Mestis skrev 2016-03-15 17:22:37 följande:
å
Ja jag är utredd. Finns inga synliga fel. Men jag har RA vilket dom gissar har en påverkan.
Jag vill hoppas å tro att jag är gravid. Men läste idag att ägget fäster samma vecka vi plussa tidigt. Så ja man kan ha blivit positivt befruktas, men sen skall det fästa också. Därav många mf i anslutning vid plusset :(
Jag har alltid haft kraftiga symptom. Känner alltid när ägglossningrn är på G och inträffar. Och blir jag gravid går inte symptomen över. Sedan avtar de strax före missfall :( lr pågått till vecka 15.
Så nu börjar dagar med stress att alltid känna ngt.
Vad är RA?
Klart du är gravid! Och jag hoppas innerligt att du får behålla den lilla denna gången 
Fast du kan ju inte få plus innan ägget fäst, det är ju då hcg börjar stiga när graviditeten framskrider som den ska. Så är ju först ca 2 dgr efter ägget fäst som man ska kunna få plus. Ibland fäster ägget så tidigt som på ÄL+5 men ibland först på dag 10. Så man kan ju få plus 7 dagar efter ÄL om det fäste fort. Men bäst är ju om det fäster lite senare, för från att det har släppt så ska det ju dela sig och mogna rätt och det tar ju ett visst antal dagar. Så äggen lär ju fästa i dig men sedan händer det något, utvecklas väl inte som det ska av någon anledning. Men eftersom du får plus så sitter det ju en liten som fäst iaf.
Man vet ju inte hur ens äggkvalité är, det är ju den som blir sämre med åldern och inte själva livmodern.