än är det lite tveksamt då det är svagt! Skall testa på BIM igen med indikator ;)

Förstår oron....jag hade själv precis missfall på BIM+1...går nu och väntar på första ÄL efter missfallet...hoppas den kommer framåt helgen.

Du verkar ju ha väldigt lätt för att bli gravid då, har du kollat upp nåt om varför du inte behåller dem? Äter du några tillskott för att förhindra det eller öka chanserna på nåt sätt att bli gravid?

Jag provade ju rosenrot förra omgången då när jag blev gravid, ville få ordning på min cykel som krånglade lite efter spiralen...det blev klart mycket bättre och ÄL var väldigt tydlig och jag blev ju gravid. Men har läst både bra och dåligt om rosenrot och är förstås nojjig att det påverkade att jag fick missfall. Så denna gången kör jag utan men är lite inne på munkpeppar kanske nästa omgång om det inte tar sig denna...men vet inte om det är bra laborera för mycket?

• Maran73

Ok, jobbigt! Man lever ju på hoppet att det finns ett fint ägg kvar i den kraftigt decimerade högen... Själv fått en "träff" som också blev MF, fyller 43 i augusti.

Mestis skrev 2016-03-15 09:03:04 följande:

Maran, bebis verkstaden har pågått i omgångar!

Varit gravid flertal ggr men får oxå upprepade missfall.

Jag har 3 barn. Två äldre söner å en liten sladdis dotter. Vi har länge velat ge henne syskon.

Jag har lätt för att bli gravid de senaste ggr på första försöket. Men som sagt inte behålla graviditeten.

Jag har fyllt 43.

• Mestis
    Nykär15 skrev 2016-03-15 10:21:24 följande:

Förstår oron....jag hade själv precis missfall på BIM+1...går nu och väntar på första ÄL efter missfallet...hoppas den kommer framåt helgen.

Du verkar ju ha väldigt lätt för att bli gravid då, har du kollat upp nåt om varför du inte behåller dem? Äter du några tillskott för att förhindra det eller öka chanserna på nåt sätt att bli gravid?

Jag provade ju rosenrot förra omgången då när jag blev gravid, ville få ordning på min cykel som krånglade lite efter spiralen...det blev klart mycket bättre och ÄL var väldigt tydlig och jag blev ju gravid. Men har läst både bra och dåligt om rosenrot och är förstås nojjig att det påverkade att jag fick missfall. Så denna gången kör jag utan men är lite inne på munkpeppar kanske nästa omgång om det inte tar sig denna...men vet inte om det är bra laborera för mycket?

å

Ja jag är utredd. Finns inga synliga fel. Men jag har RA vilket dom gissar har en påverkan.

Jag vill hoppas å tro att jag är gravid. Men läste idag att ägget fäster samma vecka vi plussa tidigt. Så ja man kan ha blivit positivt befruktas, men sen skall det fästa också. Därav många mf i anslutning vid plusset :(

Jag har alltid haft kraftiga symptom. Känner alltid när ägglossningrn är på G och inträffar. Och blir jag gravid går inte symptomen över. Sedan avtar de strax före missfall :( lr pågått till vecka 15.

Så nu börjar dagar med stress att alltid känna ngt.
  • Nykär15
    Mestis skrev 2016-03-15 17:22:37 följande:
    å

Ja jag är utredd. Finns inga synliga fel. Men jag har RA vilket dom gissar har en påverkan.

Jag vill hoppas å tro att jag är gravid. Men läste idag att ägget fäster samma vecka vi plussa tidigt. Så ja man kan ha blivit positivt befruktas, men sen skall det fästa också. Därav många mf i anslutning vid plusset :(

Jag har alltid haft kraftiga symptom. Känner alltid när ägglossningrn är på G och inträffar. Och blir jag gravid går inte symptomen över. Sedan avtar de strax före missfall :( lr pågått till vecka 15.

Så nu börjar dagar med stress att alltid känna ngt.

Vad är RA?

Klart du är gravid! Och jag hoppas innerligt att du får behålla den lilla denna gången Hjärta

Fast du kan ju inte få plus innan ägget fäst, det är ju då hcg börjar stiga när graviditeten framskrider som den ska. Så är ju först ca 2 dgr efter ägget fäst som man ska kunna få plus. Ibland fäster ägget så tidigt som på ÄL+5 men ibland först på dag 10. Så man kan ju få plus 7 dagar efter ÄL om det fäste fort. Men bäst är ju om det fäster lite senare, för från att det har släppt så ska det ju dela sig och mogna rätt och det tar ju ett visst antal dagar. Så äggen lär ju fästa i dig men sedan händer det något, utvecklas väl inte som det ska av någon anledning. Men eftersom du får plus så sitter det ju en liten som fäst iaf.   

Man vet ju inte hur ens äggkvalité är, det är ju den som blir sämre med åldern och inte själva livmodern.

• Siggan

Grattis Mestis!

Jag har precis haft ÄL (tror jag). Positiv äl test på söndagen, men väldigt svag tempstigning så långt. FF har satt ut äl på söndagen, men i bland flyttas min äl i eftertid, men nu borde den väl iallafall ha passerat.

Nu är det bara att vänta...

en svensk tiger
  • Nykär15

Ja denna väntan...hela tiden. Men försöker att njuta de dagar som ändå inte kan visa varken ÄL eller är för tidigt känna grav.tecken, och även under mensen. Så inser att det totalt är färre dagar än man tror som det ändå är värt känna efter en massa...låter kanske flummigt men funkar riktigt bra för mig att dela upp det lite så. Annars känns allt som en enda stor hopplöst lång väntan....hahaha

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016